Skip to main content

Development of Clinical Expertise (5cr)

Code: 7321011-3001

General information


Enrollment
01.01.2019 - 31.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 20
Degree programmes
Master of Social Services and Health Care
Teachers
Virpi Sulosaari
Marjo Salmela
Course
7321011

Unfortunately, no reservations were found for the realization Development of Clinical Expertise 7321011-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

1/2019-5/2019

Objective

The student is able towork in the role of a clinical expert in a multi-professional team that is responsible for the treatment and rehabilitation process of a cancer patientanalyze own needs for professional developmentself-regulate (plan, implement and evaluate) their own learningadopt an analytical and reflective working and studying styleutilize a diverse array of information technology toolsimplement a participatory, evidence-informed, patient-centered process in developing the role of a clinical expertis committed to continuous deepening and development of their own clinical expertise

Content

Developing as an expertThe role of a clinical expert and developing it: national and internationalCare process: gathering the patient’s background information and a treatment and rehabilitation planCompetence in clinical practice: implementing a care process and the PEPPA process in the clinical work as a part of the independent work of a clinical expertMagnet hospital model in health care operation developmentDirecting their own learning and understanding, developing their planning and evaluation skillsDeveloping their own thinking and decision making skills in the health care sectorMotivating themselves for lifelong learning, professional development and self-directionUse of information technology tools and online studying skillsEvidence-informed, ethical and culturally sensitive decision making

Materials

In Optima platform

Teaching methods

Contact and distance learning

Pedagogic approaches and sustainable development

Lectures, workshop (1 ects)
Independent learning and assignment

Student workload

Analytical essey (1 ects)
Advanced practice expertise Developemnt plan (2 ects)
Team assignment (0,5 ects)
Personal study plan (0,5 ects)

Evaluation methods and criteria

Analytical essey Failed - Approved
Advanced practice expertise Developemnt plan Failed - Excellent 5

Failed (0)

Työ ei vastaa tehtäväksiantoa. Työssä ei käytetä taustakirjallisuutta. Kehittymissuunnitelma puuttuu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Työssä on käsitelty kaikki tehtäväksi antoon liittyvät kysymykset ja käsitteitä käytetään oikein. Käsittely on kuitenkin niukkaa/pinnallista ja enimmäkseen vain toteavaa (ei-analyyttistä). Annettua kirjallisuutta käytetään, mutta teoreettinen tieto jää melko irralleen soveltamisesta. Työ muodostaa ymmärrettävän kokonaisuuden, mutta sen loogisuudessa / selkeydessä on puutteita. Työssä pystytään välittämään työn keskeinen sisältö. Kielellisessä ilmaisussa on epätarkkuutta ja ulkoasussa viimeistelemättömyyttä.

Assessment criteria, good (3-4)

Työssä on käsitelty kaikki tehtäväksi antoon liittyvät kysymykset ja käsitteitä käytetään oikein. Työssä pyritään analysoivaan tarkasteluun sekä tutkivaan ja pohtivaan otteeseen suhteessa omaan ajatteluun, toimintaan ja osaamistavoitteisiin. Teoriatietoa pyritään soveltamaan tehtäväksi antoon liittyvien kysymysten tarkasteluun ja valittuja ratkaisuja kyetään perustelemaan teoreettisella tiedolla. Tarkastelu voisi olla syvällisempää/monipuolisempaa. Asia/prosessi esitetään kohtuullisen selkeästi ja loogisesti. Raportin teksti täyttää ohjeiden mukaiset kieleen ja ulkoasuun liittyvät kommunikoitavuuden kriteerit.

Assessment criteria, excellent (5)

Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja kattavasti tehtäväksi antoon liittyviä kysymyksiä. Työssä sovelletaan ammatillisuutta ja ammatillista kasvua kuvaavaa teoreettista tietoainesta oman ammatillisuuden ja ammatillisen kasvun prosessiin ja sen vaiheisiin. Kuvauksessa tunnistetaan omia vahvuuksia ja kehittymiskohteita kliinisessä asiantuntijatyössä sekä kyetään tavoitteelliseen ja pitkäjänteiseen oman itsensä kehittämiseen teoreettista tietoainesta hyödyntäen. Työssä välittyy tutkiva ja pohtiva ote tietoon, omaan ajatteluun, toimintaan ja osaamistavoitteisiin sekä monipuolinen perehtyneisyys käsiteltävään asiaan lähdeaineistoa hyödyntäen. Työssä kyetään hyödyntämään, mutta myös kyseenalaistamaan / problematisoimaan erilaista tietoa, asioita ja ilmiöitä, esittelemään valintojen taustalla oleva tieto sekä perustelemaan valittuja ratkaisuja ja näkökulmia teoreettisella tiedolla. Asia/prosessi esitetään selkeästi ja loogisesti. Raportti muodostaa kielellisesti ja ulkoasultaan huolellisen ja viimeistellyn kokonaisuuden.

Go back to top of page