Siirry suoraan sisältöön

Kliinisenä asiantuntijana kehittyminen (5op)

Toteutuksen tunnus: 7321011-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2019 - 31.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 20
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opettajat
Virpi Sulosaari
Marjo Salmela
Opintojakso
7321011

Toteutukselle Kliinisenä asiantuntijana kehittyminen 7321011-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

1/2019-5/2019

Tavoitteet

Opiskelija osaa toimia kliinisen asiantuntijan roolissa moniammatillisessa tiimissä, joka vastaa syöpää sairastavan hoito- ja kuntoutusprosessistaanalysoida ammatillisen kehittymisen tarpeitaanohjata (suunnitella, toteuttaa ja arvioida) omaa oppimistaanomaksuu analyyttisen ja reflektiivisen työ- ja opiskeluotteenhyödyntää monipuolisesti informaatioteknisiä työvälineitäsoveltaa osallistuvaa, näyttöön perustuvaa, potilaslähtöistä prosessia kliinisen asiantuntijan roolin kehittämisessäon sitoutunut jatkuvaan oman kliinisen osaamisen syventämiseen ja kehittämiseen

Sisältö

Asiantuntijana kehittyminenKliinisen asiantuntijan rooli ja sen kehittäminen: kansallinen ja kansainvälinenHoitoprosessi: potilaan taustan selvittäminen ja hoito- ja kuntoutussuunnitelmaOsaaminen kliinisessä toimintaympäristössä: hoitoprosessin ja Peppa-prosessin soveltaminen kliinisessä työssä osana kliinisen asiantuntijan itsenäistä työtäMagneettisairaalamalli toiminnan kehittämisessäOman oppimisen ja ymmärtämisen ohjaus, suunnittelu- ja arviointitaitojen kehittäminenOman ajattelun ja päätöksentekotaitojen kehittäminen terveysalallaElinikäiseen oppimiseen, ammatilliseen kehittymiseen ja itsensä johtamiseen motivointiInformaatioteknisten työvälineiden käyttö ja verkko-opiskelutaidotNäyttöön perustuva, eettinen ja kulttuurisensitiivinen päätöksenteko

Oppimateriaalit

Optimassa

Opetusmenetelmät

Lähi- ja etäoppiminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot ja muu opetus (lähi- ja etä), pienryhmätyöskentely (1op)
Itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Analytical essey (1 op)
Kliinisen asiantuntijuuden kehittämissuunnitelma (2 op)
Tiimitehtävä (0,5 op)
HOPS-työskentelyn aloitus (0,5op)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Analytical essey HKS - HYL
Kliinisen asiantuntijuuden kehittämissuunnitelma HYL- K5

Hylätty (0)

Työ ei vastaa tehtäväksiantoa. Työssä ei käytetä taustakirjallisuutta. Kehittymissuunnitelma puuttuu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Työssä on käsitelty kaikki tehtäväksi antoon liittyvät kysymykset ja käsitteitä käytetään oikein. Käsittely on kuitenkin niukkaa/pinnallista ja enimmäkseen vain toteavaa (ei-analyyttistä). Annettua kirjallisuutta käytetään, mutta teoreettinen tieto jää melko irralleen soveltamisesta. Työ muodostaa ymmärrettävän kokonaisuuden, mutta sen loogisuudessa / selkeydessä on puutteita. Työssä pystytään välittämään työn keskeinen sisältö. Kielellisessä ilmaisussa on epätarkkuutta ja ulkoasussa viimeistelemättömyyttä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Työssä on käsitelty kaikki tehtäväksi antoon liittyvät kysymykset ja käsitteitä käytetään oikein. Työssä pyritään analysoivaan tarkasteluun sekä tutkivaan ja pohtivaan otteeseen suhteessa omaan ajatteluun, toimintaan ja osaamistavoitteisiin. Teoriatietoa pyritään soveltamaan tehtäväksi antoon liittyvien kysymysten tarkasteluun ja valittuja ratkaisuja kyetään perustelemaan teoreettisella tiedolla. Tarkastelu voisi olla syvällisempää/monipuolisempaa. Asia/prosessi esitetään kohtuullisen selkeästi ja loogisesti. Raportin teksti täyttää ohjeiden mukaiset kieleen ja ulkoasuun liittyvät kommunikoitavuuden kriteerit.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja kattavasti tehtäväksi antoon liittyviä kysymyksiä. Työssä sovelletaan ammatillisuutta ja ammatillista kasvua kuvaavaa teoreettista tietoainesta oman ammatillisuuden ja ammatillisen kasvun prosessiin ja sen vaiheisiin. Kuvauksessa tunnistetaan omia vahvuuksia ja kehittymiskohteita kliinisessä asiantuntijatyössä sekä kyetään tavoitteelliseen ja pitkäjänteiseen oman itsensä kehittämiseen teoreettista tietoainesta hyödyntäen. Työssä välittyy tutkiva ja pohtiva ote tietoon, omaan ajatteluun, toimintaan ja osaamistavoitteisiin sekä monipuolinen perehtyneisyys käsiteltävään asiaan lähdeaineistoa hyödyntäen. Työssä kyetään hyödyntämään, mutta myös kyseenalaistamaan / problematisoimaan erilaista tietoa, asioita ja ilmiöitä, esittelemään valintojen taustalla oleva tieto sekä perustelemaan valittuja ratkaisuja ja näkökulmia teoreettisella tiedolla. Asia/prosessi esitetään selkeästi ja loogisesti. Raportti muodostaa kielellisesti ja ulkoasultaan huolellisen ja viimeistellyn kokonaisuuden.

Siirry alkuun