Business Design (non-stop) (5 cr)
Code: C-02467-LT00CH40-3047
General information
- Enrollment
-
03.05.2024 - 16.05.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
02.09.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- Häme University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02467-LT00CH40
Evaluation scale
1-5
Content scheduling
Opinnot on jaksotettu tuplasilmukka prosessin vaiheiden mukaisesti: 1. valmistautuminen liiketoimintamuotoilun prosessiin 2. näkökulman valinta, ymmärryksen rakentaminen 3. ratkaisuideoiden luominen ja valinta 4. prototyypin muotoilu ja toteutus 5. liiketoimintakokeilun tekeminen liiketoimintahaasteen ja ratkaisun validoimiseksi
Objective
Learners can design a better business and can master business design facilitation, can create future vision, can master observation and questioning, can master understand and knowledge building, can master ideation, prototyping, and validation in business experimentation.
Location and time
Opintojakso on käynnissä 6.5.-31.7.2024. Opintojakson tehtävät tulee suorittaa ja palauttaa oppimisympäristöön viimeistään 31.7.2024 mennessä. Opinnot toteutetaan täysin verkossa (learn.hamk.fi). Etenet opintojaksolla itsenäisesti ja omaan tahtiisi opintojakson toteutusajan puitteissa.
Materials
Relevant literature for the Business Design studies are among others: Hassi, L., Paju, S. ja Maila, R. Kehitä kokeillen. Organisaation käsikirja. Helsinki: Talentum Pro. Knapp, J., Zeratsky, J., and Kowitz, B. (2016). Sprint. How to solve big problems and test new ideas in just five days. Google Ventures. Lewrick, M., Link, P., and Leifer, L. (2018). The design thinking playbook. Mindful digital transformation for teams, products, services, businesses and ecosystems. New Jersey; John Wiley & sons. Osterwalder, A. and Pigneur, Y. (2010). Business Model Generation. A Handbook for visionaries, game changers and challengers. New Jersey: John Wiley & Sons. Inc. Osterwalder, A., Pigneur Y., Brenarda, G. and Smith, A. (2014). Value proposition design. How to create products and services cusmtoer wants. Get started with value proposition design. New Jersey: John Wiley & Sons. Inc. Sarvas, R., Nevanlinna H. ja Pesonen J. (2016). Lean service creation. leanservicecreation.com. The handbook V1.7. Futurice. van der Pijl, P., Lokitz, J., and Solomon, L. (2016). Design a better business. New tools, skills, and mindset for strategy and innovaton. New Jersey: John Wiley & Sons
Teaching methods
The course is studied independently online. You get feedback on your learning tasks from your fellow learners and you give feedback on your fellow learners' learning tasks. In Business Design studies learner will apply service and business design processes and methods in real life challenge of her/his choice. The following topics are learned: screenplay, team building, bold step visioning, cover stroy visioning, design criteria, storytelling, customer journey, value proposition, business environment, business model, creative matrix, wall of ideas, innovation matrix, sketching, prototyping, risk assumption analysis, business experiments, validation and investment assessment.
Employer connections
Opiskelijat valitsevat kohdeorganisaation omalle projektilleen.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä ja sen laskennallinen kuormitus on 135 tuntia opiskelua. Etenet oppimisympäristössä itsenäisesti ja omaan tahtiisi, joten pystyt vaikuttamaan opintojakson kuormittavuuteen suunnittelemalla itse omaa ajankäyttöäsi.