Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 cr)
Code: C-10108-R504TL90-3013
General information
- Enrollment
- 02.12.2023 - 30.04.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.12.2026
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 780
- Course
- C-10108-R504TL90
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt - Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä - Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä - HUD/UI-ohjelmointi - Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen - AI ja reitinhakualgoritmit - Yksinkertaiset NPC-hahmot - Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.
Teaching methods
-
Evaluation methods and criteria
Tyydyttävä (1) Osaat käyttää pelimoottorin perustoiminnallisuuksia. Tyydyttävä (2) Osaat hyödyntää osaa pelimoottorin ominaisuuksia. Hyvä (3) Osaat hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Osaat dokumentaation pohjalta ottaa käyttöön uusia ominaisuuksia ja pystyt pienessä määrin soveltamaan pelimoottorin ominaisuuksia omiin ideoihisi. Hyvä (4) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Pystyt toteuttamaan omia ideoitasi pelimoottorin ominaisuuksia hyödyntäen. Kiitettävä (5) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Osaat itsenäisesti soveltaa haastavampia tekniikoita. Englanniksi