Skip to main content

Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 cr)

Code: C-10108-R504TL90-3013

General information


Enrollment
02.12.2023 - 30.04.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.01.2024 - 31.12.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 780
No reservations found for realization C-10108-R504TL90-3013!

Evaluation scale

H-5

Objective

-

Content

- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt - Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä - Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä - HUD/UI-ohjelmointi - Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen - AI ja reitinhakualgoritmit - Yksinkertaiset NPC-hahmot - Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä

Location and time

Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)

Materials

Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.

Teaching methods

-

Go back to top of page