Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 cr)
Code: C-10108-R504TL90-3013
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 30.04.2026
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.12.2026
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 780
- Course
- C-10108-R504TL90
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt - Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä - Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä - HUD/UI-ohjelmointi - Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen - AI ja reitinhakualgoritmit - Yksinkertaiset NPC-hahmot - Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.
Teaching methods
-