Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10108-R504TL90-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 30.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Lapin ammattikorkeakoulu, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 780
Opintojakso
C-10108-R504TL90
Toteutukselle C-10108-R504TL90-3013 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia. -

Sisältö

- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt - Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä - Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä - HUD/UI-ohjelmointi - Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen - AI ja reitinhakualgoritmit - Yksinkertaiset NPC-hahmot - Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä

Aika ja paikka

Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)

Oppimateriaalit

Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään Moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla ei ole esitietovaatimuksia. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena. -

Siirry alkuun