Information Retrieval Skills 1 (5 cr)
Code: KH00BG46-3001
General information
- Enrollment
-
04.08.2018 - 20.10.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.11.2018 - 14.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Lauri Pietikäinen
- Course
- KH00BG46
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito
Tiedonhaku
Objective
Having completed the course, the student is able to
- make good use of different information retrieval methods
- make good use of different information services
- carry out customer-oriented information retrieval.
Content
Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito
Tiedonhaku
Erilaiset tiedonlähteet
Tiedonlähteiden arviointi
Location and time
Perjantaisin 2.11.-15.12.2018 klo 8.15-11.30 B158 ellei toisin mainita.
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit,
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteistoiminnallinen oppiminen (ryhmätyöt)
Student workload
Teema 1. Tiedontarveanalyysi ja asiakaslukutaito (53h)
Essee
Teema 2. Tiedonhaku (81h)
Tehtävä 1. Tiedonhaku yleisten kirjastojen hakupalveluista
Tehtävä 2. Tiedonhaku tieteellisistä tietokannoista
Tehtävä 3. Kuvatiedonhaku
Tehtävä 4. Valinnainen tehtävä tiedonhausta
Evaluation methods and criteria
Essee asiakaslukutaidosta. 20%. H-5.
Tehtävä 1.Tiedonhaku yleisten kirjastojen hakupalveluista. 20%. H-5.
Tehtävä 2. Tiedonhaku tieteellisistä tietokannoista. 20%. H-5.
Tehtävä 3. Kuvatiedonhaku. 20%. H-5.
Tehtävä 4. Valinnainen tiedonhakutehtävä 20%. H-5.
Failed (0)
Opiskelijalla selvästi puutteelliset tiedot tai opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä. Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta. Perustelut täysin puutteellisia.
Assessment criteria, good (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan. Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota. Esitetty perusteluja vähäisessä määrin. Kirjallinen työ selkeä.
Assessment criteria, excellent (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti. Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti. Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen.