Skip to main content

Health Related Physical Activity and Counselling (5cr)

Code: TH00BE15-3002

General information


Enrollment
02.12.2019 - 24.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
16 - 60
Teachers
Anu Granberg
Annukka Myllymäki
Satu Takala
Niina Katajapuu
Juho Korpi
Kirsi Karlsson
Pirjo Pennanen
Scheduling groups
PFYSIS19A (Size: 25 . Open UAS : 0.)
PFYSIS19B (Size: 25 . Open UAS : 0.)
Groups
PFYSIS19A
PFYSIS19A
PFYSIS19B
PFYSIS19B
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Course
TH00BE15

Unfortunately, no reservations were found for the realization Health Related Physical Activity and Counselling TH00BE15-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

vk 3 2h opintojakson orientaatio. Valtakunnalliset terveyttä ja hyvinvointia edistävän liikunnan linjaukset (A+B yhdessä) Juho
vk 4 2h Liikunnan vaikutukset yksilö- ja väestötasolla. (A+B) Juho
1h Ruusukorttelin allasryhmien orientaatio (A+B) Anu (+1h yhteiseen organisoitumiseen)
2h Ryhmänohjauksen perusteet, Vesi harjoitusympäristönä. (A +B) Annukka
vk 5 2h Terveysliikunnan suositukset eri-ikäisille henkilöille. Terveysliikunnan annostelun perusteet (A+B) Juho
vi 5 2h Projektitoimeksianto ja työskentelyn ohjeistus (päiväkotiprojektit) / Anu
vk 5-7 Ryhmänohjausharjoituksia omalle ryhmälle. (Kupittaan palloiluhalli) Annukka
vk 6 2h Terveysliikunnan ja liikuntaneuvonnan suunnittelun, ohjauksen ja arvioinnin perusteet (A+B) Juho
vi 6 2h Itsenäinen projektityöskentely
vk 7 2h Teknologian hyödyntäminen terveysliikunnan ja liikuntaneuvonnan suunnittelussa ja toteutuksessa (A+B) Juho
vi 9 2h+2h Projektisuunnitelmien esittäminen (A ja B -ryhmät erikseen) Anu
Viikon 10-11 projekteissa jokainen opiskelija on mukana itselleen osoitetussa projektitoteutuksessa, kohderyhmänä päiväkotilapset.
vi 10 4h Projektitoteutukset erillisen ohjeistuksen mukaisesti /Anu
vi 11 4h+4h Projektitoteutukset erillisen ohjeistuksen mukaisesti /Anu
vi 14 3h KOE (Ryhmäkoe) /Anu

Allasryhmäohajukset:
vi 5-20 erillisen ohjeistuksen mukaan, Anu
vk 5-21 VOITAS-ryhmiin osallistuminen erillisen aikataulun mukaan, Annukka


Lisäksi tulossa ohjauksia.

Objective

The student is able to
• explain the significance of the physical activity to the health, wellbeing and ability to function,
• recognize the importance of physical activity to prevent disorders and disability to function,
• evaluate the client´s need to counselling and physical activity,
• evaluate the suitabílity of physical activity forms to different client groups,
• implement individual and targeted counseling related health and physical activity to support client’s ability to function,
• use the basics of counseling and instruction in physical activity,
• plan and instruct the physical activity to the client or client croups in various projects,
• take into account the ethical principles of physiotherapy while operating.

Content

National health and wellbeing policies, the effects of physical activity at the individual level and among the population, recommendations of health related physical activity for population of different ages, the basics of health related physical activity, the basics of planning health related physical activity and physical education counseling, the basics of instructions and evaluation, different forms of physical activity to promoting wellbeing, health and ability to function

Materials

Mikael Fogelholm, Ilkka Vuori, Tommi Vasankari (toim.)
2.–4., uudistettu painos 2014. Terveysliikunta.
Lähituntien materiaalit.

UKK-instituutin verkkosivut https://www.ukkinstituutti.fi/

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää aktiivisuutta lähitunneilla ja jokaisen osa-alueen hyväksyttyä suorittamista (arviointi hylätty-hyväksytty) sekä hyväksyttyä koe suoritusta (arviointiasteikko H-5). Opintojakson arvosanaksi muodostuu kokeen arvosana, Huom! Kokeen arvosanaan vaikuttaa tehtyjen osatehtävien laatu, (voi laskea - nousta max yhden numeron verran)

Qualifications

The student is able to identify movement, motion and functionality and assess preconditions of functionality like strength, flexibility and balance. (S)he is able to counsel clients to promote his/her functional ability.

Go back to top of page