Development Methods (5 cr)
Code: TH00BP37-3006
General information
- Enrollment
- 02.12.2020 - 31.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Tiina Murto
- Marjo Salmela
- Course
- TH00BP37
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Objective
After completing the course, the student is able to:
• lead the development project in working life
• utilize different project management practices
• use appropriate development methods
• plan the implementation of the outputs of development project
Content
· Designing a participatory working life development project
· Management of the development project
· Working life development methods
· Evaluation of development project and implementation of results
Materials
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Teaching methods
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävät tehdään pääsääntöisesti omassa tuutorryhmässä (tai muutoin sovituissa ryhmissä, jolloin ryhmän kokoonpanon ja tarkan jäsenmäärän päättävät ryhmät itse). Helpointa on jakautua tuutorryhmiin KEME-ryhmätöitä varten. Koko ryhmän vastuuopettajatuutor ilmoittaa ryhmälle tuutorryhmäjaon mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olette ilmoittaneet alustavan opinnäytetyön aiheenne (yleensä ennen toista lukujärjestyksen mukaista kontaktitapaamista). Tuutorryhmien koko vaihtelee ollen suurimmillaan jopa 12. Tällöin KEME-ryhmätöitä varten täytyy tuutorryhmäkin jakaa vielä puoliksi, sillä yhdessä KEME-ryhmässä voi olla jäseniä 4-6.
Exam schedules
Tenttiä ei ole.
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista. Opintojakson aloitusinfo sovittuna ajankohtana kontaktitunnilla.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi ja leivttäminen: essee (ryhmätehtävä)
Evaluation methods and criteria
Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.
Further information
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.