Siirry suoraan sisältöön

Kehittämismenetelmäosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP37-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 31.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettajat
Tiina Murto
Marjo Salmela
Opintojakso
TH00BP37
Toteutukselle TH00BP37-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö

· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi

Oppimateriaalit

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.

Ryhmätehtävät tehdään pääsääntöisesti omassa tuutorryhmässä (tai muutoin sovituissa ryhmissä, jolloin ryhmän kokoonpanon ja tarkan jäsenmäärän päättävät ryhmät itse). Helpointa on jakautua tuutorryhmiin KEME-ryhmätöitä varten. Koko ryhmän vastuuopettajatuutor ilmoittaa ryhmälle tuutorryhmäjaon mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olette ilmoittaneet alustavan opinnäytetyön aiheenne (yleensä ennen toista lukujärjestyksen mukaista kontaktitapaamista). Tuutorryhmien koko vaihtelee ollen suurimmillaan jopa 12. Tällöin KEME-ryhmätöitä varten täytyy tuutorryhmäkin jakaa vielä puoliksi, sillä yhdessä KEME-ryhmässä voi olla jäseniä 4-6.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä ei ole.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista. Opintojakson aloitusinfo sovittuna ajankohtana kontaktitunnilla.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi ja leivttäminen: essee (ryhmätehtävä)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.

Lisätiedot

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.

Siirry alkuun