Skip to main content

Well-being in a Changing Society (5 cr)

Code: TH00CA37-3001

General information


Enrollment
02.12.2021 - 31.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Marika Kouki
Noora Kumpulainen
Susanna Virta
Course
TH00CA37
No reservations found for realization TH00CA37-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tapaamiset yhteisessä Zoomissa
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/62000357628
Huom, PBL:ssä jokaisella opettajalla oma linkki.

20.1. 8.15- 11.30 Jakson Aloitus (HR)
21.1 8.15-10 PBL-ohjeistus (MK) Marikan linkki https://turkuamk.zoom.us/j/65371905085
klo 10-12 Ryhmäytymisharjoituksia (Toiminnallisten opiskelijat ohjaavat) 13:00-15:45 Hyvinvointiteoriat ( SV)
27.1 klo 8.15-15:45 itsenäinen tehtävä; katso Joutilaat- dokumentti ja tehkää ryhmissä palvelusuunnitelmat päähenkilölle.
3.2 12.30-15.45 syrjäytyminen ja sosiaaliset ongelmat (HR)
10.2 Kestävä kehitys 8.15-11:30 (HR) 12:30- 15:45 Arki (HR)
17.2. 8.15-11:30 Hyvinvointiyhteiskunnan rakentumisen perusteet (SV) Hyvinvointivaltion tehtävät, terveyserot (SV) 12:30-15:45
4.3 klo 8-10 ryhmätentti (SV)

PBL- työskentely Sosiaalinen hyvinvointi arki ja yhteiskunta jaksolla Zoomissa
28.1. ryhmät 1–4 klo 8.15–9.45, ryhmät 5–8 klo 10–11.30 opettajat mukana
4.2. ryhmät 1–4 klo 8.15–9.45, ryhmät 5–8 klo 10-11.30 itsenäinen kokoontuminen
11.2. ryhmät 1-4 klo 8.15-9.45, ryhmät 5-8 klo 10-11.30 opettajat mukana
18.2. klo ryhmät 1–4 klo 8.15–9.45, ryhmät 5–8 klo 10-11.30 itsenäinen kokoontuminen
3.3 klo 8.15-11.30 PBL / Suomi kautta aikojen -esitykset kahdessa ryhmässä, kaikki ryhmäläiset paikalla koko ajan, opettajat mukana.

PBL-ohjaajat: ryhmä 1 ja 5 Marika, 2 ja 6 Noora, 3 ja 7 Heidi, 4 ja 8 Susanna.
3.3 ryhmät 1-4 esittävät Heidin johdolla, ryhmät 5-8 Susannan ja Nooran johdolla.

Objective

• you understand aspects of citizens’ well-being and social problems
• you are familiar with societal and global challenges to well-being
• you are able to examine sustainability from different perspectives (ecological, economic, social and cultural)
• you are familiar with the history, functioning and tasks of welfare society and the welfare state

Content

• changes in welfare society and the welfare state
• welfare theories, measuring well-being, perceived well-being, quality of life
• social problems, social deprivation and marginalisation

Materials

Tenttimateriaali:
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Karvonen S. ja Kestilä L. 2018. Suomalaisten hyvinvointi 2018. THL.

Lähdemateriaalia:
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki:Gaudeamus
Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan.Helsinki: WSOY
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.
Lähiopetusmateriaali ja lähiopetuksessa viitatut lähteet

Teaching methods

Luento opetus
PBL -opiskelu
ryhmätentti

Exam schedules

Muut tentti päivät 2 seuraavaa uusintatenttipäivää

Ke 30.3.2022 klo 16.00-19.00, valvojat Hanna Kirjavainen & Noora Kumpulainen, paikka ICT_B1047_Alpha

Ke 11.5.2022 klo 16.00-19.00, valvoja Juha Knuuttila & Marika Kouki, paikka ICT_B1047_Alpha

ilmoittaudu kurssin vastuupettejalle 2 viikkoa ennen tenttiä johon olet menossa. uusintatentti on yksilötentti.

Pedagogic approaches and sustainable development

opetus
ryhmätyö
itsenäinen opiskelu

Completion alternatives

ryhmätentti täydennettävä- K5

Student workload

Luennot 1OP
PBL -opiskelu 1,5OP
ryhmätentti 2,5op

Evaluation methods and criteria

ryhmätentti hyl-K5

Failed (0)

Opiskelija ei tiedä
- suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
- sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
- hyvinvoinnin perusteita

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

T1 Opiskelija tietää
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin perusteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Suomeksi
H3 Opiskelija osaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtävät
•sosiaalisten ongelmien historian ja nykypäivän
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Suomeksi
K5 Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.

Go back to top of page