Skip to main content

Sustainable Quality Management and Product Development in Fashion, Textile and Packing: JOTVALAK25

Code: JOTVALAK25

Degree title
Ei tutkintoon johtava koulutus
Credits
40 ects
Duration
1.5 years (40 cr)
Start semester
Spring 2025
Teaching language
Finnish

Descriptions

Koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijoille uutta tietoa ja osaamista tekstiili- muoti- ja pakkausalalta. Koulutus koostuu kolmesta muutamien opintojaksojen moduuleista, jotka ovat myynti ja markkinointi, tuotekehitys ja markkinoille saattaminen sekä jatkuva kehittäminen. Vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat keskeisiä teemoja useissa opintojaksoissa. Myynnin ja markkinoinnin aiheita käsitellään niiden nykyaikaisia menetelmiä hyödyntäen. Digitaalisuutta hyödynnetään tuotekehityksen ja projektijohtamisen soveltamisessa tekstiili-, muoti- ja pakkausalalle. Myös kestävä kehittäminen, jatkuva parantaminen ja laatu ovat tärkeitä teemoja.

Koulutus alkaa helmikuussa 2025 ja päättyy helmikuussa 2026, sen kokonaisuus on 40 opintopistettä ja yhden opintojakson laajuus on 5 op.

Objective

Koulutuksen kohderyhmään kuuluvat tekstiili-, muoti- ja pakkausaloilla työskentelevät henkilöt, tai näille aloille pyrkivät.

Koulutuksen jälkeen:
- opiskelija ymmärtää kuinka omasta toiminnasta markkinoidaan vastuullisesti;
- opiskelija osaa soveltaa markkinointiin ja toimitusketjun hallintaan liittyvää lainsäädäntöä ja alan vapaaehtoista sääntelyä;
- opiskelija osaa sisällyttää vastuullisuuden osaksi laatu- ja ympäristöjärjestelmää
- opiskelija hallitsee alaan liittyviä myynnin, markkinoinin sekä tuotekehityksen ja projektijohtamisen menetelmiä ja työkaluja

Development

Kokonaisuus muodostuu kolmesta modulista eri aihealueilla. Opintojaksoihin liittyvät luennot toteutetaan pääosin verkko-opintoina, johon kuuluu luentoja, ryhmätyöskentelyä ja itsenäistä opiskelua. Verkko-opetus pidetään arkisin alkaen klo 16. Opintojaksojen kasvokkain tapahtuva lähiopetus pidetään viikonloppuisin.

Tarkista aina Lukkarikoneesta (lukkari.turkuamk.fi) kunkin opintojakson tarkempi opetusaikataulu.

Select timing, structure or classification view

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2024-2025 2025-2026 Spring 2025 Autumn 2025 Spring 2026 3. / 2025 4. / 2025 5. / 2025 1. / 2025 2. / 2025 3. / 2026 4. / 2026 5. / 2026
JOTVALAK25-1001
Markkinointi ja myynti

(Choose all )

15
EV00CY59 Green marketing in Finnish 5 5 5 1.7 1.7 1.7
EV00DG03 Green marketing 2 5 5 5 1.7 1.7 1.7
EV00DG04 Buying, selling and pricing wisely 5 5 5 2.5 2.5
JOTVALAK25-1002
Tuotekehitys ja markkinoille saattaminen

(Choose all )

15
EV00DG05 Project Management and Sustainable Styling in Sales Promotion 5 5 5 1.7 1.7 1.7
EV00DG06 Sustainable Event Production in the Context of your Industry 5 5 5 2.5 2.5
EV00DG07 Digitally Assisted Product Development 5 5 5 2.5 2.5
JOTVALAK25-1003
Jatkuva kehittäminen

(Choose all )

10
EV00DG02 Sustainable environmental and quality management 5 5 5 2.5 2.5
EV00DG08 Continuous Development of your own Product, Service or Process 5 5 5 1.7 1.7 1.7
Total 40 15 25 15 20 5 5.1 5.1 5.1 10 10 1.67 1.67 1.67

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Code Name Credits (cr)
JOTVALAK25-1001
Markkinointi ja myynti

(Choose all )

15
EV00CY59 Green marketing in Finnish 5
EV00DG03 Green marketing 2 5
EV00DG04 Buying, selling and pricing wisely 5
JOTVALAK25-1002
Tuotekehitys ja markkinoille saattaminen

(Choose all )

15
EV00DG05 Project Management and Sustainable Styling in Sales Promotion 5
EV00DG06 Sustainable Event Production in the Context of your Industry 5
EV00DG07 Digitally Assisted Product Development 5
JOTVALAK25-1003
Jatkuva kehittäminen

(Choose all )

10
EV00DG02 Sustainable environmental and quality management 5
EV00DG08 Continuous Development of your own Product, Service or Process 5
Go back to top of page