Service Design (5 cr)
Code: KH00CE21-3006
General information
- Enrollment
- 01.12.2024 - 24.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2025 - 28.03.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Janne Granfors
- Course
- KH00CE21
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 27 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 17.01.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Fri 24.01.2025 time 11:00 - 14:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 31.01.2025 time 10:00 - 13:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 07.02.2025 time 10:00 - 13:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Fri 14.02.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
ICT_A1038b
Oppimistila
|
Fri 28.02.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 07.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 14.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
EDU_3001
Kaarle muunto byod
|
Fri 21.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Service Design KH00CE21-3006 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa viikolla 3 ja päättyy viikolla 12.
Opintojakson sisältö:
- Palvelumuotoilun konsepti ja terminologia
- Palvelumuotoilun periaatteet ja prosessit
- Palvelumuotoilussa käytettävät menetelmät ja työkalut
Objective
After completing the course the student is able to
- explain the principles of user-centric service design
- describe the process of service design
- use the methods of service design
- carry out a service design project
Content
- Principles and processes of service design
- Methods of service design
- User-centric service planning
Materials
Kirjallisuutta:
- Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. 2013. Service design: from insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.
- Morelli, N., de Götzen, A. & Simeone, L. 2021. Service Design Capabilities. Cham, Switzerland. Springer Series in Design and Innovation.
- Stickdorn, M., Hormess, M.E., Lawrence, A., Schneider, J. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. O'Reilly Media. (www.thisisservicedesigndoing.com)
Opettajan jakamat luentomateriaalit
Teaching methods
Luennot
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Työpajat
Projektityö
Esittelyt
Itse- ja vertaisarviointi
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka
- tiimioppiminen työelämäprojektin parissa
- digitaalisten apuvälineiden käytön harjoittelu
Kestävä kehitys huomioidaan projektien palvelumuotoilussa sekä case-esimerkeissä
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen ja se vastaa n. 135 tunnin työpanosta.
Työmäärän jakautuminen:
Kontaktitunnit: 24 h
Etäopinnot: 111 h
- Palvelumuotoiluprojekti: 98 h
- Yksilötehtävät: 12 h
- Itse- ja vertaisarvioinnit: 1 h
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5
Arvosanaan vaikuttavat osatekijät painoarvoineen:
- Yksilötehtävä 40 %
- Ryhmätyö (projekti) 60 %
Tehtävien palauttaminen myöhässä vaikuttaa arvosanaan.
Yli kolme poissaoloa lähiopetuksesta johtaa kurssin hylkäämiseen (pakottavat syyt, kuten sairastuminen, huomiodaan).
Ammattimaisuuteen pyrkiminen, kokonaisuuden hahmottaminen ja asiakaslähtöisyyden huomioon ottaminen arvioidaan sekä yksilö- että ryhmätöissä.
Myös itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat arvosanan muodostumiseen.
Aktiivisuus lähiopetuksessa voi vaikuttaa arvosanaan korottavasti tai laskevasti.
Failed (0)
Opiskelija ei ole palauttanut yksilötehtävää ja/tai hän ei ole osallistunut ryhmätyöhön.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita tai useita tehtäviä on palauttamatta. Teorian ja metodologian soveltaminen tyydyttävää. Viestintä ja dokumentaatio kohtalaista.
Assessment criteria, good (3-4)
Yksilötehtävä on tehty hyvin ja esitetty selkeästi. Opiskelija osoittaa pääosin hallitsevansa tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Teorian ja metodologian soveltaminen hyvällä tasolla. Viestintä ja dokumentaatio hyvää.
Assessment criteria, excellent (5)
Yksilötehtävien suorituksessa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita. Tehtävät on palautettu määräajassa. Teorian ja metodologian soveltaminen on erinomaista, samoin viestintä ja dokumentaatio. Aktiivisuus lähiopetuksessa on kiitettävää.
Further information
Itslearning ja sähköposti.