Skip to main content

Service Design (5 cr)

Code: KH00CE21-3006

General information


Enrollment
01.12.2024 - 24.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2025 - 28.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Janne Granfors
Course
KH00CE21

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 27 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 17.01.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
LEM_B143 Oppimistila muunto
Fri 24.01.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 31.01.2025 time 10:00 - 13:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 07.02.2025 time 10:00 - 13:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Fri 14.02.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
ICT_A1038b Oppimistila
Fri 28.02.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 07.03.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 14.03.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
EDU_3001 Kaarle muunto byod
Fri 21.03.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Service Design KH00CE21-3006
EDU_3034 Helena muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa viikolla 3 ja päättyy viikolla 12.

Opintojakson sisältö:
- Palvelumuotoilun konsepti ja terminologia
- Palvelumuotoilun periaatteet ja prosessit
- Palvelumuotoilussa käytettävät menetelmät ja työkalut

Objective

After completing the course the student is able to
- explain the principles of user-centric service design
- describe the process of service design
- use the methods of service design
- carry out a service design project

Content

- Principles and processes of service design
- Methods of service design
- User-centric service planning

Materials

Kirjallisuutta:
- Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. 2013. Service design: from insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.
- Morelli, N., de Götzen, A. & Simeone, L. 2021. Service Design Capabilities. Cham, Switzerland. Springer Series in Design and Innovation.
- Stickdorn, M., Hormess, M.E., Lawrence, A., Schneider, J. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. O'Reilly Media. (www.thisisservicedesigndoing.com)

Opettajan jakamat luentomateriaalit

Teaching methods

Luennot
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Työpajat
Projektityö
Esittelyt
Itse- ja vertaisarviointi

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka
- tiimioppiminen työelämäprojektin parissa
- digitaalisten apuvälineiden käytön harjoittelu
Kestävä kehitys huomioidaan projektien palvelumuotoilussa sekä case-esimerkeissä

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen ja se vastaa n. 135 tunnin työpanosta.

Työmäärän jakautuminen:
Kontaktitunnit: 24 h
Etäopinnot: 111 h
- Palvelumuotoiluprojekti: 98 h
- Yksilötehtävät: 12 h
- Itse- ja vertaisarvioinnit: 1 h

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5

Arvosanaan vaikuttavat osatekijät painoarvoineen:
- Yksilötehtävä 40 %
- Ryhmätyö (projekti) 60 %

Tehtävien palauttaminen myöhässä vaikuttaa arvosanaan.
Yli kolme poissaoloa lähiopetuksesta johtaa kurssin hylkäämiseen (pakottavat syyt, kuten sairastuminen, huomiodaan).

Ammattimaisuuteen pyrkiminen, kokonaisuuden hahmottaminen ja asiakaslähtöisyyden huomioon ottaminen arvioidaan sekä yksilö- että ryhmätöissä.

Myös itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat arvosanan muodostumiseen.

Aktiivisuus lähiopetuksessa voi vaikuttaa arvosanaan korottavasti tai laskevasti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole palauttanut yksilötehtävää ja/tai hän ei ole osallistunut ryhmätyöhön.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita tai useita tehtäviä on palauttamatta. Teorian ja metodologian soveltaminen tyydyttävää. Viestintä ja dokumentaatio kohtalaista.

Assessment criteria, good (3-4)

Yksilötehtävä on tehty hyvin ja esitetty selkeästi. Opiskelija osoittaa pääosin hallitsevansa tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Teorian ja metodologian soveltaminen hyvällä tasolla. Viestintä ja dokumentaatio hyvää.

Assessment criteria, excellent (5)

Yksilötehtävien suorituksessa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita. Tehtävät on palautettu määräajassa. Teorian ja metodologian soveltaminen on erinomaista, samoin viestintä ja dokumentaatio. Aktiivisuus lähiopetuksessa on kiitettävää.

Further information

Itslearning ja sähköposti.

Go back to top of page