Management of Services (5cr)
Code: MS00DH03-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2025 - 17.09.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.09.2025 - 31.12.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Service Design Management
- Teachers
- Timo Linnossuo
- Groups
-
YPALVS25Master of Business Administration, Service Design Management
- Course
- MS00DH03
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 14 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Thu 02.10.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Palvelujen johtaminen MS00DH03-3001 |
ICT_B2026
Oppimistila muunto
|
|
Thu 20.11.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Palvelujen johtaminen MS00DH03-3001 |
ICT_C2046
Oppimistila muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
• Service concepts
• Participatory management
• User-centric approach in service development
2.10.2025 9.00 - 16.00
20.11.2025 9.00 - 16.00
Objective
After completing the study unit, the students will be able to:
• understand service concepts and management principles
• apply participatory management in service development
• manage service development in a user-centered way
Content
• Service concepts
• Participatory management
• User-centric approach in service development
Materials
Annetaan Its:ssä
Opiskelijat hakevat myös itsenäisesti materiaalia.
Exam schedules
This course has no exams
Pedagogic approaches and sustainable development
Itsenäinen opiskelu ja tiedonhaku
Lukupiirit
Ryhmätyöt
Luennot ja workshopit
Completion alternatives
none
Student workload
Laajuus 5 op = 135h opiskelijan työtä
Kontaktiopetus 2x7h = 14h
Itsenäinen ja ryhmässä tapahtuva työskentely 121h
Palvelujen johtamisen peruskäsitteisiin perehtyminen tutkivan oppimisen menetelmällä
Palvelujen johtamisen työkalujen ja -mentelmien käyttöön tutustuminen
Opiskelijoiden pieryhmissä valitsemien organisaatioiden palvelujen johtamistapoihin tutustuminen ja niiden kehittäminen.
Palvelujen johtamisen teorioihin tutustuminen lukupiirityöskentelynä
Kestävän kehityksen vaatimukset palvelujen johtamiselle.
Ajoitus:
2.10.2025 klo 9-16 I kontaktipäivä (Kampuksella)
2.10. - 19.11.2025 Yksilö- ja ryhmätehtävien suorittaminen oman aikatualun mukaisesti
20.11.2025 klo 9-16 II kontaktipäivä (Kampuksella)
5.12.2025 Viimenen lopputehtävän palautuspäivä
Evaluation methods and criteria
After completing the study unit, the students will be able to:
• understand service concepts and management principles
• apply participatory management in service development
• manage service development in a user-centered way
Failed (0)
Ollut poissa molemmilta lähipäiviltä
Ollut läsnä vain toisena lähipäivänä eikä ole palauttanut hyväksyttävää korvaava suoritusta
Ei ole osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn lähipäivien ulkopuolella (Ryhmä kontrolloi läsnäolon: Tappaamisista on laaditava muistio, jossa läsnäolijat on mainittu)
Ei ole palauttanut ajoissa ja hyväksytysti kaikkia annettuja tehtäviä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tehtävät on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia. Tai esityksissä on suuria puutteita.
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotokset ovat kuvailevia, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen.
Assessment criteria, good (3-4)
Tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat laajoja ja hyviä, teorioita on hyödynnetty, ja ohjeistettuja työkaluja on käytetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti. Ja esitykset ovat ansiokkaita.
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Tehtävien suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia.
Opiskelija näkee alalle ja organisaatiolle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtää teorioita ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.
Further information
ITSlearning