•   Markkinointi liiketoiminnan osana 3011510-3013 01.08.2022-31.12.2022  5 op  (MKITIS22) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
    - tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
    - nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
    - määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
    - tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.
    Opintojakson sisältö
    - Segmentointi

    - Markkinointisuunnitelma

    - Brändäys

    - Marketing mix

    Vastuuopettaja

    Riikka Kulmala

    Oppimateriaali

    Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson ITSlearning-ympäristöstä.

    Oppimismenetelmät

    Oppimismenetelminä hyödynnetään seuraavia:


    - ohjaajan antamat case-esimerkit
    - pienryhmätehtävät
    - oppimista tukevat testit
    - lukupiiri
    - oppimispäiväkirja

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Arvioinnin kohteet ja arviointimenetelmät ilmoitetaan kurssin alkaessa

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2022 - 04.09.2022

    Ryhmä(t)
    • MKITIS22
    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Ohjausvastuut

    Opintojakson ohjausvastuu on ohjaajalla. Ohjaajan rooli on on edistää opiskelijan oppimista innovaatiopedagogiikan mukaisesti hyödyntämällä aktiivisia oppimismenetelmiä, ajankohtaisia ja aitoon työympäristöön liittyviä case-esimerkkejä ja oppimistehtäviä sekä monipuolisia osaamisen arviointimenetelmiä. Opiskelijalla on vastuu omasta oppimisestaan, mutta ohjaajan tulee ohjata, neuvoa ja fasilitoida oppimista.

    Koulutus

    Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus

    Toimipiste

    Lemminkäisenkatu

    Verkko-opetuksen osuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

    Ei ole

    Pedagogiset toimintatavat

    Pienryhmätyöt ,
    vertaisarviointi
    Yksilötehtävät

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Online-opetus 12-16 h
    Ryhmätyöskentely 40 h
    Itsenäinen työskentely 79 h

    yhteensä 135 h (=5 op)

    Oppimistehtävät:
    Pienryhmätehtävä
    Lukupiiri pienryhmässä
    Referaatti
    Opiskelu Zoom-ympäristössä
    Itsenäinen opiskelu

    Sisältö ja ajoitus

    Opintojakso on 5 op:n laajuinen, joten opintojakson työmäärä vastaa 135 h työskentelyä.

    Opintojakso alkaa elokuussa ja loppuu marraskuun lopussa. Opintojaksolla tehdään yhteistyötä yritystoiminnan opintojakson kanssa.
    Sisällöt:
    - Segmentointi
    - Markkinointisuunnitelma
    - Brändäys
    - Marketing mix

    Ajoitus:

    22.8 13-16.00 (yhdessä yritystoiminnan opintojakson kanssa)
    8.9 klo 9-12.00
    23.9 klo 13-16.00
    10.11 klo 9-12.00
    8.12 klo 13-16.00

    Zoom-linkki löytyy ITSlearning -ympäristön Suunnitelmat -sivulta. Käytämme samaa linkkiä jokaisessa tapaamisessa.