Degree Programme in Media Arts: Mainonnan suunnittelu, AD
Code: PMEDIS18
- Degree title
- Medianomi (AMK), Bachelor of Culture and Arts
- Credits
- 240 ects
- Duration
- 4 years (240 cr)
- Start semester
- Autumn 2018
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
Koulutuksen tavoite
Media-alan koulutus antaa opiskelijalle työmarkkinoilla tarvittavat vankat perustaidot ja -tiedot animaation ja elokuvan, journalismin tai mainonnan suunnittelun erikoistumisalalta ja siten edellytykset ammattitaidon jatkuvaan kehittämiseen ja yrittäjyyteen. Näiden lisäksi opiskelija voi suuntautua mediatuotantoon tai viestintäammattilaisena toimimiseen.
Koulutuksen rakenne ja sisältö
Opiskelijan tutkinto muodostuu henkilökohtaisten valintojen mukaiseksi. Opinnot jakautuvat ydinosaamiseen ja laajentavaan osaamiseen. Sama opintokokonaisuus voi olla eri opiskelijoille jompaakumpaa näistä. Molemmat sisältävät moduuleja, eli temaattisia osaamiskokonaisuuksia, jotka koostuvat yhdestä tai useammasta opintojaksosta. Laajentavan osaamisen minimilaajuus on 30 opintopistettä mutta se voi olla suurempikin. Näiden avulla opiskelijalla on monipuolinen valinnanmahdollisuus rakentaa oma polku tulevaan ammattiin. Opiskelija voi valita monialaisen tutkinnon, jossa on usean eri suuntautumisen tai koulutusalan opintoja. Hänellä on myös mahdollisuus keskittyä yhteen erikoistumiseen ja syventää sitä useilla eri opintojaksoilla. Näillä valinnoilla opiskelija syventää erityistä osaamistaan työmarkkinoilla.
Oppimissuunnitelma ei noudata vuosikurssijakoa. Jokaisen opiskelijan tulee suorittaa vuosittain 60 opintopistettä yhteisestä tarjonnasta. Tutoropettaja auttaa opiskelijaa laatimaan vuosittaisen henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman (HOPS).
• Ydinosaamista syntyy seuraavissa opintokokonaisuuksissa
• Perusopinnot (pakollinen)
• Media-alan ammatilliset opinnot (30 op pakollinen, 15 op valinnainen)
• Harjoittelu (pakollinen)
• Projektiopinnot (pakollinen)
• Opinnäytetyö (pakollinen)
Laajentavaa osaamista syntyy seuraavissa opintokokonaisuuksissa
• Media-alan moduuliopinnot
• Harjoittelu
• Opinnäytetyö
• Vapaasti valittavat opinnot
• Projektiopinnot
Opinnot media-alalla perustuvat osittain käytännön oppimisympäristöissä työskentelyyn. Ryhmässä toimiminen ja projektien toteuttaminen ovat olennainen osa koulutusta. Valmistuakseen ammattiin opiskelija kehittää innovaatiokompetensseja. Opiskelun aikana korostuvat kriittinen ajattelu, aloitekyky, luovuus, tiimityö ja verkostoituminen. Koulutus muuttuu myös vuosittain työelämästä tulevien virtausten mukaan.
Opintojen aikana opiskelijalla on mahdollisuus tehdä yhteistyötä toisten media-alan erikoistumisalojen opiskelijoiden lisäksi koko Taideakatemian ja muiden ammattikorkeakoulun opiskelijoiden kanssa. Opintojen vahva kytkös työelämään mm. projektien ja harjoittelun yhteydessä luo hyvät mahdollisuudet ajantasaiseen ja työelämän tarpeisiin vastaavaan koulutukseen sekä mahdollisuudet ammattikentälle verkostoitumiseen opintojen aikana.
Opinnoissa menestyminen edellyttää opiskelijalta yleissivistystä, oma-aloitteisuutta, ideointikykyä, luovuutta, vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja, analyyttisyyttä, vastuunottokykyä ja muutosvalmiutta.
Media-alan yhteiset opinnot ovat kaikille pakollisia. Nämä jakautuvat seuraavasti: kieliopinnot, ilmaisu ja analyysi sekä media-ala.
Media-alan ammatilliset opinnot kehittävät kunkin erikoistumisalan perustaitoja. Näistä kunkin opiskelijan on otettava 20 op erikoistumisalan perusteita ja valittava sen lisäksi 25 op.
Harjoittelun aikana opiskelija perehtyy oman ammattialansa tehtäviin todellisessa työympäristössä. Työharjoittelu jakautuu ajallisesti useaan osaan.
Projektiopinnoissa opiskelija soveltaa taitojaan käytännön työelämäprojekteissa, tutkimus- ja kehityshankkeissa ja omissa tuotannoissa.
Vapaasti valittavia opintoja opiskelija voi ottaa ammattikorkeakoulun opintotarjonnasta tai muiden oppilaitosten tarjonnasta, projekteista tai työelämästä.
Opiskelija voi valita opintoja media-alan vaihtoehtoisten opintojen tarjonnasta ja toisen erikoistumisalan (animaatio ja elokuva, journalismi, mainonnan suunnittelu) ammattiopinnoista, muiden koulutusalojen opetustarjonnasta, tai opiskelija voi suorittaa ulkomailla vaihto-opintoja. Nämä opinnot voivat olla joko ammattiopintoja tai vapaasti valittavia opintoja.
Opiskelija voi myös osoittaa aikaisemmin hankkimaansa osaamista tai opiskelun aikana ammattikentällä tapahtuvaa oppimista ja suorittaa opintoja näiden avulla. Oleellista on osaaminen, ei se, miten ja missä se on hankittu.
Tutkintoon liittyy myös opinnäytetyö, ks. kohta ”Opinnäytetyön kuvaus”.
Objective
Medianomi (AMK) tutkinnossa on kolme erikoistumisalaa:
• animaatio ja elokuva
• journalismi
• mainonnan suunnittelu
Animaation ja elokuvan erikoistumisalan opinnoissa opiskelija suuntaa ja syventää osaamistaan omien edellytysten ja opintotarjonnan mukaan käsikirjoittamiseen, kuvaamiseen, leikkaamiseen, äänisuunnitteluun, tuotannollisiin tehtäviin tai animaation tekemiseen eri keinoin. Koulutus antaa tekniset perusvalmiudet alan työtehtävissä toimimiseen, perehdyttää elokuvalliseen kerrontaan sekä tuotannollisiin tehtäviin. Omat opiskelijatuotannot, erilaiset elokuvalliset tilaustyöt ja harjoittelut elokuvatuotannoissa tarjoavat mahdollisuuden syventää osaamista.
Animaation syventävissä opinnoissa opiskellaan animaatioelokuvan ilmaisua sekä animaation tekniikoita. Mahdollisuuksien mukaan opiskelija voi painottaa opinnoissaan animaation eri osa-alueita ja suuntautua myös animaation tuottamiseen. Valmistuneet opiskelijat työskentelevät av-tuotantoyhtiöissä, freelancerina tai omissa yrityksissä eri animaatioalan osa-alueiden osaajina. Animaatiosta valmistuneet työskentelevät myös itsenäisinä ohjaajina sekä kuvittajina ja sarjakuvan parissa.
Journalismin erikoistumisalan Journalismin ammattiopinnoissa opiskelija suuntaa osaamistaan uutis- ja toimitustyöhön, monimediajournalismiin tai viestintäammattilaisen työtehtäviin. Journalismin opinnoissa harjaannutaan yhdistämään eri viestimille ominaisia ilmaisukeinoja innovatiivisella tavalla monimediaympäristössä. Monimediajournalisti hallitsee ideoinnin, tiedonhankinnan ja haastattelun sekä kuvaamisen, äänittämisen, editoinnin ja julkaisemisen. Valmistunut opiskelija työskentelee tiedotusvälineessä, freelancerina tai muissa media-alan viestintätehtävissä.
Viestintäammattilaisen opinnoissa perehdytään yhteisön tai yrityksen viestien välittämiseen, vuorovaikutukselliseen viestintään eri sidosryhmille sekä viestinnän suunnitteluun. Valmistuttuaan opiskelija toimii tiedottajana tai viestintäammattilaisena yrityksessä, yhteisössä tai yrittäjänä.
Mainonnan suunnittelun erikoistumisalan tavoitteena on antaa mainonnan visuaalisen suunnittelun, tekstisuunnittelun sekä markkinointiviestinnän projektijohtamisen perusvalmiudet. Opinnoissa korostuvat markkinointiviestinnän teorian soveltaminen luoviin sisältöihin, kirjallinen ja visuaalinen ilmaisu, projektien suunnittelu ja tiimityöskentely. Opinnoissaan opiskelija voi painottaa kirjallista ilmaisua, visuaalista ilmaisua ja/tai markkinointiviestinnän projektin hallintaan liittyviä osa-alueita. Opiskelijan on mahdollista erikoistua myös mainostoimiston projektipäällikön tehtäviin. Mainonnan suunnittelun erikoistumisalan opiskelijat valmentautuvat markkinointiviestinnän ammattilaisiksi ja työskentelevät mainos- ja markkinointitoimistoissa tai muissa yrityksissä ja yhteisöissä tai yrittäjänä.
Kaikissa opinnoissa opiskelija kehittyy myös innovaatiokompetensseissa. Turun ammattikorkeakoulun määrittelemät innovaatiokompetenssit ovat eurooppalaisen tutkintojen viitekehyksen (EQF) mukaisia. Innovaatiokompetenssit muodostuvat yksilö-, yhteisö- ja verkostotason osaamisista ja ne kattavat seuraavat viisi osaamisen ulottuvuutta: kriittinen ajattelu, aloitekyky, luovuus, tiimityö ja verkostoituminen.
Opinnäytetyön kuvaus
Opinnäytetyö on kirjallisen työn ja opiskelijan ammattialaan liittyvän käytännöllisen tai taiteellisen työn kokonaisuus. Opinnäytetyön voi toteuttaa myös portfoliomuotoisena, osana työelämäprojekteja, tutkimus- ja kehityshankkeita sekä kansainvälistä toimintaa. Opinnäytetyön tekemistä tukevat 5 opintopisteen laajuiset menetelmä- ja kehittämisopinnot.
Uramahdollisuudet
Animaatio ja elokuva:
Animaatio- ja elokuva-aloilla työskenteleviltä edellytetään luovuutta ja ideointikykyä, yhteistyötaitoja ja kykyä tuoda oma näkemyksensä rakentavasti esiin kokonaisuuden hyväksi. Elokuvan eri osa-alueilla tarvittavat ammatilliset taidot vaihtelevat, mutta kuvallisen ja äänellisen kerronnan hallinta on osaamisen ytimessä. Visuaalinen näkemys ja ideointi, halu kertoa tarinoita sekä kokonaisuuden hahmottaminen ja projektinhallinta ovat taitoja, joita alalla edellytetään.
Animaation ja elokuvan erikoistumisalalta valmistuneet sijoittuvat av-tuotannon eri tehtäviin riippuen erikoistumisesta. Tuotantoyhtiöt, animaatiostudiot ja TV-kanavat työllistävät valmistuneita. Lisäksi oma yritys- tai osuuskuntamuotoinen toiminta on kiinnostanut valmistuneita. Animaatiosta valmistuneet työskentelevät myös kuvittajina ja sarjakuvan parissa.
Journalismi:
Journalistina työskentelevältä edellytetään osaamista juttujen ideoinnista, tiedonhankinnasta ja haastattelemisesta sekä eri ilmaisukeinojen (mm. teksti, kuva, ääni, video) hallintaa toimituksellisessa työssä. Toimittajan työtehtäviä tehdään osana tiedotusvälineen toimitusta tai itsenäisesti freelancerina tai yrittäjänä.
Viestintäammattilaisen on hallittava organisaation tai yhteisön viestinnän suunnittelu, viestinnän toteuttaminen, vuorovaikutuksellinen viestintä sidos- ja kohderyhmien kanssa sekä viestinnän mittaaminen ja kehittäminen. Viestintäammattilainen työskentelee yhteistyössä organisaation tai yhteisön muun henkilökunnan tai yrittäjänä asiakkaidensa kanssa.
Mainonnan suunnittelu:
Mainonnan suunnittelijalta edellytetään osaamista tiimityöstä ja projektien hallinnasta, markkinoinnista ja markkinointiviestinnästä, ideoiden ja konseptien kehittelystä, kuluttajakäyttäytymisestä, mediatekniikoista, visuaalisesta ideoinnista ja designista, oikeakielisyydestä, luovasta kirjoittamisesta ja käsikirjoittamisesta. Mainonnan suunnittelusta valmistuneet työskentelevät pääosin mainos- ja markkinointiviestintäalan yrityksissä tuotanto-ADeina, ADeina ja copywritereinä. Myös työllistyminen yritysten tai yhteisöjen markkinointi- ja tiedotusosastoille on mahdollista, kuten itsenäisenä yrittäjänäkin toimiminen.
Esimerkkejä tehtävänimikkeistä
Animaattori, art director, copywriter, elokuvaaja, elokuvaleikkaaja, elokuvatuottaja, graafinen suunnittelija, kuvaussihteeri, kuvittaja, käsikirjoittaja, lehden toimittaja, muu mainosalan työntekijä, muu markkinoinnin erityisasiantuntija, muu tiedottaja, muu toimittaja, radio- ja tv-toimittaja, televisiokuvaaja, tiedottaja, toimituspäällikkö, sosiaalisen median tuottaja, viestintäpäällikkö, yrittäjä.
Jatko-opintomahdollisuudet
Animaation ja elokuvan erikoistumisalalta valmistunut Medianomi (AMK):
• Aalto-yliopisto: Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitos, Median laitos: medialaboratorion maisteriohjelma
• Muut yliopistot ja korkeakoulut henkilökohtaisen erikoistumisen ja suuntautumisen mukaan
• Soveltuvat Turun AMK:n ylemmät AMK-tutkinnot
• Kansainväliset maisteriohjelmat
Journalismin erikoistumisalalta valmistunut Medianomi (AMK):
• Suomalaisten yliopistojen toimittajakoulutukset sekä viestintäkoulutukset
• Soveltuvat Turun AMK:n ylemmät AMK-tutkinnot
• Kansainväliset maisteriohjelmat
Mainonnan suunnittelun erikoistumisalalta valmistunut Medianomi (AMK):
• Aalto-yliopisto: Median laitos: Taiteen kandidaatti, Taiteen maisteri
• Muut suomalaiset ja kansainväliset yliopistot ja korkeakoulut: henkilökohtaisen erikoistumisen ja suuntautumisen mukaisia opintoja
• Soveltuvat Turun AMK:n ylemmät AMK-tutkinnot
Kansainvälistyminen
• Media-alan opinnoista suoritetaan vähintään 30 opintopistettä vieraskielisinä opintoina, esim. media-alan koulutuksen englanninkielisen opintotarjonnan, kansainvälisen opiskelijavaihdon ja kansainvälisten projektien tai vapaavalintaisten opintojen myötä. Työpaja- ja projektiopinnot toteutetaan englanniksi silloin, kun koulutukseen osallistuu ulkomaisia vaihto-opiskelijoita.
Development
Opiskelu ammattikorkeakoulussa on itseohjautuvaa ja käytännönläheistä. Opettajan tehtävänä on olla valmentaja, joka auttaa itsenäistä opiskelijaa saavuttamaan ammatillisen tavoitteensa. Erilaisissa ryhmissä työskentelyllä on myös suuri paino opinnoissa. Opintojen aikana tarjotaan mahdollisuuksia monialaisiin työryhmiin sekä media-alan sisällä että muiden alojen kanssa verkostoituen.
Ammattiopinnot ja projektiopinnot on tiiviisti kytketty media-alan oppimisympäristöihin, jotka simuloivat ammattikentän toimintakäytäntöjä:
• animaatio ja elokuva: Karuselli – av-tuotantotalo
• journalismi: Tutka – verkkomedia (tutka.pro ), Kampusradio
• mainonnan suunnittelu: Guru – Turun AMKn sisäinen mainostoimisto (guru.turkuamk.fi/ )
• viestintä: Meedio – Taideakatemian tiedotus ja viestintä
• Opiskelijaosuuskunta Karisma
Tutkimus- ja kehittämistyöhön liittyvät hankkeet ja projektit ovat oleellinen osa opintoja. Näissä opiskelija verkostoituu niin työelämän kuin suomalaisten ja kansainvälisten korkeakoulujen edustajien kanssa. Myös työelämästä tulevat toimeksiannot kuuluvat oleellisena osana media-alan koulutukseen.
Turun ammattikorkeakoulun opinnot tukevat media-alan yrittäjyyttä ja rohkaisevat opiskelijoita sen aloittamiseen. Opiskelijan on mahdollista suorittaa myös muiden ammattikorkeakoulun alojen opintoja ja pidentää lukukauttaan kesäopintotarjonnalla.
Further information
Opetuksen ja oppimisen arviointi on jatkuva ja kokonaisvaltainen prosessi. Oppimista ja opetuksen laatua arvioidaan palautekeskustelujen, harjoitustehtävien, esseiden, raporttien, analyysien ja tenttien avulla. Palautekeskusteluissa toteutuu myös ryhmässä tapahtuva vertaisarviointi. Käytössä on verkko-oppimisympäristössä toimiva palautejärjestelmä, jolla kerätään palautetta etenkin yhteisten opintojen toteutuksesta. Arvioinnissa voidaan käyttää myös oppilaitoksen ulkopuolisia asiantuntijoita.
Kerran vuodessa järjestetään erikoistumisaloittain palautepäivä, jossa käsitellään koulutuspäällikön johdolla opiskelijaryhmien koostama palautemateriaali. Palautepäiväkeskusteluun osallistuvat myös opinto-ohjaaja ja opettajat. Palautepäivässä käsitellyistä ja esiin nousseista kysymyksistä koostetaan toimenpidesuunnitelma.
Kurssiarviointi tapahtuu pääsääntöisesti asteikolla 1 - 5, osa opintosuorituksista arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Hyväksytty-hylätty -asteikkoa käytettäessä toteutussuunnitelmassa määritetään, mitä arvosanatasoa hyväksytty suoritus vastaa. Arvioinnissa noudatetaan Media-alan koulutuksen arviointikehikkoa:
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | 2021-2022 | Autumn 2018 | Spring 2019 | Autumn 2019 | Spring 2020 | Autumn 2020 | Spring 2021 | Autumn 2021 | Spring 2022 | 1. / 2018 | 2. / 2018 | 3. / 2019 | 4. / 2019 | 5. / 2019 | 1. / 2019 | 2. / 2019 | 3. / 2020 | 4. / 2020 | 5. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2020 | 3. / 2021 | 4. / 2021 | 5. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2021 | 3. / 2022 | 4. / 2022 | 5. / 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CORE COMPETENCE
(Choose ects: 129) |
129 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1002354 | Higher Education Studies and Working Life Skills 1 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
1002355 | Higher Education Studies and Working Life Skills 2 | 1 | 1 | 1 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||||||||||||||||||||||
1002356 | Higher Education Studies and Working Life Skills 3 | 1 | 1 | 1 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||||||||||||||||||||||
1002357 | Higher Education Studies and Working Life Skills 4 | 1 | 1 | 1 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||||||||||||||||||||||||
1002358 | Higher Education Studies and Working Life Skills 5 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
1001006 | Finnish Language and Communication | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||
100114 | Swedish for Working Life, Oral Communication (replacing compulsory Swedish) | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
100115 | Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
1001004 | English Professional Skills, B2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||
OK208149 |
Media Working Environment
(Choose all ) |
20 | 10 | 10 | 5 | 5 | 10 | 2.5 | 2.5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
2081303 | The media environment | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2081304 | Media legislation and ethics | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2081305 | Entrepreneurship in the media sector | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
2081309 | Project planning | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
OK208155 |
Expression and Analysis
(Choose all ) |
20 | 15 | 5 | 15 | 5 | 7.5 | 7.5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||
2001053 | Written Expression | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2001052 | Photography and Imaging | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2081339 | Audiovisual Expression | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2081307 | Visual Culture and Media Analysis | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
OK200319 |
Basics of Marketing Communications Skills (Compulsory Studies)
(Choose ects: 30) |
0 - 30 | 20 | 10 | 5 | 15 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | ||||||||||||||||
2081321 | Basics of Marketing | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2081322 | Basic Studies in Marketing Communications | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
2081323 | Creative Design Team | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
2081324 | Art Direction and Copywriting Basics (elective) | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
2081325 | Concept Design | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
2081326 | Campaign Design | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
OK200320 |
Advanced Marketing Communications Skills
(Choose ects: 25) |
0 - 25 | 25 | 10 | 15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
2081327 | Graphic design for different media | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2081328 | Campaign-AD | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
OK200340 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | |||||||||||||||||
2081357 | Internship | 30 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | |||||||||||||||||
COMPLEMENTARY COMPETENCE
(Choose ects: 111) |
111 | 5 | 8 | 48 | 50 | 5 | 8 | 26 | 22 | 25 | 25 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | 4 | 4 | 13 | 13 | 7.3 | 7.3 | 7.3 | 12.5 | 12.5 | 8.3 | 8.3 | 8.3 | ||||||||
OK208152 |
STUDY MODULES
(Choose ects: 30) |
30 | 30 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
OK208153 |
PROJECT STUDIES
(Choose ects: 21) |
21 | 5 | 8 | 3 | 5 | 5 | 8 | 3 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | 4 | 4 | 1.5 | 1.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||
OK200321 |
Optional Studies
(Choose ects: 30) |
30 | 10 | 20 | 8 | 2 | 10 | 10 | 4 | 4 | 0.7 | 0.7 | 0.7 | 5 | 5 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | ||||||||||||||||
OK208156 |
BACHELOR'S THESIS
(Choose all ) |
5 - 30 | 5 | 25 | 5 | 10 | 15 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
2081343 | Methods, structure and tutoring of the thesis | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||||||||||||||||||||||||||
2081345 | Bachelor's Thesis | 0 - 25 | 25 | 10 | 15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
Total | 240 | 50 | 52 | 16 | 36 | 26 | 24 | 23 | 29 | 0 | 16 | 11 | 25 | 13 | 13 | 8.1 | 8.1 | 8.1 | 11.5 | 11.5 | 9.7 | 9.7 | 9.7 | 0 | 0 | 5.3 | 5.3 | 5.3 | 5.5 | 5.5 | 8.3 | 8.3 | 8.3 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Asetuksen mukainen jäsentely AMK
Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 1129/2014 2 § Opintojen rakenne Ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluu: 1) perus- ja ammattiopintoja; 2) vapaasti valittavia opintoja; 3) ammattitaitoa edistävää harjoittelua; 4) opinnäytetyö.