Skip to main content

Degree Programme in Social Services: MSOSSS18

Code: MSOSSS18

Degree title
Sosionomi (AMK), Bachelor of Social Services
Credits
210 ects
Duration
3.5 years (210 cr)
Start semester
Autumn 2018
Teaching language
Finnish

Descriptions

Tutkintonimike on sosionomi (AMK).

Sosionomi (AMK) -tutkinnon laajuus on 210 opintopistettä. Tutkinnon keskimääräinen suoritusaika on noin 3 -3,5 vuotta henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaan.

Koulutuksen tavoite:
Sosionomin työssä painottuvat vahva vuorovaikutusosaaminen, kaikkia ihmisiä arvostava ja kunnioittava etiikka, sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen ja kyky ymmärtää yhteiskunnallisia prosesseja. Turun ammattikorkeakoulun sosionomitutkinnon osaamistavoitteet perustuvat valtakunnalliseen sosiaalialan koulutuksen kompetenssianalyysiin ja Turun ammattikorkeakoulun innovaatiokompetensseihin. Turun ammattikorkeakoulun innovaatiokompetenssit löytyvät osoitteesta http://messi/opiskelu/17/17.3/Sivut/etusivu.aspx.

Näitä kuvauksia yhdistämällä on päädytty seuraaviin osaamistavoitteisiin:
1. Sosiaalialan eettinen osaaminen.
2. Asiakastyön osaaminen
3. Ammatillinen vuorovaikutus, ohjaaminen, verkosto-osaaminen ja tiimityö.
4. Palvelujärjestelmäosaaminen
5. Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen
6. Tutkimuksellinen kehittämisosaaminen ja innovatiivisuus
7. Johtamisosaaminen ja yrittäjyysosaaminen
8. Kansainvälisyysosaaminen ja monikulttuurisuusosaaminen .

Koulutuksen rakenne ja sisältö:
Opinnot järjestetään moduuleina, jotka jakautuvat pääosin viiden opintopisteen laajuisiin opintojaksoihin.
Opiskelu alkaa ydinosaamisen opinnoilla, joissa perehdytään mm. sosiaalialan ja varhaiskasvatuksen työhön ja asiakasryhmiin, huono-osaisuuden ja syrjäytymisen prosesseihin, vuorovaikutusosaamiseen, ohjausosaamiseen, sosiaalialan lainsäädäntöön ja sosiaalialan etiikkaan.
Laajenevan osaamisen opinnoissa opiskelija laajentaa osaamistaan valitsemallaan tavalla aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun, toiminnallisiin menetelmiin tai varhaiskasvatukseen. Tärkeimpiä opiskelijan osaamista ja asiakassuuntautumista ohjaavia oppimiskokonaisuuksia ovat harjoittelut, joita on yhteensä 45 op. Tutkintoon sisältyy myös opiskelujen loppuvaiheessa tehtävä opinnäytetyö 20 op sekä vapaasti valittavia opintoja.

Opintojen aikana perehdytään julkisen sektorin, yritysten ja järjestöjen tuottamiin hyvinvointi- ja varhaiskasvatuspalveluihin, asiakasryhmien elämäntilanteisiin ja avun tarpeisiin, sosiaalialan ja varhaiskasvatuksen ammatilliseen työhön, vapaaehtoistyön ja osallisuuden edistämisen keinoihin, esimiestyöhön, yrittäjyyteen, kehittämistyöhön ja projektityöhön.

Objective

Osaamispolut:

Laajentavassa osaamisessa syvennytään ammatillista asiantuntemusta edellyttävään tehtäväkokonaisuuteen ja sen kehittämiseen (30 op). Osaamispolkuja ovat varhaiskasvatustyö, lastensuojelutyö, sosionomi aikuistyössä ja toiminnalliset menetelmät, jonka sisällä voi erikoistua vielä nuorten kanssa tehtävään työhön. Opinnäytetyö 20 op ja viimeinen harjoittelu 15 op tukevat valittua osaamispolkua.

Sosionomina aikuistyössä (30 op) opinnoissa ohjataan ihmisiä osallisuuteen ja hyvinvointiin ja samalla ehkäistään syrjäytymisen uhkaa. Asiakasryhmiä ovat mm. mielenterveys- päihdekuntoutujat, ikääntyvät, rikosseuraamuksen asiakkaat, kototuvat asiakkaat, vammaistyön asiakkaat, vaikeassa työmarkkinatilanteessa olevat ja muut haavoittuvassa asemassa olevat. Ensimmäisessä moduulissa opiskelija perehtyy aikuistyön asiakkaisiin, palvelujärjestelmään ja yhteiskunnan huono-osaisuutta ja syrjäytymistä tuottaviin prosesseihin. Toisessa moduulissa opiskelija oppii käyttämään erilaisia aikuistyössä käytettäviä ohjauksen menetelmiä sekä yksilö- että ryhmänohjauksessa.

Lastensuojelutyössä (30 op) opiskelija oppii taitoja työskennellä systeemisellä työotteella lapsen ja perheen arjessa sekä osana moniammatillista työntekijä verkostoa. Opiskelija saa valmiuksia olla vuorovaikutuksessa lasten ja perheiden kanssa ja käyttää osallisuutta sekä toimijuutta vahvistavia asiakastyön menetelmiä ja –välineitä. Ensimmäisessä moduulissa opiskellaan lapsi- ja perhelähtöistä työskentelyä, toimijuutta, osallisuutta ja oikea-aikaista tukea. Toinen moduuli käsittelee lapsi- ja perhekohtaista lastensuojelutyötä.

Toiminnallisissa menetelmissä (30 op) opiskellaan toiminnallisia ja terapeuttisia menetelmiä monenlaisissa toimintaympäristöissä eri ikäisten asiakkaiden kanssa yksilötyössä ja ryhmien ohjaamisessa. Ensimmäisessä moduulissa keskitytään toiminnallisiin ja terapeuttisiin menetelmiin. Toinen moduuli keskittyy työskentelyyn nuorten kanssa, esimerkiksi koulukuraattorin työssä oppilashuollossa ja opiskelijahuollossa.

Varhaiskasvatustyön valinnaiset opinnot (30 op) antavat opiskelijalle valmiudet toimia varhaiskasvatuksen kasvatus- opetus- ja ohjaustehtävissä. Hän saa valmiuksia työskentelyyn erityisen tuen tarpeessa olevien lasten ja perheiden kanssa. Opiskelija hallitsee varhaiskasvatuksen palvelujärjestelmän ja ymmärtää varhaiskasvatuksen merkityksen osana lapsen kasvuympäristöä. Hän tuntee varhaiskasvatussuunnitelman keskeiset käsitteet ja periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogisesti kehittävää ja tavoitteellista toimintaa lapselle ja lapsiryhmälle. Hän ymmärtää leikin merkityksen ja osaa tukea sitä monipuolisesti. Opiskelija tunnistaa lapsen kasvuympäristön kokonaisuuden merkityksen. Hän ymmärtää ja tukee lasta yhteistyössä huoltajien kanssa. Hän oppii työskentelemään varhaisen tuen periaatteiden mukaisesti.
Jokainen opiskelija syventää edellisen 30 op lisäksi osaamistaan vielä valitsemalla 15 op:n laajuisen toisen ammatillisen osaamisalueen.

Valittavissa olevia ammatillisesti suuntautuvia 15 op:n laajuisia moduuleja ovat Aikuistyön perusteet, Varhaiskasvatuksen perusteet, Lapsi- ja perhelähtöinen työskentely – toimijuutta, osallisuutta ja oikea-aikaista tukea, Lapsi ja perhekohtainen lastensuojelutyö, Toiminnallinen asiakastyö ja Nuorten kanssa tehtävä työ. Opiskelija voi näiden sijaan sisällyttää tutkintoonsa 15 op muualla tehtyjä korkeakouluopintoja, mikäli ne hyödyntävät sosionomin ammatillista osaamista (esim. psykologian aineopinnot, toisessa amk tutkinnossa tehdyt soveltuvat opinnot, osaamista hyödyntävät kieliopinnot, esim. hebrea tms.)

Development

Opintojen aikana opiskelijat haastetaan omaksumaan omaa ammatillista tapansa työskennellä sekä etsimään, hankkimaan ja luomaan omaa työelämässä tarvittavaa teoreettista ja käytännöllistä osaamista. Tarkoituksena on oppia sanoittamaan, näkemään, arvioimaan ja reflektoimaan omaa tapaa työskennellä sekä arviomaan kriittisesti nykyisiä toimintakäytäntöjä ja kehittämään niitä. Oman työskentelyorientaation kehittäminen edellyttää oman toiminnan reflektiota ja ammatillisuuden arviointia. Vertaisoppiminen ja käytäntöorientoitunut oppiminen ovat keskeisiä.

Opiskelussa on sekä yksilöllistä, yhteisöllistä että verkostoissa tapahtuvaa opiskelua. Opiskelutapoja on monenlaisia, mm. suurryhmissä ja pienryhmissä opiskelu, ryhmissä tai yksilötyönä tehtävät harjoitukset, ohjauskeskustelut, verkossa opiskelu, kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, yksilö- ja ryhmämuotoinen harjoittelu työpaikoilla ja monimuotoinen projektiopiskelu esimerkiksi TKI-hankkeissa.

Käytössä olevia opiskelijoiden oppimis- ja opetusmenetelmiä on lukuisia, esimerkkeinä Problem based Learning, Flipped Learning, tiimioppiminen, keskusteleva opetus, osallistava oppiminen ja tilannesidonnainen oppiminen. Arviointi on osa oppimista.

Kannustamme ja ohjaamme opiskelijoita tarkastelemaan kriittisesti sosiaalialan työtä. Oppimisympäristöt ovat monipuolisia, muuttuvia ja kehittyviä. Opiskelijat tuottavat uusia toimintatapoja ja työvälineitä mm. projektityöskentelyssä ja opinnäytetöissä. Verkostoitumista työelämään edistetään oppimistehtävien ja projektiharjoittelujen kautta (aidot toimeksiannot tutkimus- ja kehittämisryhmien ja alueellisten työpaikkojen kanssa). Näissä toteutuu pääsääntöisesti myös kansainvälinen ja yrittäjämäinen toiminta.

Osa opinnoista on mahdollisuus tehdä verkkototeutuksina. Tämän lisäksi on erikseen verkossa toteutettava sosionomi-koulutus. Myös verkko-oppimisessa korostuvat ohjaus, tiimioppiminen, vertaisoppiminen sekä aidot työelämätilanteet ja asiakkaat. Tämä edellyttää toimivia tietokonesovelluksia, interaktiivisia menetelmiä sekä monipuolisia pedagogisia ratkaisuja myös verkko-opetuksessa.

Työelämälähtöisyys
Sosionomiopinnot toteutuvat tiiviissä työelämäyhteistyössä. Asiantuntijuus kehittyy ennen kaikkea käytännön ja teorian integroitumisen kautta. Olemme tiiviissä työelämäyhteydessä mm. harjoittelujen, opintojaksojen työelämälähtöisten toteutusten, opinnäytetyön ja TKI-hankkeiden kautta. Opiskelija on opintojensa aikana jatkuvasti yhteydessä työelämään harjoittelussa ja opintojen työelämälähtöisissä oppimistehtävissä.
Keräämme palautetta työelämältä vuosittain OPS-työn yhteydessä. Vastavuoroisessa yhteistyössä työelämä on mukana koulutuksen kehittämisessä ja oppimisympäristöjen tarjoamisessa ja opettajat vastaavasti hanketyön kautta kehittämässä työelämän käytäntöjä yhdessä opiskelijoiden kanssa.

Monialaisuus:
Monialaisuus on tärkeä lähestymistapa sosionomiopinnoissa. Tähän ohjaavat muuttuva toimintaympäristö (Uusi SoTe-malli, monikulttuurisuus, elämäntapojen erilaistuminen, polarisaation monitahoinen uhka), strategiset painopisteet (esim. ”Taide osana hyvää elämää”) ja sosionomin tavoiteltavat kompetenssit.

Sosionomin on tärkeää osata toimia sosiaalisen asiantuntijana moniammatillisissa tiimeissä työelämässä. Tärkeää on myös osata toimia monialaisesti tukien ja hyvinvoinnin kulttuuriset ulottuvuudet ymmärtäen.

Teemme monilaista yhteistyötä Turun ammattikorkeakoulussa kaikkien tulosalueiden kanssa. Monialainen yhteistyö toteutuu mm. opintojaksojen toteutuksissa, projekteissa, harjoitteluissa sekä TKI-toiminnassa toteutetuilla opintojaksoilla. Terveys – ja hyvinvointi tulosalueella on kaikille koulutuksille yhteisiä opintojaksoja, jolloin opiskelija pääsee harjoittelemaan monialaista työskentelyä jo opintojen aikana.

TKI-toiminnan integroituminen opintoihin:
Sosiaalialan TKI –hankkeet painottuvat tällä hetkellä mm. osallisuuden ja työllisyyden tukemiseen, erityisryhmiin, syrjäytymisen ehkäisyyn, sosiaaliseen kuntoutukseen, maahanmuuttaja- ja monikulttuurisuusteemoihin (Aktiivinen aikuisuus -tutkimusryhmän hankkeita) sekä perheiden, lasten ja nuorten kanssa tehtäviin hankkeisiin (Lasten ja nuorten osallisuus –tutkimusryhmän hankkeet). Suuri osa hankkeista on monialaisia ja sisältää vastauksia yhteiskunnan ja asiakasryhmien kannalta oleellisiin ja muuttuviin kysymyksiin. Olemme mukana mm. hankkeissa joissa kehitetään monialaisesti sosiaalisia innovaatioita, yrittäjyyttä ja uuden digitaalisen tekniikan käyttöönottoa.

Opiskelijat ovat mukana hanketyössä monin eri tavoin, esim. projekteissa, opinnäytetöissä, harjoitteluissa, opiskelija-assistentteina ja opintojaksojen projektitoteutuksissa.

Lähes kaikki opettajat ovat mukana työelämää kehittävissä projekteissa yhdessä kansallisten ja kansainvälisten kumppanien kanssa ja näiden hankkeiden toteutusten yhteydessä myös opiskelijat ovat oppimassa työelämän kehittämistä yhdessä opettajien kanssa.

Kansainvälisyys:
Yhteiskuntamme monikulttuuristuminen on sosiaalialan haaste. Sosionomiksi valmistuvat työskentelevät yhä enenevässä määrin erilaisista kulttuuritaustoista tulevien asiakkaiden kanssa. Tästä syystä kulttuurisensitiivisyyden ymmärtäminen, kulttuurierojen tunnistaminen ja kommunikoiminen muullakin kuin suomen kielellä on tärkeää.

Jokainen opiskelija sisällyttää omaan henkilökohtaiseen opiskelusuunnitelmaansa vähintään 30 opintopistettä vieraskielisiä tai monikulttuurisia opintoja osana tutkintoaan. Opiskelijoita kannustetaan opiskelu- tai harjoitteluvaihtoon opintojensa aikana. Suosittuja opiskeluvaihtokohteita sosiaalialalla ovat mm. Belgia, Hollanti, Espanja ja Iso-Britannia. Harjoittelemaan lähdetään useimmiten Etelä-Eurooppaan (Espanja), Aasiaan (Bali) tai Afrikkaan (Swazimaa). Tarjolla on myös 1-2 viikkoa kestäviä intensiiviopintojaksoja, nämä kohteet vaihtelevat vuosittain, mutta intensiivijaksoja on ollut tarjolla useimmin mm. Japaniin, Venäjälle ja Hollantiin. Vahdon kestosta riippuen opiskelija suorittaa vaihdossa 15-30 op:ta.

Mahdollisuudet kansainvälisyyteen ovat hyvät missä vaiheessa opintoja tahansa ja saat sisällytettyä kaikki vaihdossa suorittamasi opinnot tutkintoosi. Vieraskieliset opintojaksot, harjoittelu monikulttuurisessa harjoitteluympäristössä, työskentely kansainvälisissä projekteissa tai vaihto-opiskelijoiden kanssa yhteiset opintojaksot ja projektit antaa mahdollisuuksia ja valmiuksia kansainvälisyyteen opiskelujen aikana kotimaassa.
Opetustarjonta, jota myös vaihtoon tulevat opiskelijat voivat valita, sisältää 50 op englanninkielisiä opintoja, jotta Turun ammattikorkeakouluun tuleville vaihto-opiskelijoille voidaan tarjota opintomahdollisuuksia.


OPSin joustavuus

Sosiaalialalla opiskelija rakentaa oman yksilöllisen opintopolkunsa. Opiskelija voi halutessaan nopeuttaa opintojaan ½-1 vuotta. Tämä mahdollistuu joustavien opetusjärjestelyjen (mm. verkko-opiskelu, projektitoteutukset) ja kesälukukauden tarjontaa hyödyntämällä. Opetussuunnitelmaa ja opetustarjontaa on kehitetty joustavaksi mm. lisäämällä harjoittelujen toteutustapoja (yksilöharjoittelua, ryhmämuotoista harjoittelua, projektimuotoista harjoittelua), kehittämällä opintojaksojen vaihtoehtoisia toteutuksia ja suunnittelemalla opetustarjontaa useammalle lukukaudelle etukäteen. Edeltävyysehtoja liittyy ainoastaan harjoitteluun ja opinnäytetyöhön.

Panostamme opiskelijoiden ohjaukseen ja opettajatuutor onkin oiva apu yksilöllisen opintopolun suunnittelussa.

Further information

Olemme kehittäneet arvioinnin kriteereitä ja opettajien ohjausta niin, että tavoitteet ovat entistä konkreettisempia ja opiskelijoita ohjataan ja arvioidaan tavoitteiden suuntaisesti.

Arvioinnin lähtökohtana on osaamiskartassa kuvattu osaaminen. Eri osaamisalueiden tavoitteista on johdettu moduulit ja opintojaksot sekä niiden tavoitteet. Opintojaksoissa arvioidaan saavutettua osaamista. Saavutettavan osaamisen tasot kuvataan opintojaksojen toteutussuunnitelmissa.

Arviointi sisältää opiskelijan itsearviointia, vertaisarviointia, työelämästä saatavaa palautetta (esimerkiksi harjoittelun yhteydessä) sekä opettajien suorittamaa arviointia. Itsearviointia ja vertaisarviointia tehdään muun muassa opiskelijan ammatillisen kasvun ohjauksen ja opintojaksojen arvioinnin yhteydessä. Opiskelija saa palautetta osaamisestaan opintosuoritustensa perusteella ja tuutoroinnin yhteydessä ammatillisen kasvun ryhmissä.

Osaamista arvioidaan opintojaksoissa yksilö- ja ryhmämuotoisilla tenteillä ja oppimistehtävillä. Arviointi tapahtuu numeerisesti ja sanallista palautetta antaen. Opiskelijat arvioivat opetusta ja opetusjärjestelyjä opintojaksojen jälkeen sekä lukukausittain palautepäivinä.

Palautejärjestelmä:
Sosionomikoulutuksessa noudatetaan Turun ammattikorkeakoulun palautejärjestelmää. Opiskelijoilta kerätään vuosittain palautetta opintojen toteutumisesta.

Palautejärjestelmään kuuluvat myös opintojaksokohtaiset palautteet, ryhmäkeskustelut opintojakson suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin yhteydessä, lukuvuoden lopussa tehtävä ryhmäkohtainen arviointi, opintojen lopussa käytävä arviointikeskustelu ja kysely saavutetusta osaamisesta sekä muut vapaamuotoisemmat keskustelut ja kannanotot (mm. OPS, opintojärjestelyt, kehittämisajatukset).

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2018-2019 2019-2020 2020-2021 2021-2022 Autumn 2018 Spring 2019 Autumn 2019 Spring 2020 Autumn 2020 Spring 2021 Autumn 2021 1. / 2018 2. / 2018 3. / 2019 4. / 2019 5. / 2019 1. / 2019 2. / 2019 3. / 2020 4. / 2020 5. / 2020 1. / 2020 2. / 2020 3. / 2021 4. / 2021 5. / 2021 1. / 2021 2. / 2021
CORE COMPETENCE

(Choose all )

100
OK100127
Higher Education Studies and Working Life Skills

(Choose all )

5 5 5 2.5 2.5
1002354 Higher Education Studies and Working Life Skills 1 1 1 1 0.5 0.5
1002355 Higher Education Studies and Working Life Skills 2 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.2 0.2 0.2
1002356 Higher Education Studies and Working Life Skills 3 1 1 1 0.5 0.5
1002357 Higher Education Studies and Working Life Skills 4 1 1 1 0.5 0.5
1002358 Higher Education Studies and Working Life Skills 5 1 1 1 0.3 0.3 0.3
OK708119
Language and communication

(Choose all )

10
1001006 Finnish Language and Communication 3 3 3 1.5 1.5
1001004 English Professional Skills, B2 3 3 3 1 1 1
7081270 Alternative Communication Methods 1 1 1 0.3 0.3 0.3
OK100114
Swedish Communication, B1

(Choose all )

3
100114 Swedish for Working Life, Oral Communication (replacing compulsory Swedish) 1 1 1 0.5 0.5
100115 Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) 2 2 2 1 1
OK708122
Basics of professional work in social services

(Choose all )

15
7081271 Introduction to Professional Social Work and Group Work 5 5 5 2.5 2.5
7081272 Social Welfare, Everyday Life and Society 5 5 5 2.5 2.5
7003057 Social and Health Services and Income Security 3 3 3 1.5 1.5
7081278 Social Welfare and Health Promotion 2 2 2 1 1
OK700135
Research and development

(Choose all )

10
7081204 Information Technology and Basics of Research Activities 5 5 5 2.5 2.5
7003058 Research, Development and Innovation Competence 5 5 5 2.5 2.5
OK708107
Basics of client work in social services

(Choose all )

15 15 15 5 5 5
7081238 Professional Interaction, Ethics and Counselling 5 5 5 2.5 2.5
7081239 Client Work and Case Management 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081240 Security Policy in Client Work 5 5 5 1.7 1.7 1.7
OK708108
Client groups and client work in social services

(Choose all )

15
7081241 Counselling and Support for Adult Clients 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081242 Upbringing and Child Welfare 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081243 Multicultural Work and Community Work 5 5 5 1.7 1.7 1.7
OK708120
Core practical training

(Choose all )

30
7081188 Practical Training in Client Work Project 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081189 Practical Training in Client Work 10 10 10 3.3 3.3 3.3
7081190 Practical Training in RDI Projects and Services 5 5 5 2.5 2.5
7081191 Managerial Work / Specialized Client Work 10 10 10 5 5
COMPLEMENTARY COMPETENCE

(Choose all )

200
OK708109
Management and entrepreneurship

(Choose all )

15
7081246 Working Life Skills and Management 5 5 5 2.5 2.5
7081244 Organizing Wellbeing Services 5 5 5 2.5 2.5
7081245 Entrepreneurship in Wellbeing Services 5 5 5 2.5 2.5
OK708121
Advanced practical training

(Choose all )

15
7011098 Advanced Professional Studies Training 15 15 15 5 5 5
OK700141
Optional professional studies

(Choose ects: 30)

30
OK700147
Child protection

(Choose ects: 30)

30
OK708110
Working with children and families - empowerment and support at the right time

(Choose all )

15
7081247 Supporting Preventative Child and Family Services 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081248 Client Oriented Methods for Child and Family Work 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081249 Multidisciplinary Network, Safe Life and Permanent Relationships 5 5 5 1.7 1.7 1.7
OK708111
Child Protection Work with Children and Families

(Choose all )

15
7081250 Special Child Protection and Intervention in the Family 5 5 5 2.5 2.5
7081251 Child Clients and Their Welfare in Residential Work 5 5 5 2.5 2.5
7081252 Family Work in Preventive and in Residential Work 5 5 5 2.5 2.5
OK700155
Early Education

(Choose ects: 30)

30
OK700145
Basics of Early Education

(Choose all )

15
7081273 Basis for Early Education 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081274 Pedagogy of Early Education 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081220 Children`s Play and Observation 5 5 5 1.7 1.7 1.7
OK700146
Advanced Studies of Early Education

(Choose all )

15
7081275 Family Work and Early Education 5 5 5 2.5 2.5
7081276 Special Education 5 5 5 2.5 2.5
7081277 Methods of Pedagogy 5 5 5 2.5 2.5
OK708127
Socionom at Work with Adults

(Choose ects: 30)

30
OK708126
Work with Adults

(Choose all )

15
7081234 Premises of Social Work with Adults 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081165 Client Groups and Service System in Social Work with Adults 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081166 Ethical Issues in Social Work 5 5 5 1.7 1.7 1.7
OK700144
Methods of social work for adults

(Choose all )

15
7081167 Working Methods in Social Work Practice with Adults 5 5 5 2.5 2.5
7081168 Counselling Process 5 5 5 2.5 2.5
7081169 Active Participation 5 5 5 2.5 2.5
OK708114
Social Work Methods With Adults

(Choose ects: 30)

30
OK708115
Activating methods in social services

(Choose all )

15
7081259 Activating and Creative Methods 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081260 Activating Methods in Client Work 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081261 Applications of Activating Methods 5 5 5 1.7 1.7 1.7
OK708116
Youth Work

(Choose all )

15
7081262 Youth and Creativity 5 5 5 2.5 2.5
7081263 School as Growth Environment 5 5 5 2.5 2.5
7081264 Instructing Juvenile Teamwork 5 5 5 2.5 2.5
OK708117
OPTIONAL STUDIES

(Choose ects: 30)

30
OK708118
BACHELOR'S THESIS

(Choose all )

20
7081265 Thesis Planning 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081266 Thesis Knowledge Base 5 5 5 1.7 1.7 1.7
7081267 Thesis Results and Outcomes 5 5 5 2.5 2.5
7081268 Thesis Reporting 5 5 5 1.7 1.7 1.7
Total 210 64 109 97 0 29.5 34.5 29 80 76 21 0 14.8 14.8 11.7 11.7 11.7 14.5 14.5 27.1 27.1 27.1 38 38 6.97 6.97 6.97 0 0

Asetuksen mukainen jäsentely AMK

Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 1129/2014 2 § Opintojen rakenne Ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluu: 1) perus- ja ammattiopintoja; 2) vapaasti valittavia opintoja; 3) ammattitaitoa edistävää harjoittelua; 4) opinnäytetyö.

Professional studies

No attached course units

Practical Training

No attached course units

Bachelor's Thesis
Thesis Planning
Thesis Knowledge Base
Thesis Results and Outcomes
Thesis Reporting
Basic Studies

No attached course units

Optional Studies

No attached course units

Not grouped
Higher Education Studies and Working Life Skills 1
Higher Education Studies and Working Life Skills 2
Higher Education Studies and Working Life Skills 3
Higher Education Studies and Working Life Skills 4
Higher Education Studies and Working Life Skills 5
Finnish Language and Communication
English Professional Skills, B2
Alternative Communication Methods
Swedish for Working Life, Oral Communication (replacing compulsory Swedish)
Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish)
Introduction to Professional Social Work and Group Work
Social Welfare, Everyday Life and Society
Social and Health Services and Income Security
Social Welfare and Health Promotion
Information Technology and Basics of Research Activities
Research, Development and Innovation Competence
Professional Interaction, Ethics and Counselling
Client Work and Case Management
Security Policy in Client Work
Counselling and Support for Adult Clients
Upbringing and Child Welfare
Multicultural Work and Community Work
Practical Training in Client Work Project
Practical Training in Client Work
Practical Training in RDI Projects and Services
Managerial Work / Specialized Client Work
Working Life Skills and Management
Organizing Wellbeing Services
Entrepreneurship in Wellbeing Services
Advanced Professional Studies Training
Supporting Preventative Child and Family Services
Client Oriented Methods for Child and Family Work
Multidisciplinary Network, Safe Life and Permanent Relationships
Special Child Protection and Intervention in the Family
Child Clients and Their Welfare in Residential Work
Family Work in Preventive and in Residential Work
Basis for Early Education
Pedagogy of Early Education
Children`s Play and Observation
Family Work and Early Education
Special Education
Methods of Pedagogy
Premises of Social Work with Adults
Client Groups and Service System in Social Work with Adults
Ethical Issues in Social Work
Working Methods in Social Work Practice with Adults
Counselling Process
Active Participation
Activating and Creative Methods
Activating Methods in Client Work
Applications of Activating Methods
Youth and Creativity
School as Growth Environment
Instructing Juvenile Teamwork

Code Name Credits (cr)
CORE COMPETENCE

(Choose all )

100
OK100127
Higher Education Studies and Working Life Skills

(Choose all )

5
1002354 Higher Education Studies and Working Life Skills 1 1
1002355 Higher Education Studies and Working Life Skills 2 1
1002356 Higher Education Studies and Working Life Skills 3 1
1002357 Higher Education Studies and Working Life Skills 4 1
1002358 Higher Education Studies and Working Life Skills 5 1
OK708119
Language and communication

(Choose all )

10
1001006 Finnish Language and Communication 3
1001004 English Professional Skills, B2 3
7081270 Alternative Communication Methods 1
OK100114
Swedish Communication, B1

(Choose all )

3
100114 Swedish for Working Life, Oral Communication (replacing compulsory Swedish) 1
100115 Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) 2
OK708122
Basics of professional work in social services

(Choose all )

15
7081271 Introduction to Professional Social Work and Group Work 5
7081272 Social Welfare, Everyday Life and Society 5
7003057 Social and Health Services and Income Security 3
7081278 Social Welfare and Health Promotion 2
OK700135
Research and development

(Choose all )

10
7081204 Information Technology and Basics of Research Activities 5
7003058 Research, Development and Innovation Competence 5
OK708107
Basics of client work in social services

(Choose all )

15
7081238 Professional Interaction, Ethics and Counselling 5
7081239 Client Work and Case Management 5
7081240 Security Policy in Client Work 5
OK708108
Client groups and client work in social services

(Choose all )

15
7081241 Counselling and Support for Adult Clients 5
7081242 Upbringing and Child Welfare 5
7081243 Multicultural Work and Community Work 5
OK708120
Core practical training

(Choose all )

30
7081188 Practical Training in Client Work Project 5
7081189 Practical Training in Client Work 10
7081190 Practical Training in RDI Projects and Services 5
7081191 Managerial Work / Specialized Client Work 10
COMPLEMENTARY COMPETENCE

(Choose all )

200
OK708109
Management and entrepreneurship

(Choose all )

15
7081246 Working Life Skills and Management 5
7081244 Organizing Wellbeing Services 5
7081245 Entrepreneurship in Wellbeing Services 5
OK708121
Advanced practical training

(Choose all )

15
7011098 Advanced Professional Studies Training 15
OK700141
Optional professional studies

(Choose ects: 30 )

30
OK700147
Child protection

(Choose ects: 30 )

30
OK708110
Working with children and families - empowerment and support at the right time

(Choose all )

15
7081247 Supporting Preventative Child and Family Services 5
7081248 Client Oriented Methods for Child and Family Work 5
7081249 Multidisciplinary Network, Safe Life and Permanent Relationships 5
OK708111
Child Protection Work with Children and Families

(Choose all )

15
7081250 Special Child Protection and Intervention in the Family 5
7081251 Child Clients and Their Welfare in Residential Work 5
7081252 Family Work in Preventive and in Residential Work 5
OK700155
Early Education

(Choose ects: 30 )

30
OK700145
Basics of Early Education

(Choose all )

15
7081273 Basis for Early Education 5
7081274 Pedagogy of Early Education 5
7081220 Children`s Play and Observation 5
OK700146
Advanced Studies of Early Education

(Choose all )

15
7081275 Family Work and Early Education 5
7081276 Special Education 5
7081277 Methods of Pedagogy 5
OK708127
Socionom at Work with Adults

(Choose ects: 30 )

30
OK708126
Work with Adults

(Choose all )

15
7081234 Premises of Social Work with Adults 5
7081165 Client Groups and Service System in Social Work with Adults 5
7081166 Ethical Issues in Social Work 5
OK700144
Methods of social work for adults

(Choose all )

15
7081167 Working Methods in Social Work Practice with Adults 5
7081168 Counselling Process 5
7081169 Active Participation 5
OK708114
Social Work Methods With Adults

(Choose ects: 30 )

30
OK708115
Activating methods in social services

(Choose all )

15
7081259 Activating and Creative Methods 5
7081260 Activating Methods in Client Work 5
7081261 Applications of Activating Methods 5
OK708116
Youth Work

(Choose all )

15
7081262 Youth and Creativity 5
7081263 School as Growth Environment 5
7081264 Instructing Juvenile Teamwork 5
OK708117
OPTIONAL STUDIES

(Choose ects: 30 )

30
OK708118
BACHELOR'S THESIS

(Choose all )

20
7081265 Thesis Planning 5
7081266 Thesis Knowledge Base 5
7081267 Thesis Results and Outcomes 5
7081268 Thesis Reporting 5

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Go back to top of page