Digitaalisen markkinoinnin jatkokurssi (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BU00-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.09.2020 - 05.10.2020
Ajoitus
06.10.2020 - 01.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kai Schleutker
- Jaana Merikallio
- Maria Välivirta Havia
Ryhmät
-
VAVA2021Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- laatia yritykselle digitaalisen markkinoinnin strategian
- luoda sivustolle eri tavoitteita toteuttavaa sisältöä
- toteuttaa kampanjan digitaalisen markkinoinnin eri kanavissa
- seurata toimenpiteiden tehoa
Sisältö
- digitaalisen markkinoinnin strategia
- kanavien valinta
- hyvän sisällön tavoitteet
- ostoprosessin vaiheet
- sisällön jakaminen
- analytiikka ja konversion parantaminen
- case-esimerkit
Oppimateriaalit
Opettajien materiaali ; Verkkomateriaali; Verkkotyökalut
Opetusmenetelmät
Viiden opintopisteen (133h) laajuinen toteutus rakentuu ennakkotehtäville (flipped learning), kontaktiopetukselle sekä näillä käsiteltyjen teemojen syventämiselle (practicing) soveltavissa tehtävissä.
Kontakteja on viisi (á 3h) ja ne sisältävät paljon teoriaopetusta, jota sovelletaan tehtäviin. Opiskelija etsii itsenäisesti tietoa myös verkosta ja muista lähteistä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähi- ja etäopetus korontatilanteen mukaan soveltaen, soveltavat tehtävät, opiskelijoiden casejen esitykset, ryhmäkeskustelut, verkko-oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähikontaktit yhteensä 15 h
Uuden tietopohjaan haltuunotto 30h
Harjoitustehtävät 40h
Soveltaminen ja itsenäinen oppiminen 45h
Sisällön jaksotus
Sisältö ja ajoitus
Kurssi on jatkokurssi avoimen digitaalisen markkinoinnin kurssille, jolla ollaan käsitelty pintapuolisesti mm. digimarkkinointiin liittyvät pääkäsitteet, hakukoneoptimoinnin perusteet, hakusanamarkkinointi ja kampanjat, sivustoon ja sen liikenteen luomiseen liittyvät asiat.
Jatkokurssi soveltuu niille, joilla on jo vastaavat perustiedot tai hieman kokemusta digitaalisesta markkinoinnista. Sen pääteemoina ovat
· yrityksen digimarkkinoinnin strategian luominen
· sisällön luominen ostoprosessin eri vaiheisiin
· niiden jakaminen
· kampanjat ja niiden kohdistaminen erilaisille ryhmille
· analytiikka
· konversion parantaminen
Kurssilla ei käsitellä teknisiin alustoihin liittyviä asioita tai koodaamista.
Kurssin tehtävät ovat soveltavia ja niitä voi tehdä oikeille tai fiktiivisille kohdeyrityksille ja –yhteisöill
Viestintäkanava ja lisätietoja
Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö. Tutkinto-opiskelijat hyväksytään viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Lisätiedot:avoinamk@turkuamk.fi
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi muodostuu harjoitustehtävistä (60%) sekä lähikertojen aktiivisuudesta ja läsnäolosta (40%).
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut ollenkaan lähikertoihin sekä jättänyt suurimman osan tehtävistä tekemättä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu jonkin verran lähiopetukseen sekä on tehnyt pakolliset syventävät tehtävät vähintäänkin tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen sekä on tehnyt suurimman osan vapaaehtoisista ennakkotehtävistä sekä pakolliset syventävät tehtävät vähintään hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopetukseen sekä on tehnyt sekä vapaaehtoiset ennakkotehtävät sekä pakolliset syventävät tehtävät kiitettävän tasoisesti.
Esitietovaatimukset
Opiskelija on suorittanut jonkin digitaalisen markkinoinnin perusteita käsittelevän kurssin tai hänellä on vastaavat tiedot ja taidot.