Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin jatkokurssi (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BU00-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.09.2020 - 05.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.10.2020 - 01.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kai Schleutker
Jaana Merikallio
Maria Välivirta Havia
Opintojakso
KH00BU00
Toteutukselle KH00BU00-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Sisältö ja ajoitus
Kurssi on jatkokurssi avoimen digitaalisen markkinoinnin kurssille, jolla ollaan käsitelty pintapuolisesti mm. digimarkkinointiin liittyvät pääkäsitteet, hakukoneoptimoinnin perusteet, hakusanamarkkinointi ja kampanjat, sivustoon ja sen liikenteen luomiseen liittyvät asiat.

Jatkokurssi soveltuu niille, joilla on jo vastaavat perustiedot tai hieman kokemusta digitaalisesta markkinoinnista. Sen pääteemoina ovat
· yrityksen digimarkkinoinnin strategian luominen
· sisällön luominen ostoprosessin eri vaiheisiin
· niiden jakaminen
· kampanjat ja niiden kohdistaminen erilaisille ryhmille
· analytiikka
· konversion parantaminen

Kurssilla ei käsitellä teknisiin alustoihin liittyviä asioita tai koodaamista.
Kurssin tehtävät ovat soveltavia ja niitä voi tehdä oikeille tai fiktiivisille kohdeyrityksille ja –yhteisöill

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- laatia yritykselle digitaalisen markkinoinnin strategian
- luoda sivustolle eri tavoitteita toteuttavaa sisältöä
- toteuttaa kampanjan digitaalisen markkinoinnin eri kanavissa
- seurata toimenpiteiden tehoa

Sisältö

- digitaalisen markkinoinnin strategia
- kanavien valinta
- hyvän sisällön tavoitteet
- ostoprosessin vaiheet
- sisällön jakaminen
- analytiikka ja konversion parantaminen
- case-esimerkit

Oppimateriaalit

Opettajien materiaali ; Verkkomateriaali; Verkkotyökalut

Opetusmenetelmät

Viiden opintopisteen (133h) laajuinen toteutus rakentuu ennakkotehtäville (flipped learning), kontaktiopetukselle sekä näillä käsiteltyjen teemojen syventämiselle (practicing) soveltavissa tehtävissä.

Kontakteja on viisi (á 3h) ja ne sisältävät paljon teoriaopetusta, jota sovelletaan tehtäviin. Opiskelija etsii itsenäisesti tietoa myös verkosta ja muista lähteistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähi- ja etäopetus korontatilanteen mukaan soveltaen, soveltavat tehtävät, opiskelijoiden casejen esitykset, ryhmäkeskustelut, verkko-oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähikontaktit yhteensä 15 h
Uuden tietopohjaan haltuunotto 30h
Harjoitustehtävät 40h
Soveltaminen ja itsenäinen oppiminen 45h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi muodostuu harjoitustehtävistä (60%) sekä lähikertojen aktiivisuudesta ja läsnäolosta (40%).

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut ollenkaan lähikertoihin sekä jättänyt suurimman osan tehtävistä tekemättä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osallistuu jonkin verran lähiopetukseen sekä on tehnyt pakolliset syventävät tehtävät vähintäänkin tyydyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen sekä on tehnyt suurimman osan vapaaehtoisista ennakkotehtävistä sekä pakolliset syventävät tehtävät vähintään hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopetukseen sekä on tehnyt sekä vapaaehtoiset ennakkotehtävät sekä pakolliset syventävät tehtävät kiitettävän tasoisesti.

Esitietovaatimukset

Opiskelija on suorittanut jonkin digitaalisen markkinoinnin perusteita käsittelevän kurssin tai hänellä on vastaavat tiedot ja taidot.

Lisätiedot

Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö. Tutkinto-opiskelijat hyväksytään viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Lisätiedot:avoinamk@turkuamk.fi

Siirry alkuun