Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5op)

Toteutuksen tunnus: 3011379-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2020 - 25.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Paula Savolainen
Timo Luukka
Eija Suikkanen
Opintojakso
3011379

Toteutukselle Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 3011379-3005 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssiin sisältyy Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi (1 op). Suoritusaika 4.1. - 15.2.2021 klo 8. Kurssiin sisältyy ohjaus 9.2. klo 16 - 17 (Zoom).

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssi toteutetaan integroidusti Kehittämistehtävä -kurssin (10 op) kanssa.

Kukin kurssi arvioidaan erikseen.

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiuksia kehittämistyön tekemiseen, kehittämistyölle tarpeellisten tausta-aineistojen etsimiseen, tieteellisten artikkeleiden hyödyntämiseen sekä perehdyttää viittaamisen tekniikoihin, eettisen toiminnan periaatteisiin ja erilaisiin tiedonkeruumenetelmiin.

Kurssin ajoitus on seuraava:
1.12.2020 - 17.1.2021 Pakollinen ennakkotehtävä.

Opetuskerrat:
26.1. klo 9:15 - 17:00 Afrodite - Salo IoT Campus (tai verkossa) sisältäen Tiedonhankinnan perusteet -infon klo 9:15 - 9:45
16.2. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa) sisältäen Tiedonhankinnan perusteet -palautteen klo 9:15 - 10
23.3. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa)
20.4. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa)
18.5. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa)

Tavoitteet

Opintojaksolla perehdytään tutkimusprosesson eri vaiheisiin, tutkimusongelman määrittelyyn, viitekehyksen merkitykseen tutkimuksen suuntaajana, tutkimusaineiston keräämiseen, kuvaamiseen ja analysointiin sekä tutkimusraportin rakenteeseen. 
Opiskelija 
- osaa laatia tutkimussuunnitelmat
- osaa etsiä tutkimusaineistoon liittyvää tausta-aineistoa
- hallitsee tutkimuksenteon perusteet ja osaa tehdä pienimuotoisen kehittämis - tai tutkimushankkeen. 

Oppimateriaalit

Itslearningissä ja lähiopetuksessa määritellyt sekä opiskelijan itsenäisesti keräämät tehtäväkohtaiset materiaalit.
Tiedonhakijan oppaat: http://libguides.turkuamk.fi/

Opetusmenetelmät

Itsenäinen oppiminen itslearningiä hyödyntäen, yhteistoiminnallinen oppiminen, tiimioppiminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttejä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, ryhmätyöskentely, tiedonhaku, raportointi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tiedonhankinnan perusteet -kurssin itsenäinen suorittaminen (1 op - sisältyy osana 5 op:n kokonaisuuteen).
Itsenäinen tutkimus- ja kehittämismenetelmiin perehtyminen, niiden käyttökelpoisuuden arviointi ja soveltaminen oman tutkimus-/kehittämisaiheen näkökulmasta.
Suullinen ja kirjallinen raportointi.
Yhteensä 5 op.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi (1 op) arvoidaan asteikolla Hyväksytty/Hylätty. Myöhästynyt Tiedonhankinnan perusteet -kurssin suoritus vaikuttaa alentavasti kurssin Tutkimus- ja kehittämismenetelmät kokonaisarvosanaan, samoin Kehittämistehtävän myöhästynyt palautus.

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssin tehtävät arvioidaan tehtäväkohtaisesti ja koko kurssin arvosana perustuu kurssitehtävien painotettuun keskiarvoon. Tehtävien palauttaminen myöhässä alentaa ko. tehtävän arvosanaa.

Lähi-/verkko-opetukseen osallistuminen ei ole pakollista, mutta poissaolot vaikuttavat alentavasti kurssiarvosanaan.

Hylätty (0)

Tiedonhankinnan perusteet -kurssi suorittamatta.
Kaikkia tehtäviä ei olla palautettu tai suoritettu hyväksytysti.

Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.

Lisätiedot

Paula Savolainen
Eija Suikkanen
Timo Luukka

Siirry alkuun