Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5op)
Toteutuksen tunnus: 3011379-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2020 - 25.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.01.2021 - 31.07.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Paula Savolainen
- Timo Luukka
- Eija Suikkanen
- Opintojakso
- 3011379
Toteutukselle Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 3011379-3005 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssiin sisältyy Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi (1 op). Suoritusaika 4.1. - 15.2.2021 klo 8. Kurssiin sisältyy ohjaus 9.2. klo 16 - 17 (Zoom).
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssi toteutetaan integroidusti Kehittämistehtävä -kurssin (10 op) kanssa.
Kukin kurssi arvioidaan erikseen.
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiuksia kehittämistyön tekemiseen, kehittämistyölle tarpeellisten tausta-aineistojen etsimiseen, tieteellisten artikkeleiden hyödyntämiseen sekä perehdyttää viittaamisen tekniikoihin, eettisen toiminnan periaatteisiin ja erilaisiin tiedonkeruumenetelmiin.
Kurssin ajoitus on seuraava:
1.12.2020 - 17.1.2021 Pakollinen ennakkotehtävä.
Opetuskerrat:
26.1. klo 9:15 - 17:00 Afrodite - Salo IoT Campus (tai verkossa) sisältäen Tiedonhankinnan perusteet -infon klo 9:15 - 9:45
16.2. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa) sisältäen Tiedonhankinnan perusteet -palautteen klo 9:15 - 10
23.3. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa)
20.4. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa)
18.5. klo 9:15 - 17:00 Afrodite (tai verkossa)
Tavoitteet
Opintojaksolla perehdytään tutkimusprosesson eri vaiheisiin, tutkimusongelman määrittelyyn, viitekehyksen merkitykseen tutkimuksen suuntaajana, tutkimusaineiston keräämiseen, kuvaamiseen ja analysointiin sekä tutkimusraportin rakenteeseen.
Opiskelija
- osaa laatia tutkimussuunnitelmat
- osaa etsiä tutkimusaineistoon liittyvää tausta-aineistoa
- hallitsee tutkimuksenteon perusteet ja osaa tehdä pienimuotoisen kehittämis - tai tutkimushankkeen.
Oppimateriaalit
Itslearningissä ja lähiopetuksessa määritellyt sekä opiskelijan itsenäisesti keräämät tehtäväkohtaiset materiaalit.
Tiedonhakijan oppaat: http://libguides.turkuamk.fi/
Opetusmenetelmät
Itsenäinen oppiminen itslearningiä hyödyntäen, yhteistoiminnallinen oppiminen, tiimioppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttejä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, ryhmätyöskentely, tiedonhaku, raportointi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tiedonhankinnan perusteet -kurssin itsenäinen suorittaminen (1 op - sisältyy osana 5 op:n kokonaisuuteen).
Itsenäinen tutkimus- ja kehittämismenetelmiin perehtyminen, niiden käyttökelpoisuuden arviointi ja soveltaminen oman tutkimus-/kehittämisaiheen näkökulmasta.
Suullinen ja kirjallinen raportointi.
Yhteensä 5 op.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi (1 op) arvoidaan asteikolla Hyväksytty/Hylätty. Myöhästynyt Tiedonhankinnan perusteet -kurssin suoritus vaikuttaa alentavasti kurssin Tutkimus- ja kehittämismenetelmät kokonaisarvosanaan, samoin Kehittämistehtävän myöhästynyt palautus.
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät -kurssin tehtävät arvioidaan tehtäväkohtaisesti ja koko kurssin arvosana perustuu kurssitehtävien painotettuun keskiarvoon. Tehtävien palauttaminen myöhässä alentaa ko. tehtävän arvosanaa.
Lähi-/verkko-opetukseen osallistuminen ei ole pakollista, mutta poissaolot vaikuttavat alentavasti kurssiarvosanaan.
Hylätty (0)
Tiedonhankinnan perusteet -kurssi suorittamatta.
Kaikkia tehtäviä ei olla palautettu tai suoritettu hyväksytysti.
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tarkemmat arviointikriteerit ilmoitetaan itslearningissä.
Lisätiedot
Paula Savolainen
Eija Suikkanen
Timo Luukka