Siirry suoraan sisältöön

Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 (1 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA34-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

56 - 65

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Niina Vuoristo
  • Heidi Ristseppä
  • Noora Kumpulainen
  • Outi Linnossuo

Ryhmät

  • PSOSTK23
    Sosionomi (AMK), Turku, K23
  • 24.01.2024 09:00 - 11:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3006
  • 08.05.2024 09:00 - 11:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3006
  • 29.05.2024 09:00 - 10:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3006
  • 29.05.2024 10:00 - 11:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3006
  • 18.09.2024 09:00 - 11:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3006
  • 20.11.2024 10:00 - 12:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3006

Tavoitteet

• sosiaali- ja kasvatusalan ammatti-identiteettisi vahvistuu, itsetuntemuksesi, ajattelutaitosi ja itsereflektiotaitosi kehittyvät sekä tunnistat omia vahvuuksiasi, osaamisesi ja kehittymistarpeesi
• pidät huolta omasta ja opiskeluyhteisösi hyvinvoinnista
• osaat päivittää henkilökohtaista oppimissuunnitelmaasi

Sisältö

• itsetuntemuksen vahvistuminen
• elämänhallintataidot ja opiskeluhyvinvointi
• henkilökohtaisen oppimissuunnitelman päivittäminen ja kehityskeskustelut yhdessä opettajatuutorin kanssa

Opetusmenetelmät

keskusteleva oppiminen, opiskelun tukeminen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus edellyttää:
- 100% länsäolo tapaamisissa (korvaava tehtävä)
*** Läsnäolovelvoite edistää yhteisöllisyyden kehittymistä ryhmässä, mikä tukee yksittäistä opiskelijaa hänen opiskelupolullaan. Se edistää opiskelijan yleisten työelämätaitojen kehittymistä (mm. tiimityötaidot, itsensä johtaminen, verkostoitumistaidot, palautteen antaminen ja vastaanottaminen). Se edistää myös sosionomin ammatissa tarvittavien taitojen kehittymistä, joita ei voida omaksua pelkästään itsenäisen opiskelun avulla vaan vuorovaikutuksessa (kuten ammatillinen vuorovaikutus, dialogisuus). ***
- opintojakson tehtävien suorittaminen hyväksytysti
- HOPS-keskustelu oman opettaja tuutorin kanssa, kehityskeskustelutehtävien tekeminen.

Sisällön jaksotus

Ryhmätapaamiset ja tehtävät:

KEVÄT 2024 Sake-tapaamiset
24.1. klo 9-11: Harjoitteluun lähettäminen, ajankäytön hallinta -tehtävän ohjeistus, kaikki yhdessä / Niina
8.5. klo 9-11: Harjoittelun väliohjaus, tuutorryhmissä verkkotapaamisena
29.5. klo 9-11: Klo 9-10 harjoittelun purku klo 10-11 lukuvuoden päättäminen ja syksyyn orientoituminen lähitapaamisena

HOPS-keskustelut: jokainen varaa omalta tuutorilta ajan tuutorin ilmoittamalla tavalla. Valmistaudu tapaamiseen tarkastelemalla omien opintojesi etenemistä, tekemällä ajankäytön hallinta -tehtävän ja palauttamalla se Itsiin sekä täyttämällä kehityskeskustelulomake Itsissä.

SYKSY 2024

18.9.2024 klo 9-9.30 vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelupaikan haku: jobiili; klo 9.30 - 11 ryhmäilmiöt / opintopsykologi Satu Salmi. Kaikki yhdessä.
20.11.2024 klo 10-12 kaikki yhdessä: portfolion ohjeistus, palautus kevät 2025 ensimmäisessä Sakessa, mediatehtävän purku

HOPS-keskustelut: jokainen varaa omalta tuutorilta ajan tuutorin ilmoittamalla tavalla. Valmistaudu tapaamiseen tarkastelemalla omien opintojesi etenemistä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijalla on velvoite osallistua Sake-tapaamisiin ja työstää annetut tehtävät