Siirry suoraan sisältöön

Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostotLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CT87

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- kuvata media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset ja tunnistaa myyntiprosessin vaiheet
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää verkostoitumisen merkityksen
- suunnitella ja kehittää omaa verkostoitumistaan ja käyttää verkostoitumisalustoja ja -palveluja
- sopeuttaa resurssien kohdentuminen kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- osoittaa sosiaalista kestävyyttä erilaisia yksilöitä ja ihmisryhmiä kohtaan

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja, mallien vaikutus yrityksen tai muun yhteisön toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen kestävä kehitys huomioiden, myyntityön edellytykset ja vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, henkilökohtainen verkostoituminen, verkostojen hyödyntäminen sekä verkostoitumisalustat ja -palvelut.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.03.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 15

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Markus Hatakka
Vastuuopettaja

Markus Hatakka

Ryhmät
  • PMEDIS24tupr
    PMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- kuvata media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset ja tunnistaa myyntiprosessin vaiheet
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää verkostoitumisen merkityksen
- suunnitella ja kehittää omaa verkostoitumistaan ja käyttää verkostoitumisalustoja ja -palveluja
- sopeuttaa resurssien kohdentuminen kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- osoittaa sosiaalista kestävyyttä erilaisia yksilöitä ja ihmisryhmiä kohtaan

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään media-alan ansainta- ja liiketoimintamalleja, mallien vaikutus yrityksen tai muun yhteisön toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen kestävä kehitys huomioiden, myyntityön edellytykset ja vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, henkilökohtainen verkostoituminen, verkostojen hyödyntäminen sekä verkostoitumisalustat ja -palvelut.

Oppimateriaalit

ITSlearningin materiaali.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja. Neuvottele osaamisen näytöllä suorittamisesta erikseen vastuuopettajan kanssa.

Sisällön jaksotus

Kevätlukukausi 2025, todennäköisesti huhti-toukokuu. Aikataulu tarkentuu, kun toteutukselle on kiinnitetty opettaja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

ITSlearning-työtila.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutuksella annetut oppimistehtävät tai tentti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.