Skip to main content

Media Revenue Models, Sales and Networks (5 cr)

Code: KU00CT87-3001

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.03.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Lasse Lehtonen
Markus Hatakka
Teacher in charge
Markus Hatakka
Course
KU00CT87

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 12.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Wed 19.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Wed 26.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
Etätapaaminen
Wed 02.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
Etätapaaminen
Wed 16.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Wed 23.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Tue 29.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001
EDU_3036 Teoriatila avo muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Teemat:

Media-alan ansaintamallit ja erilaiset lähestymistavat liiketoimintaan
Medialan markkinatilanne ja sen seurantatavat
Myyntiprosessin vaiheet
Kohderyhmien kautta toiminnan kehittäminen
Strateginen verkostoituminen

Jokainen teema sidotaan aiheeseen liittyviin kestävän kehityksen haasteisiin.

12.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
19.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
26.3. klo 12-16 etä Zoom/Teams
2.4. klo 12-16 etä Zoom/Teams
16.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
23.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
29.4. klo 12-16 lähi EDU 3036

Objective

After completing the course, the student is able to

- describe the earnings and business models of the media sector
- obtain information on the market situation through appropriate methods;
- describe the prerequisites for successful sales work and identify the stages of the sales process
- assess customer potential and map customer needs
- explains the importance of networking
- plan and develop their own networking and use networking platforms and services
- adapt the allocation of resources to sustainable and responsible operations
- demonstrate social sustainability towards different individuals and groups of people

Content

The course deals with revenue and business models in the media sector, the impact of models on the planning and implementation of the operations of a company or other community taking into account sustainable development, the prerequisites and stages of sales work, sales planning and management, identifying customer potential, customer understanding, personal networking, utilization of networks, and networking platforms and services.

Materials

ITSlearningin materiaali ja avoimet verkkoaineistot.

Teaching methods

Luennot ja ryhmätyöskentely
Itslearning
Itsenäinen työskentely

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä

International connections

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja. Neuvottele osaamisen näytöllä suorittamisesta erikseen vastuuopettajan kanssa.

Student workload

Kokonaisuus 135h
Luennot ja ohjattu työskentely 28h
Ryhmätyöskentely 50h
Itsenäinen työskentely 57h

Further information

ITSlearning-työtila.

Go back to top of page