Media Revenue Models, Sales and Networks (5 cr)
Code: KU00CT87-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.03.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Media
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 12.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Wed 19.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Wed 26.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
Etätapaaminen
|
Wed 02.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
Etätapaaminen
|
Wed 16.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Wed 23.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Tue 29.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Media-alan ansaintamallit, myynti ja verkostot KU00CT87-3001 |
EDU_3036
Teoriatila avo muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Teemat:
Media-alan ansaintamallit ja erilaiset lähestymistavat liiketoimintaan
Medialan markkinatilanne ja sen seurantatavat
Myyntiprosessin vaiheet
Kohderyhmien kautta toiminnan kehittäminen
Strateginen verkostoituminen
Jokainen teema sidotaan aiheeseen liittyviin kestävän kehityksen haasteisiin.
12.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
19.3. klo 12-16 lähi EDU 3036
26.3. klo 12-16 etä Zoom/Teams
2.4. klo 12-16 etä Zoom/Teams
16.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
23.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
29.4. klo 12-16 lähi EDU 3036
Objective
After completing the course, the student is able to
- describe the earnings and business models of the media sector
- obtain information on the market situation through appropriate methods;
- describe the prerequisites for successful sales work and identify the stages of the sales process
- assess customer potential and map customer needs
- explains the importance of networking
- plan and develop their own networking and use networking platforms and services
- adapt the allocation of resources to sustainable and responsible operations
- demonstrate social sustainability towards different individuals and groups of people
Content
The course deals with revenue and business models in the media sector, the impact of models on the planning and implementation of the operations of a company or other community taking into account sustainable development, the prerequisites and stages of sales work, sales planning and management, identifying customer potential, customer understanding, personal networking, utilization of networks, and networking platforms and services.
Materials
ITSlearningin materiaali ja avoimet verkkoaineistot.
Teaching methods
Luennot ja ryhmätyöskentely
Itslearning
Itsenäinen työskentely
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä
International connections
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja. Neuvottele osaamisen näytöllä suorittamisesta erikseen vastuuopettajan kanssa.
Student workload
Kokonaisuus 135h
Luennot ja ohjattu työskentely 28h
Ryhmätyöskentely 50h
Itsenäinen työskentely 57h
Further information
ITSlearning-työtila.