Palvelujen tuottaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP31-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
18.01.2024 - 11.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
- Anu Vaihekoski
- Marjo Vähäkangas
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
YTEKES23VSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S23 (verkko)
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- 18.01.2024 08:30 - 11:45, Palvelujen tuottaminen TH00BP31-3006
- 14.02.2024 09:00 - 11:30, Palvelujen tuottaminen TH00BP31-3006
- 15.02.2024 09:00 - 11:30, Palvelujen tuottaminen TH00BP31-3006
- 11.04.2024 09:00 - 15:00, Palvelujen tuottaminen TH00BP31-3006
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Sisältö
· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka
Oppimateriaalit
Tenttimateriaali:
Hujala, A. & Taskinen, H. (toim.) 2020. Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere: Tampere University Press. Saatavana verkossa: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/123995/978-952-359-022-9.pdf.
Laitila, H., Lunkka, N. & Suhonen, M. 2020. Asiakaslähtöisyys lapsi- ja perhepalveluiden moniammatillisessa verkostoyhteistyössä vanhempien kokemana. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti 57 (1), 3-16.
Opetusmenetelmät
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Kontaktiopetus
- Ryhmätyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentin ajankohta ilmoitetaan Its learning oppimisympäristössä.
Uusinta sovitaan vastuuopettajan kanssa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus ja ryhmätehtävä 2 op
Itsenäinen opiskelu ja tentti 3 op
Yhteensä 135 h.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Kevään 2024 kontaktipäivät ovat:
HUOM! Ennakkotehtävänä 14.1.2024 mennessä: Forms-taustakyselyyn vastaaminen ITSlearning-ympäristössä ryhmien muodostamiseksi.
18.1. klo 8.30 - 11.45 Orientaatio, palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö sekä ryhmän tuotoksen työstäminen
14.2. klo 9.00 - 11.30 Palvelumuotoilu ja palvelujen tuottamisen etiikka sekä ryhmän tuotoksen työstäminen
15.2. klo 9.00 - 11.30 Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit sekä ryhmän tuotoksen työstäminen
11.4. klo 9.00 - 15.00 Tentti ja ryhmätöiden purku
Opetus alkaa 18.1.2024 Marjon Zoom-linkissä: https://turkuamk.zoom.us/j/6504274521
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin ryhmätehtävään, sen esitykseen ja tenttiin.
Hylätty (0)
Hylätty: Ei ole suorittanut ryhmätehtävää ja tenttiä hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Tyydyttävä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.