Siirry suoraan sisältöön

Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 (1op)

Toteutuksen tunnus: KU00CJ81-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.08.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.09.2025 - 29.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettajat
Heidi Alppirinne
Katja Korpi
Ryhmät
PTANSS25
Tanssinopettaja syksy 25
Opintojakso
KU00CJ81

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ma 01.09.2025 klo 13:15 - 14:45
(1 t 30 min)
Lukukauden yhteinen aloitus, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 4 KU00CJ84-3001
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
Ke 03.09.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
H312
Pe 05.09.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
Pöhinä, E212
Pe 12.09.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Pe 19.09.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Ma 27.10.2025 klo 13:15 - 14:45
(1 t 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
To 04.12.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Ma 15.12.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Lastentanssin opetusharjoittelun purku / Lastentanssin opetusharjoittelu KU00CH39-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
To 18.12.2025 klo 13:15 - 16:30
(3 t 15 min)
Ryhmisten purkukeskustelu, Ryhmäkoreografian esitysprosessi 2011394-3010, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
LIN_Tanssi 2 Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, HOPS-keskustelut, 2.vsk:n lastentanssin ja baletin opetusharjoittelun palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiviin osallistuminen.

Lähiopetuksen teemoina korkeakouluopiskelu ja ammatillisuus.
Korkeakouluopiskelu:
- oman osaamisen arviointi
- ajankäytön hallinta
- oman oppimistyylin tunnistaminen
- itseohjautuvuus ammattikorkeakouluopinnoissa
- ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
- puheeksi ottaminen ja avun hakeminen eri ohjaustahoilta
- turvallinen opiskeluympäristö, Turun AMK:n järjestyssäännöt
- opiskeluryhmän pelisäännöt, työ- ja opiskeluyhteisössä toimiminen, työroolissa toimiminen
- opiskelijan palauteväylät

Ammatillisuus:
- työelämän pelisäännöt
- oman alan sijoittumismahdollisuudet ja niissä tarvittava osaaminen
- omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
- kansainvälistyminen
- palautteen antaminen ja vastaanottaminen
- portfoliotyöskentely

Ajoitus: syksy 2025 - kevät 2026.

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.

Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.

Sisältö

Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät

Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus

Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, keskustelut, tapahtumat, kirjoittaminen, HOPS-keskustelut ja HOPSin päivittäminen, oppimistehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, keskustelut, tapahtumat, oppimistehtävät, digioppiminen, kansainvälisyysoppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27h opiskelijan työtä.
Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen HOPS-keskusteluihin. Osallistuminen 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Siirry alkuun