Siirry suoraan sisältöön

Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 (1op)

Toteutuksen tunnus: KU00CJ81-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.08.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.09.2025 - 29.05.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettajat
Heidi Alppirinne
Katja Korpi
Ryhmät
PTANSS25
Tanssinopettaja syksy 25
Opintojakso
KU00CJ81

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ma 01.09.2025 klo 13:15 - 14:45
(1 t 30 min)
Lukukauden yhteinen aloitus, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 4 KU00CJ84-3001
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
Ke 03.09.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
H312
Pe 05.09.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
Pöhinä, E212
Pe 12.09.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Pe 19.09.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
HOPS, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Ma 27.10.2025 klo 13:15 - 14:45
(1 t 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
To 04.12.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Ma 15.12.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Lastentanssin opetusharjoittelun purku / Lastentanssin opetusharjoittelu KU00CH39-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
To 18.12.2025 klo 13:15 - 16:30
(3 t 15 min)
Ryhmisten purkukeskustelu, Ryhmäkoreografian esitysprosessi 2011394-3010, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
LIN_Tanssi 2 Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
Pe 09.01.2026 klo 13:30 - 16:30
(3 t 0 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, HOPS-keskustelut, 2.vsk:n lastentanssin ja baletin opetusharjoittelun palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiviin osallistuminen.

Lähiopetuksen teemoina korkeakouluopiskelu ja ammatillisuus.
Korkeakouluopiskelu:
- oman osaamisen arviointi
- ajankäytön hallinta
- oman oppimistyylin tunnistaminen
- itseohjautuvuus ammattikorkeakouluopinnoissa
- ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
- puheeksi ottaminen ja avun hakeminen eri ohjaustahoilta
- turvallinen opiskeluympäristö, Turun AMK:n järjestyssäännöt
- opiskeluryhmän pelisäännöt, työ- ja opiskeluyhteisössä toimiminen, työroolissa toimiminen
- opiskelijan palauteväylät

Ammatillisuus:
- työelämän pelisäännöt
- oman alan sijoittumismahdollisuudet ja niissä tarvittava osaaminen
- omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
- kansainvälistyminen
- palautteen antaminen ja vastaanottaminen
- portfoliotyöskentely

Ajoitus: syksy 2025 - kevät 2026.

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.

Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.

Sisältö

Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät

Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus

Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, keskustelut, tapahtumat, kirjoittaminen, HOPS-keskustelut ja HOPSin päivittäminen, oppimistehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, keskustelut, tapahtumat, oppimistehtävät, digioppiminen, kansainvälisyysoppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27h opiskelijan työtä.
Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen HOPS-keskusteluihin. Osallistuminen 2.vsk:n opetusharjoitteluiden palautekeskusteluun, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Siirry alkuun