Introduction to Digital BusinessLaajuus (5 op)
Tunnus: 3041232
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 14.01.2025
Ajoitus
14.01.2025 - 18.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Saara Tikkanen
- Kai Schleutker
Ryhmät
-
LTOPS24FLTOPS24F
-
LTOPS24GLTOPS24G
-
LTOPS24BLTOPS24B
-
LTOPS24CLTOPS24C
-
LTOPS24DLTOPS24D
-
LTOPS24ELTOPS24E
-
LTOPS24HLTOPS24H
-
LTOPS24ILTOPS24I
-
LTOPS24JLTOPS24J
-
LTOPS24ALTOPS24A
-
LTOPS24KLTOPS24K
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
Kurssikirjat:
- Jablonski, A., Jablonski, M., Jablonski, A. ., & Jablonski, M. (2021). Digital business models: Perspectives on monetisation. Routledge. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995764434705970?sid=4870816542
- Otola, I., Grabowska, M., Otola, I., & Grabowska, M. (2020). Business models: Innovation, digital transformation, and analytics (1st Edition.). CRC Press. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995764418605970?sid=4870881540
- Osterwalder A. et al 2010. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers (eBook) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995610304205970
- Chan W.C & Mauborgne, R. 2015 Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant (eBook) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995607080605970
Luentomateriaalit ja muut ITSiin lisätyt materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset sekä ennakkotehtävät ja tehtävien presentointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla on kaksi monivalintatenttiä. Tenttiajankohdat ilmoitetaan kurssin ensimmäisellä kerralla.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely. Kestävä kehitys huomioidaan kurssin sisällöissä (esim. ESG).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Sisällön jaksotus
Ajoitus: 14.01.2025 - 18.03.2025. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.
Kurssilla on ennakkotehtävä, joka lähetetään automaattiviestinä kurssille ilmoittautumisen jälkeen. Ennakkotehtävä tulee olla tehtynä viimeistään 13.1.2025.
Kurssilla tarkastellaan mm.
- liiketoimintamallien peruskäsitteitä
- digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia
- digitaalista saatavuutta (mm. verkkokauppa)
- kestävään kehitykseen liittyviä digitaalisia liiketoimintamalleja
- modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM)
- tekoälyn hyödyntämistä liiketoiminnassa
- digitaalisen markkinoinnin kontekstia
Kurssi koostuu lähiopetuksesta, joka toteutetaan auditoriossa.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Sähköposti ja ITS
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja siihen liittyvään esitykseen sekä kurssitenttien arvosanaan. Arvioinnin painotus: 60 % ryhmätyö + kurssitentit 20 % + 20 %.
Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei oteta arvioida, vaan ne ja/tai tehtävien palauttamatta jättäminen toimii perusteena madaltaa loppuarvosanaa. Kurssitenttien läpäisy edellyttää, että opiskelija on vastannut vähintään 50 % kysymyksistä oikein.
Hylätty (0)
Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Muiden tehtävien palauttamatta jättäminen vaikuttaa alentavasti arvosanaan. Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn (vapaamatkustaminen), eikä ole suorittanut yksilötenttejä. Kurssi hylätään, mikäli jokin kurssitehtävistä sisältää yli 90 % plagioitua sisältöä. Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli tehtävä sisältää yli 40 % plagioitua sisältöä. Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien, digitaalisen liiketoiminnan ja kurssin teemojen peruskäsitteistön tyydyttävästi. Tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Loppuraportin jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien, digitaalisen liiketoiminnan ja kurssin teemojen peruskäsitteistön hyvin. Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Loppuraportti on luova ja toteuttamiskelpoinen ja sen rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa ei ole puutteita. Myös liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien, digitaalisen liiketoiminnan ja kurssin teemojen peruskäsitteistön kiitettävästi. Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin tehtävät ajoissa, osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja loppuraportti on luova ja toteuttamiskelpoinen ja sen rakenne ja presentointi on ammattimaista. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 12.09.2024
Ajoitus
12.09.2024 - 24.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Saara Tikkanen
- Arto Manninen
Ryhmät
-
PINBOS23International Business Online Autumn 2023
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 15.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 01.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Saara Tikkanen
- Arto Manninen
Ryhmät
-
LTOPS23HLTOPS23H
-
LTOPS23ILTOPS23I
-
LTOPS23JLTOPS23J
-
LTOPS23KLTOPS23K
-
LTOPS23DLTOPS23D
-
LTOPS23ELTOPS23E
-
LTOPS23FLTOPS23F
-
LTOPS23GLTOPS23G
-
LTOPS23CLTOPS23C
-
LTOPS23ALTOPS23A
-
LTOPS23BLTOPS23B
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Sisällön jaksotus
Ajoitus: 15.01.2024 - 07.04.2024. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.
Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.
Hylätty (0)
Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin. Yksilötyö on plagioitu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 16.01.2023
Ajoitus
16.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 200
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Saara Tikkanen
- Arto Manninen
Ryhmät
-
LTOPS22ALTOPS22A
-
LTOPS22DLTOPS22D
-
LTOPS22ELTOPS22E
-
LTOPS22BLTOPS22B
-
LTOPS22CLTOPS22C
-
LTOPS22GLTOPS22G
-
LTOPS22HLTOPS22H
-
LTOPS22FLTOPS22F
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Sisällön jaksotus
Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu tammi-toukokuu 2023. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.
Hylätty (0)
Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 14.09.2022
Ajoitus
15.09.2022 - 20.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Saara Tikkanen
- Arto Manninen
Ryhmät
-
PINBOS21International Business Online Autumn 2021
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 20.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Sanna Merisalo
Ryhmät
-
PMYYNS21Myyntityö S21
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
- Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum. (löytyy painettuna ja ekirjana) TAI Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja e-kirjana)
- Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot ja opiskelijoiden itsenäinen työskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Sisällön jaksotus
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, josta tulee sähköpostilla lisätietoa viikolla 34.
Kurssin sisältö:
- Digitaalinen liiketoiminta ja sen tuomat mahdollisuudet.
- Liiketoimintamallien murros ja moderni
asiakkuuksien hallinta.
- Liiketoimintamallien tarkastelun periaatteet.
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kurssin alussa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustehtävät on tehty hyväksytysti ja ne edesauttavat loppuraportin tekemistä. Arviointi perustuu
loppuraporttiin ja sen esitykseen yhteisellä arvosanalla (0-5).
Harjoitustehtävien ja loppuraportin palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän
hylkäämiseen.
Hylätty (0)
Tehtäviä ja loppuraporttia ei ole tehty hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti
konsepteja.
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja
tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.
Kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää
monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
02.02.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 130
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Maria Välivirta Havia
- Arto Manninen
Ryhmät
-
PLIITS21Liiketalous S21
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Online luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Sisällön jaksotus
Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu helmi-toukokuu 2022. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%.Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.
Hylätty (0)
Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Oppilas on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedon haun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti.