Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Digital Business (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3041232-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 01.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen

Ryhmät

  • LTOPS23H
    LTOPS23H
  • LTOPS23I
    LTOPS23I
  • LTOPS23J
    LTOPS23J
  • LTOPS23K
    LTOPS23K
  • LTOPS23D
    LTOPS23D
  • LTOPS23E
    LTOPS23E
  • LTOPS23F
    LTOPS23F
  • LTOPS23G
    LTOPS23G
  • LTOPS23C
    LTOPS23C
  • LTOPS23A
    LTOPS23A
  • LTOPS23B
    LTOPS23B
  • 15.01.2024 12:00 - 14:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 22.01.2024 12:00 - 14:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 29.01.2024 12:00 - 14:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 05.02.2024 12:00 - 14:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 12.02.2024 15:00 - 17:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 26.02.2024 15:00 - 17:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 04.03.2024 15:00 - 17:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 11.03.2024 15:00 - 17:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 18.03.2024 15:00 - 17:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016
  • 25.03.2024 15:00 - 17:00, Introduction to Digital Business 3041232-3016

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Ajoitus: 15.01.2024 - 07.04.2024. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin. Yksilötyö on plagioitu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.