Skip to main content

Introduction to Digital Business (5 cr)

Code: 3041232-3016

General information


Enrollment
01.12.2023 - 15.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 01.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Business
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Saara Tikkanen
Arto Manninen
Groups
LTOPS23A
LTOPS23A
LTOPS23B
LTOPS23B
LTOPS23C
LTOPS23C
LTOPS23D
LTOPS23D
LTOPS23E
LTOPS23E
LTOPS23F
LTOPS23F
LTOPS23G
LTOPS23G
LTOPS23H
LTOPS23H
LTOPS23I
LTOPS23I
LTOPS23J
LTOPS23J
LTOPS23K
LTOPS23K
Course
3041232
No reservations found for realization 3041232-3016!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ajoitus: 15.01.2024 - 07.04.2024. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Objective

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Content

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Materials

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Teaching methods

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Completion alternatives

N/A

Student workload

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Failed (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin. Yksilötyö on plagioitu

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.

Go back to top of page