Introduction to Digital Business (5 cr)
Code: 3041232-3016
General information
- Enrollment
-
01.12.2023 - 15.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.01.2024 - 01.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Arto Manninen
- Groups
-
LTOPS23ALTOPS23A
-
LTOPS23BLTOPS23B
-
LTOPS23CLTOPS23C
-
LTOPS23DLTOPS23D
-
LTOPS23ELTOPS23E
-
LTOPS23FLTOPS23F
-
LTOPS23GLTOPS23G
-
LTOPS23HLTOPS23H
-
LTOPS23ILTOPS23I
-
LTOPS23JLTOPS23J
-
LTOPS23KLTOPS23K
- Course
- 3041232
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ajoitus: 15.01.2024 - 07.04.2024. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.
Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.
Objective
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Content
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Materials
Ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Teaching methods
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.
Completion alternatives
N/A
Student workload
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.
Evaluation methods and criteria
Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.
Failed (0)
Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin. Yksilötyö on plagioitu
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.