Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 (1 op)
Toteutuksen tunnus: 1002357-3139
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 30.07.2021
Ajoitus
01.08.2020 - 31.07.2021
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Juha Knuuttila
- Sirppa Kinos
Ryhmät
-
PSOSVS18Sosionomi (AMK), Turku, PSOSVS18
Tavoitteet
• Opiskelija kehittää näkemystään ammatillisesta osaamisestaan ja urasuunnitelmistaan.
• Opiskelija osaa arvioida innovaatiokompetenssiensa kehittymistä.
• Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuutta ja kansainvälisyyden merkityksen omalla ammattialallaan
Sisältö
o opinnäytetyö
o innovaatiokompetenssit -itsearviointi
o kehityskeskustelu
o HOPSin päivittäminen
o osaamispolut
o harjoittelu
o monikulttuurisuus ja oma kansainvälistyminen (vaihto-opiskelu, harjoittelu ulkomailla, kotikansainvälistyminen)
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Henkilökohtaiset verkkotapaamiset, ryhmätapaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kriittinen yhteiskuntaosaaminen ja medialukutaito ovat tärkeitä sosionomin (AMK) osaamisalueita. Ota seurantaasi jokin media ja jokin teema, joka koskee sosiaali- ja kasvatusalaa. Mitä teemasta kirjoitetaan / puhutaan, miten ja miksi? Kenen näkökulmasta teemaa käsitellään? Mitä eettisiä kysymyksiä nousee esille? Mitä mieltä itse olet aiheesta?
Tehtävä puretaan tuutorryhmissä keskustellen 15.2.21.
Sisällön jaksotus
Opettajatuutorit tapaavat jokaisen opiskelijansa henkilökohtaisella ajalla lukukauden aikana. 14.12.20 klo 16-18 lukukauden palaute ja päätös.
KEVÄTLUKUKAUSI 2021:
KOTE-tapaamiset
-15.2.21 klo 16-16.30 yhteiset asiat, 16.30-18 mediatehtävän purku
- 26.5.21, klo 16-18 lukukauden palaute. Portfoliotentävän ohjeistus (esitetään ennen valmistumista).
Lisäksi henkilökohtáinen tapaaminen opettajatuutorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus: Opiskelija käy lukukauden aikana henkilökohtaisen keskustelun opettajatuutorin kanssa ja osallistuu aktiivisesti ryhmätapaamisiin.