Siirry suoraan sisältöön

Luova suunnittelutiimi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081323-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 31.03.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Antti Alanko
  • Johanna Vaaherkumpu

Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät

  • PMEDIS19masu
    PMEDIS19 mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata kehittämistavoitteitaan markkinointiviestinnän suunnittelijana ja tiimityöntekijänä
- jäsentää erikoistumistavoitteitaan; AD, copywriter tai projektipäällikkö
- kuvata kampanjasuunnittelun ryhmätyöprosesseja ja soveltaa erilaisia ideointitekniikoita

Sisältö

Erilaiset ideointitekniikat ja suunnittelumetodit tulevat tutuiksi tällä opintojaksolla. Opiskelijat harjoittelevat tiimityötä, creative briefiin ja toimeksiantoihin reagoimista, sekä pohtivat tulevaa AD-, copy- tai projektipäällikköerikoistumista. Palautteen antamista ja saamista sekä esiintymis- ja esitystaitoja harjoitellaan ryhmätöiden presentaatioden yhteydessä.

Oppimateriaalit

Opettajien ohjeistama

Opetusmenetelmät

Ryhmä- ja yksilötehtävät kirjallisesti ja suullisesti:
Opintokokonaisuuden aikana opiskelija osaa
• kuvata kehittämistavoitteitaan markkinointiviestinnän suunnittelijana ja tiimityöntekijänä
• jäsentää erikoistumistavoitteitaan; AD, copywriter tai projektipäällikkö
• kuvata kampanjasuunnittelun ryhmätyöprosesseja ja soveltaa erilaisia ideointitekniikoita

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiset oppimismenetemät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tiimityö
Luovan tiimin jäsenenä toimiminen
Yksilötehtävät
Soveltavat tehtävät
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
• kuvata kehittämistavoitteitaan markkinointiviestinnän suunnittelijana ja tiimityöntekijänä
• jäsentää erikoistumistavoitteitaan; AD, copywriter tai projektipäällikkö
• kuvata kampanjasuunnittelun ryhmätyöprosesseja ja soveltaa erilaisia ideointitekniikoita
Mitoitus: 5 op

Sisällön jaksotus

Erilaiset ideointitekniikat ja suunnittelumetodit tulevat tutuiksi tällä opintojaksolla. Opiskelijat harjoittelevat tiimityötä, creative briefiin ja toimeksiantoihin reagoimista, sekä pohtivat tulevaa AD-, copy- tai projektipäällikköerikoistumista. Palautteen antamista ja saamista sekä esiintymis- ja esitystaitoja harjoitellaan ryhmätöiden presentaatioden yhteydessä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ajoitus huhti-toukokuu 2020
Tarkempi aikataulu Pmedis19masu-lukujärjestyksestä