Siirry suoraan sisältöön

Kampanjasuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081326-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.08.2020 - 30.09.2020

Ajoitus

01.09.2020 - 30.09.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

16 - 22

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS19masu
    PMEDIS19 mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä kampanjasuunnittelun elementit ja merkityksen
- analysoida kampanjatoteutuksia mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
- kehittää ja tuottaa asiakaslähtöistä kampanjasuunnittelua

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään systemaattiseen, kokonaisvaltaiseen kampanjasuunnittelun prosessiin, sen vaiheisiin ja tavoitteelliseen työskentelyyn. Opintojaksolla syvennetään markkinoinnin perustietoutta ja kehitetään analysointi- ja benchmarkkausharjoitusten avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin hallintaa. Tiimityönä tehtävä aito asiakastyöskentely on tärkeässä roolissa tällä opintojaksolla. Sen avulla kehitetään yhteistyötaitoja, työelämälähtöistä asiakasymmärrystä ja verkostoitumista sekä ideointi- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Mahdollisesti asiakasprojekti tiimityönä

Sisällön jaksotus

kampanjasuunnittelun prosessi, kampanjasuunnittelun harjoituksia, mahdollisesti asiakasprojekti

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehto: markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusopinnot

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kampanjasuunnittelun prosessin haltuunotto, ideoinnin toimivuus, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen tavoitteellinen hallinta

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.