Copywriting eri medioihin (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081329-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.10.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja lmiöitä
- vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
- tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä. Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan tarvittaessa jakama.
Opetusmenetelmät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Yhteistyö Taideakatemian teatteri-ilmaisuohjaajaksi opiskelevien kanssa.
Markkinointi- ja mainoskampanjan laatiminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedagogiikan menetelmät.
Toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö Taideakatemian teatteriopiskelijoiden kanssa.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan toteuttaminen Taideakatemian teatteriopiskelijoiden esityksistä.
70 % ryhmätyöskentelyä, 30 % itsenäistä työskentelyä.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 1-5 media-alan arviointikehikon mukaisesti.
menetelmät
Arviointi kohdistuu opintojakson lähitapaamisten välitehtäviin sekä opintojakson tehtävänä työstettävään mainoskampanjaan.