Siirry suoraan sisältöön

Copywriting eri medioihin (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081329-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2019 - 31.10.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 25

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Johanna Vaaherkumpu

Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät

  • PMEDIS18masu
    PMEDIS18 mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja lmiöitä
- vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
- tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.  Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja. 

Oppimateriaalit

Opettajan tarvittaessa jakama.

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja ryhmätyöt
Yhteistyö Taideakatemian teatteri-ilmaisuohjaajaksi opiskelevien kanssa.
Markkinointi- ja mainoskampanjan laatiminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedagogiikan menetelmät.
Toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö Taideakatemian teatteriopiskelijoiden kanssa.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan toteuttaminen Taideakatemian teatteriopiskelijoiden esityksistä.
70 % ryhmätyöskentelyä, 30 % itsenäistä työskentelyä.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 1-5 media-alan arviointikehikon mukaisesti.
menetelmät
Arviointi kohdistuu opintojakson lähitapaamisten välitehtäviin sekä opintojakson tehtävänä työstettävään mainoskampanjaan.