Siirry suoraan sisältöön

Business English (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011391-3031

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.08.2022 - 15.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 100

Koulutus

  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Anniina Teittinen

Ryhmät

  • LTOPS22D
    LTOPS22D
  • LTOPS22E
    LTOPS22E
  • LTOPS22C
    LTOPS22C
  • LTOPS22H
    LTOPS22H

Tavoitteet

The student can both orally and in writing:
- describe the content and structure of his/her studies, training and working experience,
- introduce the operations and organization of a company and tell about different types of company forms as well as types of duties within a company,
- compile a professional job application and act in a job interview,
- communicate using right formality, vocabulary and phrases through a purchasing process (from an enquiry to an order, complaints, adjustments),
- analyze and tell about current business news in various Finnish media
- make and maintain contacts by phone, email, face-to-face

Sisältö

Telling about the student’s own education, training and work experience. The student understands and can use appropriate business vocabulary and phrases both orally and in writing when describing the operations of a company, business environment, products and processes.
Making and maintaining contacts, discussing current business news, practising presentation skills. Compiling a job application and CV, acting in a job interview. Documentation used in a purchasing process.

Oppimateriaalit

Opintojaksoon liittyvä materiaali itslearningissä.

Opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja kotitehtävistä. Tarkemmat ohjeet itslearningissä.

Sisällön jaksotus

Englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.

Ajoitus syksyllä 2022. Tarkat päivämäärät löytyvät lukujärjestyksestä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tehtäväkohtaiset ohjeet itslearningissä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suorita vaadittuja tehtäviä kurssin aikana. Suullinen ja kirjallinen tuottaminen ja ymmärtäminen on vähäistä. Poissaolot ylittävät rajan, opiskelija keskeyttää kurssin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija onnistuu tyydyttävästi suullisessa ja kirjallisessa tuottamisessa. Opiskelija pystyy viestimään, vaikka viestintä on ajoittain epätarkkaa. Sanaston puute ja epäjohdonmukaisuus rajoittavat viestintää. Kielen rakenteissa on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppilas onnistuu hyvin monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa tuottamistilanteissa. Opiskelija hallitsee monipuolisen alan sanaston ja käyttää sitä hyvin, mutta kielen tuottamisessa voi esiintyä epätarkkuuksia. Opiskelija osoittaa taitoa käyttää rakenteita monipuolisesti ja oikein, mutta vaativammissa rakenteissa saattaa esiintyä joitakin virheitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa erinomaisia taitoja monipuolisissa ja vaativissa suullisissa ja kirjallisissa tuottamistilanteissa. Opiskelija osaa viestiä asiayhteyteen sopivalla tavalla. Opiskelija hallitsee monipuolisesti ja erinomaisesti alan sanastoa myös muissa yhteyksissä. Opiskelija osaa käyttää monipuolisia rakenteita ja osoittaa niiden käytön lähes moitteettomasti.