Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5021135-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 10.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 28.05.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Kemiantekniikan koulutus

Opettaja

  • Sari Loppela-Rauha

Ryhmät

  • MKEMIK21
    Kemiantekniikan koulutus
  • 02.05.2023 08:00 - 10:00, English Professional Skills 5021135-3007
  • 02.05.2023 14:00 - 16:00, English Professional Skills 5021135-3007

Tavoitteet

Opiskelija osaa toimia ammattialansa kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa englannin kielellä. Osaa käyttää ja soveltaa työkaluja ja strategioita viestintätaitonsa kehittämiseksi autenttisissa ammattialan konteksteissa. Tuntee ja osaa käyttää ammattialansa terminologiaa ja kirjallisia ja suullisia rekistereitä ja tekstityyppejä. Osaa arvioida omaa taitoaan ja kehittymistarpeitaan sekä huomioida ne toiminnassaan. Tavoitetasona on eurooppalaisen viitekehyksen taso C1.

Sisältö

Kootaan ja muokataan tietoa erilaisista englanninkielisistä lähteistä ja tuotetaan raportteja ja suullisia esityksiä kootun tiedon pohjalta. Perehdytään ammattialan vaativampiin tekstityyppeihin. Kehitetään suullisen esittämisen taitoa. Pohditaan, mitä vaatimuksia kansainvälinen toimintaympäristö asettaa ammatilliselle viestinnälle. Osa opintojaksosta integroidaan prosessi- ja materiaalitekniikan opintoihin.

Oppimateriaalit

Links to materials can be found in itslearning. Some material is provided by the students themselves.

Opetusmenetelmät

The topics dealt with both in speaking and in writing are related to the content matter within the student's study programme.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

The course is assessed continuously based on tasks and active attendance. There is no final exam and thus also no retake exam. Possibly some small tests on limited subject area content (homework material) along the way.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

This is a skills subject and skills need to be practised. Webcam + microphone needed for online sessions, if any.
Note that all assignments include dealing with the topic both orally and in writing. For successful task completion, both components need to be taken care of. Thus, attendance in class meetings is necessary.
Language use and thinking skills are interrelated, which is why the course aims to provide food for thought on various themes.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Practice sessions in the classroom or online
Independent information retrieval
Reporting in speaking and in writing

Sisällön jaksotus

Class meetings, independent work, group work
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Viestintäkanava ja lisätietoja

Note that as regards written work, the use of e-dictionaries and spell checkers is recommended. Machine translation, Chat-GPT and similar tools are allowed but are not to do your work for you. Any sign of mechanically generated text will result in a request for the student to explain their work in speaking.

Compulsory attendance.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

One pre-class task (Instrumentation skills profile), two detailed course tasks (instrument/device/system mastery from two different viewpoints), reading & processing of a field-related, peer-reviewed scientific article, in-class presentation, and one post-course task.
All tasks need to be completed acceptably as instructed on the itslearning platform.
Spoken and written work are of equal importance.

Hylätty (0)

Tasks not completed or not in compliance with instructions, attendance criteria not met, and/or language issues seriously hampering communication.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- deficient mastery of language mechanics, e.g. problems with tenses or sentence formation
- pronunciation issues which hamper understanding
- message often unclear
- limited use of vocabulary
- deficient mastery of register (politeness, appropriate style, choice of words)
- tasks late or only partly completed
- little or no contribution to discussion and/or pair work in class
- for more than grade 1, the student must be capable of responding to questions and expressing their opinion in speaking
- references not provided

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student has a communicative approach to language and is willing to develop as a language user but lacks proficiency in language mechanics. However, the message is always clear and the student is an active contributor in pair/group discussions. All tasks are completed.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- tasks completed in accordance with instructions and by due date
- close to error-free mastery of language mechanics (CEFR C)
- clear pronunciation
- message coherent and clear
- good grasp of text structure
- versatile use of vocabulary
- good grasp of register (politeness, appropriate style)
- active contribution to class discussions and pair work
- correct use of references