Tommi Tuomola
Oppimisympäristön (itslearning) kautta jaeltava opettajan laatima oppimateriaali
Luennoilla käsiteltävät esimerkit
Verkko-oppimateriaali:
https://docs.python.org/3/tutorial/index.html
https://www.w3schools.com/python/
https://www.tutorialspoint.com/python/
Oppimateriaali on suurelta osin englanniksi alan luonteesta johtuen.
Lähiopetus, ohjelmointitehtävät, itsenäinen opiskelu
Kotitehtävät (max 50 p., lineaarinen taulukko). Arvioidaan jatkuvasti kontaktitunneilla [formatiivinen arviointi, itsearviointi, vertaisarviointi, ohjaava palaute].
ViLLE (Visuaalinen oppimisympäristö): [konearviointi, ohjaava palaute]
Tentissä (max 100p.) testataan ohjelmoinnin käsitteitä ja ohjelmointitaitoja (ViLLE) koneella. [konearviointi, ohjaava palaute]
Ville-asteikko:
40%: 0 pistettä
50%: 10 pistettä
60%: 20 pistettä
70%: 30 pistettä
80%: 40 pistettä
90%: 50 pistettä
Arviointiasteikko (100+50=150 pistettä max):
0-39 pistettä = 0
40-59 pistettä = 1
60-79 pistettä = 2
80-109 pistettä = 3
110-129 pistettä = 4
130-150 pistettä = 5
Suomi
30.08.2021 - 17.12.2021
01.06.2021 - 29.08.2021
30 - 70
Tekniikka ja liiketoiminta
Opintojaksolle osallistuminen vaatii oman tietokoneen.
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Kupittaan kampus
2 op
H-5
Kaikilla ryhmillä on sama tentti, samaan aikaan eri auditorioissa.
Uusintatenttejä on kaksi kappaletta.
Opetellaan käytännön tehtävien avulla Python-ohjelmien suunnittelua ja toteuttamista. Tehtävät tukevat suoraan käsitellyn teoriasisällön oppimista. Opintojaksolla hyödynnetään AMK:n oppimisympäristöjä sekä verkkotutoriaaleja ja -materiaaleja.
Luennoilla käsiteltävät esimerkit
Ville-tehtävät ja yhteiset demonstraatiot harjoituksissa
Kontaktiopetus (luennot+harjoitukset): 52h
Itsenäinen opiskelu, ohjelmointitehtävät ja tentti: 83h
syyskuu – joulukuu 2021
• syyskuu: Mitä ohjelmointi on? Ensimmäinen ohjelma, Python-kieli, muuttujat
• lokakuu: Imperatiivinen ohjelmointi, tulostus, ohjausrakenteet
• marraskuu: Ohjausrakenteet, merkkijonot, perustietorakenteet
• joulukuu: Funktiot, tentti
Opiskelija
• ei tunne ohjelmoinnin peruskäsitteitä
• ei pysty lukemaan tai kirjoittamaan yksinkertaisiakaan ohjelmia
Opiskelija
• tuntee ohjelmoinnin peruskäsitteitä kuten muuttujat, ohjausrakenteet ja funktiot
• ymmärtää yksinkertaisten ohjelmien toiminnan
• kykenee lukemaan ja kirjoittamaan yksinkertaista koodia
Opiskelija
• tuntee ohjelmoinnin peruskäsitteet kuten muuttujat, ohjausrakenteet, funktiot ja taulukot
• ymmärtää yksinkertaisten ohjelmien toiminnan ja osaa etsiä helppoja virheitä
• kykenee kirjoittamaan yksinkertaisia ohjelmia
Opiskelija
• tuntee ohjelmoinnin peruskäsitteet kuten muuttujat, ohjausrakenteet, funktiot
• osaa käyttää joitakin tietorakenteita kuten taulukoita, listoja ja hajautustauluja
• ymmärtää yksinkertaisten ohjelmien toiminnan ja osaa käyttää debuggeria ja virheenhallintaa
• kykenee kirjoittamaan ohjelmia, jotka hyödyntävät edellä olevia kohtia.