Teollisuuden myynti ja hankinta (4 op)
Toteutuksen tunnus: 5091139-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 19.09.2019
Ajoitus
02.09.2019 - 03.12.2019
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
75 % Lähiopetus, 25 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Sepänkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 80
Koulutus
- Tuotantotalouden koulutus
Opettaja
- Jouko Broman
- Paula Kullanmäki
Ryhmät
-
LIPATMODTekninenKauppaMOD Tekninen kauppa
-
PTUTAS18BPTUTAS18B
-
PTUTAS18APTUTAS18A
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- Tuntee hankintaprosessin vaiheet ja ymmärtää niiden vaikutukset yrityksen toimintaan ja talouteen
- Kykenee tekemään perusteltuja make or buy päätöksiä
- Tunnistaa ja osaa hyödyntää Incoterms toimituslausekkeita
- Pystyy vertailemaan ulkoistamisen vaihtoehtoja ja niiden vaikutuksia yrityksen talouteen
- Tuntee myyntiprosessin vaiheet ja ymmärtää niiden vaikutukset yritykseen
- Ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen ja ylläpidon B2B -kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
- osaa pitää hissipuheen
Oppimateriaalit
Selling, Building Partnerships; Stephen B. Castleberry and John F. Tanner Jr; Ninth edition, 2014. Luennoilla esille tuleva materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, lukutehtävät ja loppukoe (tentti).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kerrotaan kurssin aluksi
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luentojen ja kirjallisuuden teorian lisäksi ryhmät tekevät erikseen määriteltyjä tehtäviä liittyen aihepiiriin. Tehtävät puretaan kunkin ryhmän esittäessä aikaansaannoksensa. Tällöin kysymykset ja keskustelu ovat tervetulleita. Kurssin lopuksi opittu kerrataan ja tentitään osaaminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole. Luennoille ja ryhmätöihin osallistuminen on välttämätöntä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2+2 pistettä, eli noin 50+50 tuntia aktiivista tekemistä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- Tuntee hankintaprosessin vaiheet ja ymmärtää niiden vaikutukset yrityksen toimintaan ja talouteen
- Kykenee tekemään perusteltuja make or buy päätöksiä
- Tunnistaa ja osaa hyödyntää Incoterms toimituslausekkeita
- Pystyy vertailemaan ulkoistamisen vaihtoehtoja ja niiden vaikutuksia yrityksen talouteen
- Tuntee myyntiprosessin vaiheet ja ymmärtää niiden vaikutukset yritykseen
- Ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen ja ylläpidon B2B -kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
- osaa laatia hissipuheen
Viestintäkanava ja lisätietoja
Hallitkaa aikaanne niin, että voitte olla paikalla luentojen aikana. Poissaolot eivät ole sallittuja kuin sairastumisen tai muun vastaavan painavan syyn perusteella. Näistä tulee ilmoittaa etukäteen luennoitsijalle. Ryhmätöiden osalta noudatamme 360 arviointia ja vapaamatkustajia ei sallita hylätyksi tulemisen uhalla.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Luentojen ja kirjallisuuden teorian lisäksi ryhmät tekevät erikseen määriteltyjä tehtäviä liittyen aihepiiriin. Tehtävät puretaan kunkin ryhmän esittäessä aikaansaannoksensa. Tällöin kysymykset ja keskustelu ovat tervetulleita. Kurssin lopuksi opittu kerrataan ja tentitään osaaminen.
Arvioinnin kohteena tehtävien sisältö, esittäminen ja loppukoe.
Hylätty (0)
Tehtävät tekemättä tai esittämättä. Loppukoetta ei ole suoritettu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävät on tehty hätäisesti ja pintpuolisesti. Loppukokeesta 1 tai 2/5.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävät on tehty asiallisesti materiaaliin perehtyen. Esittäminen on sujuvaa. Loppukokeesta 3-4.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävät on tehty perehtymällä annettuun materiaaliin ja lisäksi viitataan muihin lähteisiin tai annetaan esimerkkejä elävästä elämästä. Esittäminen on sujuvaa, vakuuttavaa, jopa hauskaa. Loppukokeesta vähintään 4/5.