Siirry suoraan sisältöön

Suunnitelmallinen asiakastyö ja palveluohjaus / LÄHI-toteutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7081239-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 11.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 20.02.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Liisa Pirinen
  • Sirppa Kinos

Ryhmät

  • PSOSTS21
    Sosionomi (AMK), Turku, S21

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen ja kuntoutuksen palvelujärjestelmän perusteet

Sisältö

Sisältö:
- palveluohjauksen perusteet, prosessi ja eri mallit
- asiakastyön prosessi: työ ja toimintakykyisyyden arviointi, kuntoutussuunnitelma, toteutus, arviointi ja dokumentointi
- tietoturva
- vammaistyö ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä

Oppimateriaalit

Oppimateriaali julkaistaan jakson aloituksessa.

Opetusmenetelmät

Yksilötyöskentely
Tiimityöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

14.2.2021 klo 10-10.20.
Maaliskuun ja toukokuun koulutusohjelman uuusintatenttipäivät 2022.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Käänteinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävä 1 op.
Its tentti 1 op. Tenttimateriaalina on kaikki viikkotehtävien materiaali.
Lähiopetus ja viikkotehtävät 3 op.

Sisällön jaksotus

Muutokset mahdollisia jakson alkuun asti.
Opetus toteutetaan lähiopetuksena, 100 % läsnäolo välttämätön. MUUTOS 5.1.22 KORONAOHJEIDEN MUKAISESTI SIIRRETÄÄN VERKKO-OPETUKSEKSI!

Viikot 2-7
lähipäivä on maanantai ja tiistai,
tiistai on itsenäisen työskentelyn/tiimityöskentelyn päivä

Viikko 2 ma 10.1. klo 10 -11.30 koko ryhmälle jakson aloitus: ryhmien ja tiimien jako, orientaatio työskentelyyn, kirjallisen tehtävän ja ensimmäisen viikkotehtävän aloitus. https://turkuamk.zoom.us/j/62085081803?from=addon
Klo 12.30-15.45 alkaa tiimien oma työskentely
Viikko 3 ma 17.1. Viikkotehtävän 1. purku a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 4 ma 24.1. Viikkotehtävän 2. purku: a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 5 ma 31.1. Viikkotehtävän 3. purku: a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 7 ma 14.2. Its- tentti klo 10-10.20 (edellytys osallistumiseen on, että yksilötyönä laadittu oppimistehtävä on palautettu 13.2.)

Viestintäkanava ja lisätietoja

Oppimistehtävän palautus siis 13.2 mennessä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tentti (1 op) T1-K5.
Oppimistehtävä (1 op) Hyväksytty-Täydennettävä.
Tiimityöskentely ja lähiopetuspäivät osallistuminen 100% (3 op).

Hylätty (0)

Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita