Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen kaupankäynti ja markkinoinnin automaatio (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BF20-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2019 - 31.10.2019

Ajoitus

02.09.2019 - 29.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Paula Savolainen

Vastuuopettaja

Paula Savolainen

Ryhmät

  • LEMMODHenkilokohtainenMyyntityo
    MOD Henkilökohtainen myyntityö
  • PMYYNS18
    Myyntityö

Tavoitteet

Opiskelija:
Osaa tunnistaa muuttuvan teknologian tuomia mahdollisuuksia B2B-markkinoinnissa ja myynnissä
Osaa tehdä suunnitelman erilaisten keinojen ja teknologioiden hyödyntämisestä B2B-markkinoinnissa ja myynnissä
Tuntee alan keskeisiä termistöä
Osaa selittää, miten GDPR ja ePrivacy vaikuttavat B2B-markkinointiin ja myyntiin

Sisältö

Opintojaksolle keskeiset käsitteet
Markkinoinnin automaation keinovalikoima B2B-myynnissä ja markkinoinnissa
GDPR ja ePrivacy

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ilmoitetaan lähiopetuspäivinä sekä oppimisympäristössä.

Opetusmenetelmät

Johdantoluennot (lähiopetus), niiden ennakkotehtävät ja muita itsenäisesti suoritettavia tehtäviä
Kaksi projektityötä
Itsenäinen opiskelu, annettu materiaali

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ajankohta sovitaan opintojakson alussa. Kaksi uusintatenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso on pääosin projektiperustainen, jossa ryhmä työskentelee valitun aiheen ympärillä tavoitteellisesti. Opintojakso sisältää myös lukemista ja itsenäisiä tehtäviä, joista osa tehdään ennen lähiopetusta. Lähiopetus on kertausta, keskustelua sekä itsenäisten töiden että projektitöiden ohjausta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa noin 135h työmäärää, joka jakaantuu seuraavasti:
- Lähiopetus, 27h
- Tunneille valmistautuminen ja yksilötehtävät, 30h
- Projektityöt ja niiden raportointi, 70h
- Tenttiin valmistautuminen ja tentti, 8h

Sisällön jaksotus

Opintojaksolle keskeiset käsitteet
Markkinoinnin automaation keinovalikoima B2B-myynnissä ja markkinoinnissa
GDPR ja ePrivacy
Opintojakso alkaa 2.9. alkavalla viikolla itsenäisellä tehtävällä. Ensimmäinen lähiopetuspäivä on 9.9. ja alkaa klo 8:30.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitavat osat
- Ryhmätyönä tehtävät projektityöt ja niiden tulosten raportointi
- Yksilötyönä tehtävä etätentti, 2h, osattava hyödyntää ja soveltaa opetuksen sekä yksilö- ja projektitöiden oppeja

Projektitöiden osalta arvioinneissa huomioidaan raportin rakenne, kieliasu ja esitystapa. Projektöiden esitys vaikuttaa myös arvosanaan kuten myös ryhmän jäsenten toisilleen antama arvio.

Arvosana on painotettu keskiarvo:
- Kaksi projektityötä, kumpikin 30% -> yhteensä 60%
- Tentti, 40 %. Tentti on saatava läpi, jotta opintojaksolta voi saada arvosanan.

Muut tehtävät ovat pakollisia ja arvostellaan hyväksytty/hylätty, mutta eivät vaikuta arvosanaan. Tehtävistä 80 % on oltava hyväksyttyjä (hylättyjä tai puuttuvia voi olla 20%), jotta kurssista voi saada arvosanan.

Läsnäolo lähiopetuksessa ei ole pakollista mutta suotavaa. Läsnäolo, Rajatapauksissa aktiivisuus ja yleensä tehtävien suorittaminen yhdessä vaikuttavat arvioitavan osan pisteisiin/arvosanaan.