Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen kaupankäynti ja markkinoinnin automaatio (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BF20-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2020 - 09.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 18.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Kai Schleutker

Ryhmät

  • PMYYNS19YRMY
    PMYYNS19yrmy
  • LEMMODHenkilokohtainenMyyntityo
    MOD Henkilökohtainen myyntityö

Tavoitteet

Opiskelija:
Osaa tunnistaa muuttuvan teknologian tuomia mahdollisuuksia B2B-markkinoinnissa ja myynnissä
Osaa tehdä suunnitelman erilaisten keinojen ja teknologioiden hyödyntämisestä B2B-markkinoinnissa ja myynnissä
Tuntee alan keskeisiä termistöä
Osaa selittää, miten GDPR ja ePrivacy vaikuttavat B2B-markkinointiin ja myyntiin

Sisältö

Opintojaksolle keskeiset käsitteet
Markkinoinnin automaation keinovalikoima B2B-myynnissä ja markkinoinnissa
GDPR ja ePrivacy

Opetusmenetelmät

Ennakko- ja syventävät tehtävät
Kontaktiopetus
Tentit
Esitykset
Yritysvierailijat

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisia menetelmiä, mm. tehtäväkeskeinen oppiminen, autenttiset oppimisympäristöt, itseohjautuva tiedonhaku ja jatkuva oppiminen, asiantuntijatiedon jalostaminen ryhmässä, tiimioppiminen.

Sisällön jaksotus

Opintojakso tutustuttaa digitaaliseen markkinointiympäristöön ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin asiakaskontaktien ja myyntiliidien luomiseen sekä asiakassuhteen kehittämiseen ja vahvistamiseen.

- Digitaalisen ympäristön mahdollisuudet
- Liikenteen luominen sivustolle
- Prospektin tukeminen ostoprosessin eri vaiheissa
- Myyntiliidien kerääminen
- Markkinoinnin automaatio
- Analytiikka kävijätietojen seurannassa
- Konversion parantaminen digiympäristöissä

Arviointiasteikko

H-5