Digitaalinen kaupankäynti ja markkinoinnin automaatio (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BF20-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 09.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 18.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Kai Schleutker
Ryhmät
-
PMYYNS19YRMYPMYYNS19yrmy
-
LEMMODHenkilokohtainenMyyntityoMOD Henkilökohtainen myyntityö
Tavoitteet
Opiskelija:
Osaa tunnistaa muuttuvan teknologian tuomia mahdollisuuksia B2B-markkinoinnissa ja myynnissä
Osaa tehdä suunnitelman erilaisten keinojen ja teknologioiden hyödyntämisestä B2B-markkinoinnissa ja myynnissä
Tuntee alan keskeisiä termistöä
Osaa selittää, miten GDPR ja ePrivacy vaikuttavat B2B-markkinointiin ja myyntiin
Sisältö
Opintojaksolle keskeiset käsitteet
Markkinoinnin automaation keinovalikoima B2B-myynnissä ja markkinoinnissa
GDPR ja ePrivacy
Opetusmenetelmät
Ennakko- ja syventävät tehtävät
Kontaktiopetus
Tentit
Esitykset
Yritysvierailijat
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojaksolla toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisia menetelmiä, mm. tehtäväkeskeinen oppiminen, autenttiset oppimisympäristöt, itseohjautuva tiedonhaku ja jatkuva oppiminen, asiantuntijatiedon jalostaminen ryhmässä, tiimioppiminen.
Sisällön jaksotus
Opintojakso tutustuttaa digitaaliseen markkinointiympäristöön ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin asiakaskontaktien ja myyntiliidien luomiseen sekä asiakassuhteen kehittämiseen ja vahvistamiseen.
- Digitaalisen ympäristön mahdollisuudet
- Liikenteen luominen sivustolle
- Prospektin tukeminen ostoprosessin eri vaiheissa
- Myyntiliidien kerääminen
- Markkinoinnin automaatio
- Analytiikka kävijätietojen seurannassa
- Konversion parantaminen digiympäristöissä
Arviointiasteikko
H-5