•   Kirjastopedagogiikan perusteet KH00BS66-3001 29.10.2020-13.12.2020  5 op  (MLIITS19KITI, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - kuvata pedagogisia teorioita
    - tunnistaa käyttämänsä pedagogiset menetelmät
    - esiintymistaidon perusteita
    - tunnistaa eri asiakasryhmät ohjaustilanteessa
    - suunnitella, toteuttaa ja arvioida ohjaustilanteen
    Opintojakson sisältö
    - pedagogiset teoriat, oppimiskäsitykset ja -menetelmät

    - esiintymistaito

    - asiakasryhmät

    - ohjauksen perusteet

    Vastuuopettaja

    Kati Haanpää

    Oppimateriaali

    Aineisto ilmoitetaan opintojen alussa oppimisympäristössä.

    Oppimismenetelmät

    Lähiopetus (ei kirjasto- ja diplomiopiskelijoilla), verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    29.10.2020 - 13.12.2020

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2020 - 05.11.2020

    Ryhmä(t)
    • MLIITS19KITI
    • PLIITS19KITI
    • DKITIS20
    Opiskelijamäärä (min - max)

    0 - 30

    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Ohjausvastuut

    Kati Haanpää

    Lisätietoja

    DKITIS20-ryhmän toteutuksessa lähipäivät korvautuvat verkkotapaamisilla.

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Kupittaan kampus

    Verkko-opetuksen osuus

    4 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Pedagogiset toimintatavat

    Yhteistoiminnallinen oppiminen
    Työelämälähtöisyys

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Opintojaksolla pääpaino on ohjaustilanteen suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Opintojakson aikana on myös muita harjoitustehtäviä sekä yksilötehtäviä, jotka kerrotaan tarkemmin oppimisalustassa kurssin alettua.

    Opiskelijalle opintojakson työmäärä on noin 135 tuntia.

    Sisältö ja ajoitus

    29.10.-13.12.2020

    Oppimiskäsitykset
    Esiintymistaito
    Kirjaston erilaiset asiakasryhmät
    Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.