Siirry suoraan sisältöön

Pedagogiset työ- ja toimintatavat (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7081175-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.02.2019 - 20.08.2019

Ajoitus

05.11.2019 - 10.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 25

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Johanna Gadd
  • Hanna Siren

Ryhmät

  • PSOSTK17
    Sosionomi (AMK), Turku, K17
  • MSOSSS17
    Sosionomi (AMK) monimuoto, Salo, S17
  • PSOSTS17
    Sosionomi(AMK) PSOSTS17

Tavoitteet

Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä keskeisimpiä työ- ja toimintatapoja

Sisältö

leikkiminen liikkuminen taiteellinen kokeminen ja ilmaiseminen tutkiva oppiminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksoon liittyvät oppimistehtävät ja oman sosionomin käsikirja varhaiskasvatukseen -kansion esittely messuilla
Lähiopetuksessa 100% läsnäolovelvollisuus, korvaavat tehtävät poissaoloista.

Sisällön jaksotus

5.11.2019:
klo 9:00 - 10:00 Jakson aloitus ja sisältö, ryhmien jako (Johanna Gadd)
klo 10.00-15.30 Osallisuus ja kokopäiväpedagogiikka ja Liikkumisen mahdollisuudet (JG)
12.11.2019
klo 9:00-12.00 Kielen rikas maailma ja kirjallisuus -ennakkotehtävän purku (HS)
klo 12.00-13.00 lounas
klo 13.00-15.30 Toiminnallinen matematiikka -luento ja harjoitteet (HS)
19.11.2019
klo 9:00 - 15:30 Taiteellinen kokeminen ja ilmaisu: Kuvallinen ilmaisu (Helena Malmivirta)
26.11.2019
klo 9:00-15.30 Musiikillinen ilmaisu, Kasvan liikun ja kehityn ja Draama/Kielelliset harjoitteet - Opiskelijat ohjaavat toimintaa työpareina. (HS, JG)
3.12.2019 Retkipäivä
klo 9.00-15:00 Tutkin ja toimin ympäristössäni (HS, JG)
10.12.2019
klo 9-11.00 Mediakasvatus (Juha Kontturi)
klo 12 - 15:30 Sosionomin käsikirja varhaiskasvatukseen, Messut (HS, JG)
Opiskelija on koonnut itselleen tulevaisuutta varten omatekoisen käsikirjan varhaiskasvatukseen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija suorittaa jakson annetut oppimistehtävät. Opiskelija kokoaa sosionomin käsikirjan varhaiskasvatukseen ja esittelee sen ryhmälle. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi toimintatuokion työparin kanssa. Opiskelija osallistuu retkipäivään ja messuihin. Läsnäolovelvollisuus 100%.
Korvaustehtävänä opiskelija suunnittelee ja toteuttaa poissaolopäivän opetuksen aihepiiriin/aihepiireihin liittyvän toiminnanlapsiryhmän kanssa ja videoi sen ja toimittaa suunnitelman sekä tallenteen vastuuopettajalle.
Opiskelija saa jaksolta hyväksytyn suoritusmerkinnän, kun kaikki oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu ja opiskelija on osallistunut lähiopetukseen 100%.