Palvelumuotoiluosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011659-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 15.09.2021
Ajoitus
08.09.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Riikka Kulmala
Ryhmät
-
Vaihtos21YrmyVaihtos21Yrmy
-
MODEntrepreneurshipAndSales1Entrepreneurship and Sales - Module 1
-
PLIITS20MWLPLIITS20MWL
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet
- kuvata palvelumuotoilun prosessin
- käyttää palvelumuotoilun työkaluja
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoiluprojektin.
Sisältö
- Palvelumuotoilun keskeiset käsitteet
- Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut
- Palvelumuotoilun menetelmät
- Käyttäjäkeskeinen palvelusuunnittelu
Oppimateriaalit
In addition to the materials provided by teacher: Stickdorn, Hormess, Lawrence, Schneider (2018): This Is Service Design Doing/www.thisisservicedesigndoing.com.
Opetusmenetelmät
Lessons
individual assignments
group assignments
tests (online, multiple choice)
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Small group work and peer evaluation
Individual assignments
Learning diary
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
The course is 5 ETCS which corresponds 135 hour workload
Individual assignments 40
Tests 35
Group assignments 40
Learning diary 20
Sisällön jaksotus
The course will start 8.9 and finnish 17.11.2021
Content of the course:
Concepts of service design
User oriented service design
Service design process
Service design tools
Trends and scenarios in service design process
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Individual assignments
Group assignments
Tests
Hylätty (0)
Assignments missing (more than 50%)
Tests not done or failed
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Student knowledge about the principles of the service design.
Student understand the process and tools of service design.
Student can find information about service design and tools of service design.
Student can prepare documents.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Student knowledge about the principles of the service design and can communicate about it well. Student understand the process and tools of service design and can develop ideas in user oriented way.
Student can find information about service design and tools of service design. Student can prepare clear documents and justify ones answers. Student can follow the instructions, organize ones schedule and work independently and in team.
Student has done all the tests in level 3-4.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Student knowledge about the principles of the service design and can communicate about it well. Student understand the process and tools of service design and can develop ideas in user oriented way and justify her/his actions.
Student can find information about service design and tools of service design. Student can prepare clear documents and justify ones answers. Student can follow the instructions, organize ones schedule and work independently and in team.
Student has done all the tests in level 5.
All assignments are done with excellent quality and on time.