Siirry suoraan sisältöön

Visuaalinen suunnittelu eri medioihinLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00BT40

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan

Sisältö

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

02.10.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan

Sisältö

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.

Oppimateriaalit

Jaetaan ITS.ssä

Opetusmenetelmät

Työpajat ja soveltava itsenäinen oppimistehtävä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-portfolio. Ole yhteydessä vastuuopettajaan

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työpajaopetus sekä laajempi itsenäinen soveltava oppimistehtävä.

Sisällön jaksotus

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy visuaalisen viestinnän suunnittelijan toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektori- ja liikegrafiikkaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Englanniksi

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Ilmoittautumisaika

09.05.2022 - 30.11.2022

Ajoitus

01.10.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan

Sisältö

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.

Oppimateriaalit

jaetaan itslearning-kurssilla

Opetusmenetelmät

Alustusluennot ja niihin liittyvät oppimistehtävät
Laajempi harjoitustyö
toimeksiantojen kautta oppiminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopeda

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT/portfolio

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Alustusluennot
Harjoitustyöt yksin ja ryhmässä.
Työpajoja ja etätehtäviä

Jaksolla on monta tiivistä työpajaa, joissa aina yksi selkeä teema.
Lopuksi jokainen osallistuja toteuttaa yhden laajemman soveltavan tehtävän, joka arvioidaan.

Sisällön jaksotus

Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.