Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: 2081321

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata markkinoinnillisen ajattelun lähtökohdat ja osa-alueet
- kuvata markkinoinnin keskeiset käsitteet, toimintatavat ja keinot
- määritellä markkinoinnin merkityksen ja tehtävät oman alansa toiminnassa
- määritellä asiakaslähtöisen markkinoinnin suunnitteluelementit ja merkityksen

Sisältö

Opintojakso toimii perustana mainonnan suunnittelun opinnoille. Opintojaksolla opiskelijat tutustuvat markkinoinnin peruskäsitteisiin, kohderyhmäajatteluun, tavoiteasetantaan sekä tärkeimpiin kilpailukeinoihin. Opiskelijat oppivat ymmärtämään asiakaslähtöistä markkinoinnin suunnittelua sekä tavoitteellista viestintää. Opintojaksolla tehdään markkinoinnin analysointi- ja suunnitteluharjoituksia itsenäisesti sekä pienryhmissä yhteisen päämäärän saavuttamiseksi ja ryhmätyötaitojen kehittämiseksi.