Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 7031496

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Ilmoittautumisaika

29.09.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Jari Säämänen
Ryhmät
  • PENHOS20
    Ensihoitajakoulutus, Turku, S20

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

ilmoitetaan Itslerningissa

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, tutkimus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

- opintojakso on verkkototeutus.
-Viikot 2-22
•kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
•keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
•tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
•kehittämishankkeen vaiheet
•tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
•tutkimusmenetelmät
•aineiston keruu, käsittely ja analysointi
•tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
•tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
•kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK kiintiö 3-7 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.

Tentin arviointipisteytys:
35-40 p = T1
41-48 p = T2
49-56 p = H3
57-64 p = H4
65-70 p = K5

Ilmoittautumisaika

06.09.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

06.09.2022 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ensihoito, terveydenhoito ja kätilötyö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Jani Paulin
  • Jari Säämänen
Ajoitusryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • PENHOK20
    Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K20
Pienryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali mainitaan Itslearning:ssä.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, tutkimus

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
<35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5

Sisällön jaksotus

- opintojakso on verkkototeutus.

-Syksy 2022-kevät 2023
•kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
•keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
•tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
•kehittämishankkeen vaiheet
•tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
•tutkimusmenetelmät
•aineiston keruu, käsittely ja analysointi
•tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
•tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
•kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 3-5 opiskelijaa. Kesän aikana ei ohjausta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita
vastauksia.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 25.04.2022

Ajoitus

18.04.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Tuuli Paija
Ryhmät
  • PSHTK20A
    Sairaanhoitajakoulutus, Turku, K20A

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.

Opetusmenetelmät

Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin Itslearningissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.

Opintojakso on verkkototeutus.
- Opintojakso toteutuu viikoilla 16-21.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.

Tentin arviointipisteytys:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5 

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 11.02.2022

Ajoitus

07.02.2022 - 03.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • PSHSK20
    Sairaanhoitajakoulutus, Salo, K20
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Kaikki oppimateriaali löytyy ItsLearningistä.

Opetusmenetelmät

Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssille ilmoitetaan kolme tenttimahdollisuutta kurssin loppuun.
Jos opiskelija osallistuu ensimmäiseen tenttikertaan, hänellä on vielä kaksi uusintamahdollisuutta.
Jos opiskelija osallistuu toiseen tenttikertaan, hänellä on vielä yksi uusintamahdollisuus.
Jos opiskelija osallistuu viimeiseen tenttikertaan, uusintamahdollisuuksia ei enää ole.

Hyväksyttyä suoritusta voi yrittää korottaa kerran joko saman kurssin aikana tenttikertojen puitteissa tai seuraavalla opintojaksolla

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5op eli 135 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
1 opintopiste on 27 tuntia.

Opintojakso sisältää:
• opiskeltava teoriatieto
• palautettavat osatehtävät
• suoritettavat testit
• tentti

Sisällön jaksotus

Opintojakson toteutetaan itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina viikoilla 6-11.
Opiskeltavat teemat:
• KETUI Orientaatio: orientaatiotehtävät, tavoite & tarkoitus, tietoperusta, tiedonhaku
• KETUI perusteet: määrälliset ja laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittämine ja innovointi, eettisyys ja luotettavuus.
• KETUI syventävät: määrälliset ja laadulliset menetelmät sekä kehittäminen ja innovointi
• Verkkotentti

Viestintäkanava ja lisätietoja

ItsLearning-työtila avautuu noin viikkoa ennen kurssin alkua, kun/jos opiskelija on ilmoittautunut kurssille.

Opettaja lähettää INFO-kirjeen kaikille ilmoittautuneille noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty opintojakson suoritus sisältää:
• kaikkien teemojen osatehtävät ja testit hyväksytty
• verkkotentti, jossa hyväksytyn raja 50% oikein

Tentin arviointipisteytys:
35-40 p = T1
41-48 p = T2
49-56 p = H3
57-64 p = H4
65-70 p = K5

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.03.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 30.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Kati Lahtinen
Ryhmät
  • MSHTS21E
    Sairaanhoitaja, monimuoto, erillishaku, Turku, syksy 21
  • PSHTK20B
    Sairaanhoitajakoulutus, Turku, K20B

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.

Opetusmenetelmät

Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin Itslearningissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.

Opintojakso on verkkototeutus.
- Opintojakso toteutuu viikoilla 6 - 11.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.

Tentin arviointipisteytys:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5 

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.03.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 30.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Opettaja
  • Kati Lahtinen
Ryhmät
  • PSHTK20C
    Sairaanhoitajakoulutus, Turku, K20C

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.

Opetusmenetelmät

Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin Itslearningissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.

Opintojakso on verkkototeutus.
- Opintojakso toteutuu viikoilla 6 - 11.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.

Tentin arviointipisteytys:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5 

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 14.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
  • Maika Kummel
Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • PTERTK20
    Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus K20
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali esitellään Itslearning:ssä.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, oppimistehtävät verkossa, verkkotentti

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkkopedagogiikka, itsenäinen opiskelu

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Verkkokurssi on 5 op:n laajuinen ja opiskelijat tekevät kurssin itsenäisesti. 5 op vastaa 135 t opiskelijan työtä. Kurssilla opiskellaan tutkimusmetodiikan perusteita monien eri oppimistehtävien avulla. Kurssiin kuuluu myös verkkotentti. Oppimisalustana on Itslearning.

Sisällön jaksotus

Verkkokurssia voi tehdä 31.5.2022 asti

Arviointiasteikko

H-5