Siirry suoraan sisältöön

Valinnainen harjoittelu: fysioterapian ammatillisen oppimisen ohjaaminen ja sen kehittäminenLaajuus (20 op)

Tunnus: TH00BF38

Laajuus

20 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella ja toteuttaa ohjattuna ammatillisen osaamisen oppimistapahtumia ja oppimisympäristöjä,
• työskennellä osallistuvaa otetta käyttäen aktiivisesti ja vastuullisesti sekä moniammatillisesti valitsemassaan oppimisverkostossa,
• käyttää omaan toimintaansa liittyviä tietojärjestelmiä,
• arvioida ja kehittää eettistä osaamistaan.

Sisältö

Oppimisympäristönä erilaiset oppimiseen ja ohjaamiseen liittyvät projektit ja tapahtumat.
Opintojakso voi koostua yhdestä tai useammasta projektista.

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 28.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

2 - 4

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

4 - 10

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Pirjo Pennanen
Ryhmät
  • PFYSIS22B
    PFYSIS22B
  • PFYSIS22
    Fysioterapeutti (AMK), S22
  • PFYSIS22A
    PFYSIS22A

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella ja toteuttaa ohjattuna ammatillisen osaamisen oppimistapahtumia ja oppimisympäristöjä,
• työskennellä osallistuvaa otetta käyttäen aktiivisesti ja vastuullisesti sekä moniammatillisesti valitsemassaan oppimisverkostossa,
• käyttää omaan toimintaansa liittyviä tietojärjestelmiä,
• arvioida ja kehittää eettistä osaamistaan.

Sisältö

Oppimisympäristönä erilaiset oppimiseen ja ohjaamiseen liittyvät projektit ja tapahtumat.
Opintojakso voi koostua yhdestä tai useammasta projektista.

Opetusmenetelmät

Opiskelijamentorointi ja siihen liittyen innovatiivisen ratkaisut vertaisoppimisessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

itsearviointi ja tavoitteet - lomakkeen täyttäminen alussa ja lopussa sekä mahdollisesti välillä.
Mentorointituokioihin tehtävät viikottaiset valmistelutehtävät.
Tiimin tapaamisiin ja toiminnan kehittämiseen osallistuminen.
Ajankäytön seurannan tekeminen koko toiminnan ajalta ja sen palauttaminen lukukauden päätteeksi

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: osallistuu aktiivisesti toimintaan ja sen kehittämiseen, tekee vaaditut oppimistehtävät ja hoitaa sovitut tehtävät toimintaan liittyen.
Hylätty: Ei osallistu aktiivisesti toimintaan ja sen kehittämiseen, jättää tekemättä vaaditut oppimistehtävät tai jättää hoitamatta sovitut tehtävät toimintaan liittyen

Sisällön jaksotus

Mentorointitoiminta lukuvuonna 2023-2024

Opiskelija osallistuu ensimmäisen vuoden opiskelijoiden osaamisen kehittämiseen mentorointitoiminnassa. Hän toimii mentoritiimin aktiivisena jäsenenä ja järjestää ammatillisia oppimistilanteita viikoittain.

Tiimissä voi toimia koordinaattorina (tiimiveturina), jonka tehtäviin kuuluu suunnitella ja organisoida toimintaa kokonaisuutena sekä toimia tiedonvälittäjänä ohjaavan opettajan suuntaan. Koordinaattori hakee ja valitsee tiimin ja suunnittelee toiminnan perussisällöt ja sopii mentoreiden kanssa käytännön asioista. Hän asettaa vuoden toiminnalle tavoitteet ja raportoi toiminnan lukuvuoden lopussa.

Tiimissä voi toimia myös mentorina. Mentori suunnittelee ja toteuttaa konkreettisesti oppimistilanteita fysioterapian ammatillisten opintojen tiimoilta opetukseen linkittyen. Hän toimii tiimitasolla yhteissuunnittelun osalta ja parin/pienryhmän kanssa käytännön toteutuksessa.

Kummassakin roolissa opiskelija tekee omaan osaamisensa kehittymiseen liittyvän itsearvioinnin ja tavoitteet sekä arvioi toiminnan päättyessä oman osaamisen kehittymistä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

19.08.2022 - 22.01.2023

Ajoitus

22.08.2022 - 04.06.2023

Opintopistemäärä

6 - 20

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 15

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Afrisa Kapella
  • Pirjo Pennanen
Ryhmät
  • PFYSIS21
    Fysioterapeutti (AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella ja toteuttaa ohjattuna ammatillisen osaamisen oppimistapahtumia ja oppimisympäristöjä,
• työskennellä osallistuvaa otetta käyttäen aktiivisesti ja vastuullisesti sekä moniammatillisesti valitsemassaan oppimisverkostossa,
• käyttää omaan toimintaansa liittyviä tietojärjestelmiä,
• arvioida ja kehittää eettistä osaamistaan.

Sisältö

Oppimisympäristönä erilaiset oppimiseen ja ohjaamiseen liittyvät projektit ja tapahtumat.
Opintojakso voi koostua yhdestä tai useammasta projektista.

Opetusmenetelmät

Opiskelijamentorointi ja siihen liittyen innovatiivisen ratkaisut vertaisoppimisessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

itsearviointi ja tavoitteet - lomakkeen täyttäminen alussa ja lopussa sekä mahdollisesti välillä.
Mentorointituokioihin tehtävät viikottaiset valmistelutehtävät.
Tiimin tapaamisiin ja toiminnan kehittämiseen osallistuminen.

Työskentelyalusta löytyy ITSistä mutta löytyy sieltä ilmoittautuneille erillisenä kurssina nimellä Ft -opiskelijamentorointi

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: osallistuu aktiivisesti toimintaan ja sen kehittämiseen, tekee vaaditut oppimistehtävät ja hoitaa sovitut tehtävät toimintaan liittyen.
Hylätty: Ei osallistu aktiivisesti toimintaan ja sen kehittämiseen, jättää tekemättä vaaditut oppimistehtävät tai jättää hoitamatta sovitut tehtävät toimintaan liittyen

Sisällön jaksotus

Mentorointitoiminta lukuvuonna 2022-2023

Opiskelija osallistuu ensimmäisen vuoden opiskelijoiden osaamisen kehittämiseen mentorointitoiminnassa. Hän toimii mentoritiimin aktiivisena jäsenenä ja järjestää ammatillisia oppimistilanteita viikoittain.

Tiimissä voi toimia koordinaattorina (tiimiveturina), jonka tehtäviin kuuluu suunnitella ja organisoida toimintaa kokonaisuutena sekä toimia tiedonvälittäjänä ohjaavan opettajan suuntaan. Koordinaattori hakee ja valitsee tiimin ja suunnittelee toiminnan perussisällöt ja sopii mentoreiden kanssa käytännön asioista. Hän asettaa vuoden toiminnalle tavoitteet ja raportoi toiminnan lukuvuoden lopussa.

Tiimissä voi toimia myös mentorina. Mentori suunnittelee ja toteuttaa konkreettisesti oppimistilanteita fysioterapian ammatillisten opintojen tiimoilta opetukseen linkittyen. Hän toimii tiimitasolla yhteissuunnittelun osalta ja parin/pienryhmän kanssa käytännön toteutuksessa.

Kummassakin roolissa opiskelija tekee omaan osaamisensa kehittymiseen liittyvän itsearvioinnin ja tavoitteet sekä arvioi toiminnan päättyessä oman osaamisen kehittymistä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

23.08.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

23.08.2021 - 12.06.2022

Opintopistemäärä

6 - 20

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

4 - 8

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Pirjo Pennanen
Ryhmät
  • PFYSIS20B
    PFYSIS20B
  • PFYSIS20
    Fysioterapeutti (AMK), S20
  • PFYSIS20A
    PFYSIS20A

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella ja toteuttaa ohjattuna ammatillisen osaamisen oppimistapahtumia ja oppimisympäristöjä,
• työskennellä osallistuvaa otetta käyttäen aktiivisesti ja vastuullisesti sekä moniammatillisesti valitsemassaan oppimisverkostossa,
• käyttää omaan toimintaansa liittyviä tietojärjestelmiä,
• arvioida ja kehittää eettistä osaamistaan.

Sisältö

Oppimisympäristönä erilaiset oppimiseen ja ohjaamiseen liittyvät projektit ja tapahtumat.
Opintojakso voi koostua yhdestä tai useammasta projektista.

Opetusmenetelmät

Opiskelijamentorointi ja siihen liittyen innovatiivisen ratkaisut vertaisoppimisessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

itsearviointi ja tavoitteet - lomakkeen täyttäminen alussa ja lopussa sekä mahdollisesti välillä.
Mentorointituokioihin tehtävät viikottaiset valmistelutehtävät.
tiimin tapaamisiin ja toiminnan kehittämiseen osallistuminen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: osallistuu aktiivisesti toimintaan ja sen kehittämiseen, tekee vaaditut oppimistehtävät ja hoitaa sovitut tehtävät toimintaan liittyen.
Hylätty: Ei osallistu aktiivisesti toimintaan ja sen kehittämiseen, jättää tekemättä vaaditut oppimistehtävät tai jättää hoitamatta sovitut tehtävät toimintaan liittyen

Sisällön jaksotus

Mentorointitoiminta lukuvuonna 2020-2021

Opiskelija osallistuu ensimmäisen vuoden opiskelijoiden osaamisen kehittämiseen mentorointitoiminnassa. Hän toimii mentoritiimin aktiivisena jäsenenä ja järjestää ammatillisia oppimistilanteita viikoittain.

Tiimissä voi toimia koordinaattorina (tiimiveturina), jonka tehtäviin kuuluu suunnitella ja organisoida toimintaa kokonaisuutena sekä toimia tiedonvälittäjänä ohjaavan opettajan suuntaan. Koordinaattori hakee ja valitsee tiimin ja suunnittelee toiminnan perussisällöt ja sopii mentoreiden kanssa käytännön asioista. Hän asettaa vuoden toiminnalle tavoitteet ja raportoi toiminnan lukuvuoden lopussa.

Mentori suunnittelee ja toteuttaa konkreettisesti oppimistilanteita fysioterapian ammatillisten opintojen tiimoilta opetukseen linkittyen. Hän toimii tiimitasolla yhteissuunnittelun osalta ja parin/pienryhmän kanssa käytännön toteutuksessa.

Kummassakin roolissa opiskelija tekee omaan osaamisensa kehittymiseen liittyvän itsearvioinnin ja tavoitteet sekä arvioi toiminnan päättyessä oman osaamisen kehittymistä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty