Siirry suoraan sisältöön

MarkkinatutkimusLaajuus (10 op)

Tunnus: KH00CV86

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tietää liiketoiminnan kehittämisessä tarvittavat tiedon hankintatavat
- ymmärtää mihin tarkoituksiin erilaisia tiedonhankintatapoja käytetään
- osaa hyödyntää tavanomaisimpia liiketoiminnan päätöstilanteissa käytettäviä tietoja
- osaa suunnitella ongelmanratkaisuun sopivan tavan toteuttaa markkinatutkimuksen
- osaa arvioida kerättyjen tietojen hyödyllisyyttä ja merkittävyyttä

Sisältö

- Tiedonhankinnan rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja päätöksenteossa
- Päätöksenteko osana tuotekehitystä
- Erilaiset päätöksentekotilanteet
- Laadulliset ja puolilaadulliset tiedonhankintatavat
- Määrälliset menetelmät ja laboratoriokokeet
- Hankitun tiedon soveltaminen ja sen pohjalta tehtävä päättely