Siirry suoraan sisältöön

Näytteenotto ja asiakaspalveluosaaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00CS87

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa ottaa itsenäisesti ja laadukkaasti tavallisimpia näytteitä ja sydänfilmin.
- osaa näytteenottotilanteessa arvioida potilasturvallisuuteen ja asiakkaan hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä
- osaa suunnitella tarpeenmukaisen näytteenottotavan, toteuttaa ja arvioida sen
- osaa ohjata asiakasta potilastutkimuksissa
- osaa toimia asiakaspalvelutilanteissa joustavasti, tunnistaen asiakkaan yksilölliset tarpeet
- osaa kertoa yleisimmistä laboratoriotutkimuksista ja ohjata niihin valmistautumisessa
- osaa käsitellä näytteitä laadukkaasti ja turvallisesti
- osaa huolehtia näytteiden oikeasta säilytyksestä ja kuljetuksesta
- osaa toimia huomioiden työyhteisön ja ympäristön turvallisuuden
- osaa työskennellä ergonomisesti
- ymmärtää asiakkaan kulttuurisen taustan merkityksen sekä monikulttuurisessa työyhteisössä työskentelyn periaatteet
- osaa laboratorion perusvälineiden käytön ja huollon
- tutustuu toimipaikan välinehuoltoon ja työturvallisuusmääräyksiin
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä, myös moniammatillisissa ryhmissä
- osaa perustella oman ja ammattialansa toimintaa näyttöön perustuen

Sisältö

Näytteenoton ja asiakaspalvelun harjoittelu laboratorion näytteenottopisteessä.