Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: 7031496
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Ilmoittautumisaika
29.09.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Ensihoitajakoulutus
Opettaja
- Jari Säämänen
Ryhmät
-
PENHOS20Ensihoitajakoulutus, Turku, S20
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
ilmoitetaan Itslerningissa
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, tutkimus
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
Sisällön jaksotus
- opintojakso on verkkototeutus.
-Viikot 2-22
•kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
•keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
•tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
•kehittämishankkeen vaiheet
•tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
•tutkimusmenetelmät
•aineiston keruu, käsittely ja analysointi
•tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
•tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
•kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoimen AMK kiintiö 3-7 opiskelijaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.
Tentin arviointipisteytys:
35-40 p = T1
41-48 p = T2
49-56 p = H3
57-64 p = H4
65-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
06.09.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
06.09.2022 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ensihoito, terveydenhoito ja kätilötyö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Ensihoitajakoulutus
Opettaja
- Jani Paulin
- Jari Säämänen
Ajoitusryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
PENHOK20Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K20
Pienryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Oppimateriaali mainitaan Itslearning:ssä.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, tutkimus
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
<35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Sisällön jaksotus
- opintojakso on verkkototeutus.
-Syksy 2022-kevät 2023
•kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
•keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
•tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
•kehittämishankkeen vaiheet
•tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
•tutkimusmenetelmät
•aineiston keruu, käsittely ja analysointi
•tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
•tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
•kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoimen AMK:n kiintiö 3-5 opiskelijaa. Kesän aikana ei ohjausta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita
vastauksia.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 25.04.2022
Ajoitus
18.04.2022 - 29.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tuuli Paija
Ryhmät
-
PSHTK20ASairaanhoitajakoulutus, Turku, K20A
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin Itslearningissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
Sisällön jaksotus
HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.
Opintojakso on verkkototeutus.
- Opintojakso toteutuu viikoilla 16-21.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.
Tentin arviointipisteytys:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 11.02.2022
Ajoitus
07.02.2022 - 03.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Anu Vaihekoski
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
PSHSK20Sairaanhoitajakoulutus, Salo, K20
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Kaikki oppimateriaali löytyy ItsLearningistä.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssille ilmoitetaan kolme tenttimahdollisuutta kurssin loppuun.
Jos opiskelija osallistuu ensimmäiseen tenttikertaan, hänellä on vielä kaksi uusintamahdollisuutta.
Jos opiskelija osallistuu toiseen tenttikertaan, hänellä on vielä yksi uusintamahdollisuus.
Jos opiskelija osallistuu viimeiseen tenttikertaan, uusintamahdollisuuksia ei enää ole.
Hyväksyttyä suoritusta voi yrittää korottaa kerran joko saman kurssin aikana tenttikertojen puitteissa tai seuraavalla opintojaksolla
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5op eli 135 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
1 opintopiste on 27 tuntia.
Opintojakso sisältää:
• opiskeltava teoriatieto
• palautettavat osatehtävät
• suoritettavat testit
• tentti
Sisällön jaksotus
Opintojakson toteutetaan itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina viikoilla 6-11.
Opiskeltavat teemat:
• KETUI Orientaatio: orientaatiotehtävät, tavoite & tarkoitus, tietoperusta, tiedonhaku
• KETUI perusteet: määrälliset ja laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittämine ja innovointi, eettisyys ja luotettavuus.
• KETUI syventävät: määrälliset ja laadulliset menetelmät sekä kehittäminen ja innovointi
• Verkkotentti
Viestintäkanava ja lisätietoja
ItsLearning-työtila avautuu noin viikkoa ennen kurssin alkua, kun/jos opiskelija on ilmoittautunut kurssille.
Opettaja lähettää INFO-kirjeen kaikille ilmoittautuneille noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty opintojakson suoritus sisältää:
• kaikkien teemojen osatehtävät ja testit hyväksytty
• verkkotentti, jossa hyväksytyn raja 50% oikein
Tentin arviointipisteytys:
35-40 p = T1
41-48 p = T2
49-56 p = H3
57-64 p = H4
65-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.03.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 30.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
Ryhmät
-
MSHTS21ESairaanhoitaja, monimuoto, erillishaku, Turku, syksy 21
-
PSHTK20BSairaanhoitajakoulutus, Turku, K20B
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin Itslearningissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
Sisällön jaksotus
HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.
Opintojakso on verkkototeutus.
- Opintojakso toteutuu viikoilla 6 - 11.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.
Tentin arviointipisteytys:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.03.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 30.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Opettaja
- Kati Lahtinen
Ryhmät
-
PSHTK20CSairaanhoitajakoulutus, Turku, K20C
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan erikseen Itslearningissa.
Opetusmenetelmät
Verkko-oppiminen, tutkiva oppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kolme tenttipäivää, tiedotetaan myöhemmin Itslearningissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.
Sisällön jaksotus
HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.
Opintojakso on verkkototeutus.
- Opintojakso toteutuu viikoilla 6 - 11.
• kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
• keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• kehittämishankkeen vaiheet
• tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
• tutkimusmenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.
Tentin arviointipisteytys:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
Opettaja
- Maika Kummel
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
PTERTK20Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus K20
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
Tavoitteet
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)
Sisältö
SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi
Oppimateriaalit
Oppimateriaali esitellään Itslearning:ssä.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, oppimistehtävät verkossa, verkkotentti
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkkopedagogiikka, itsenäinen opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Verkkokurssi on 5 op:n laajuinen ja opiskelijat tekevät kurssin itsenäisesti. 5 op vastaa 135 t opiskelijan työtä. Kurssilla opiskellaan tutkimusmetodiikan perusteita monien eri oppimistehtävien avulla. Kurssiin kuuluu myös verkkotentti. Oppimisalustana on Itslearning.
Sisällön jaksotus
Verkkokurssia voi tehdä 31.5.2022 asti
Arviointiasteikko
H-5