Siirry suoraan sisältöön

Terveysteknologia terveyden edistämisessäLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BP96

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
· kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä
· analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta

Sisältö

· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 04.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Minna Salakari
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YTEEDK24
    Terveyden edistämisen koulutus, K23
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
· kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä
· analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta

Sisältö

· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Oppimateriaalit

Lähiopetuksessa käytetty oppimateriaali lisätään opetuskerran jälkeen Itslearningiin. Sinne lisästään myös muu käytössä oleva materiaali.

Tenttimateriaali:
Kaija Suonsivu 2021: Kansalaisen hyvinvointi, terveys, sairaudet ja mediaviestintä. Books on Demand.

Matikainen ja Huovila, 2017: Sosiaalinen media terveyden edistämisessä https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/297786/duo13732.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Paakkari, L., Torppa, M., Paakkari, O., Välimaa, R., Villberg, J., Ojala, K., & Tynjälä, J. 2019. Does health literacy explain the link between structural stratifiers and adolescent health? European Journal of Public Health. https://academic.oup.com/eurpub/article-abstract/29/5/919/5308386?redirectedFrom=fulltext.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentin ajankohta ilmoitetaan Itslearning-oppimisympäristössä.
Uusinta sovitaan vastuuopettajan kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille lähiopetustunneille. Niiltä poissaolot korvataan korvaavalla tehtävällä, jotka annetaan kunkin lähiopetustunnin jälkeen. Opintojaksoa ei voi suorittaa pelkästään korvaavilla tehtävillä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso toteutuu lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Sen suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi parityö ja tentti sekä osallistua kaikille lähiopetustunneille. Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.

Lähiopetus: 14h
Parityö: 61h
Tentti: 60h
Yhteensä: 135h

Sisällön jaksotus

Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.

Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Lähiopetuskerrat:
26.8.24 klo 8.30-11.30
2.10.24 klo 8.30-14.00
20.11.24 klo 8.30-11.30

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi: 5 opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu parityön ja tentin arvioinneista. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Itslearningista.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole suorittanut paritehtävää ja tenttiä hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä: Osoittaa paritehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt heikosti tai vain pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: Osoittaa paritehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin ja lähdeperustaisesti sekä osaa soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: Osoittaa paritehtävässä ja tentissä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa lähdeperustaisesti sekä osaa soveltaa oppimaansa erinomaisesti.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 17.01.2024

Ajoitus

17.01.2024 - 27.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Minna Salakari
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YTEDS23V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S23
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
· kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä
· analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta

Sisältö

· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Oppimateriaalit

Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu verkko-opetuksen menetelmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille opetustunneille.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos opiskelija on suorittanut vastaavan opintojakson aiemmin, hän voi hyväksilukea opintojakson.

Jos opiskelijalla on osaamista terveysteknologiasta, sote-alan digitalisaatiosta ja median mahdollisuuksista terveyden edistämisessä, hän voi hyväksilukea osaamisen näytöllä opintojakson. Opettajat määrittelevät tehtävän/tehtävät, jotka opiskelijan tulee tehdä hyväksilukuun.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.

Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Kontaktiopetus:
17.1.2024 klo 8.30-11.30
15.2.2024 klo 8.30-14.00
13.3.2024 klo 8.30-11.30

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n opiskelijamäärä 5.
Soveltuu YAMK-tason opiskelijoille, ei sovellu AMK-opiskelijoille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu kirjallisten tehtävien arvioista.

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu kontaktiopetukseen.
Opiskelija ei osallistu tehtävään.

Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.

Tentti on hylätty.

Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu. Tehtävä ei ole amk-ohjeistuksen mukainen. Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan. Lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai suurimmaksi osaksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ei osallistu kaikkiin kontaktiopetuskertoihin.
Opiskelija ei osallistu aktiivisesti tehtävien tekemiseen.

Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on vähäistä ja/tai puutteellinen. Kansainvälisiä lähteitä ei ole juurikaan käytetty. Käsitteet on esitetty pintapuolisesti ja puutteellisesti.

Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely on pintapuolista.
Työn rakenne hajanainen tai ainakin paikoin puutteellinen. Pohdinta on pääosin niukkaa tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote ei tule juurikaan näkyviin työstä.

Tentti on suoritettu T 1-2 tasolla.

Kirjallisen tehtävän ulkoasu puutteellinen, ilmaisu ainakin osin epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet osin puutteelliset. Työ ei ole amk-ohjeistuksen mukainen tai se on ohjeistuksesta poikkeava.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen.
Opiskelija osallistuu riittävällä ja tasapuolisella tavalla ryhmätyön tekemiseen.

Tehtävät perustuvat asianmukaiseen lähdemateriaaliin. Lähteissä hyödynnetty jonkin verran kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty kattavasti.
Työ on sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä on käsitelty keskeisiä asioita. Työn rakenne on selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen (täysin looginen tasolla H4).

Tentti on suoritettu H3-4 tasolla.

Asioita on tehtävässä tarkasteltu pohtien, ja pohdinta on pääosin reflektiivistä ja perusteltua.
Kirjallisen työn iulkoasu on siisti, ilmaisu on pääasiassa asiallista, lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti kontaktiopetukseen.
Opiskelijalla on selkeä rooli tehtävissä ja hän hoitaa oman osansa.

Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty laajasti ja oikein. Sisältö on rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita on käsitelty laajasti ja monipuolisesti tehtävän ohjeistuksen mukaisesti.

Työ on rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä koko työssä.
Asioita on tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta on reflektiivistä, syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.

Tentti on suoritettu kiitettävällä tasolla.

Kirjallisen työn ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Amk-ohjeista on noudatettu. Lähteet ja lähdeviitteet ovat kirjallisen työn ohjeiden mukaiset läpi koko työn.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 23.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Minna Salakari
Ryhmät
  • YTEEDK23
    Terveyden edistämisen koulutus, K23

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
· kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä
· analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta

Sisältö

· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Oppimateriaalit

Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille lähiopetustunneille.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.

Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Kontaktiopetus:

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n opiskelijamäärä 5.
Soveltuu YAMK-tason opiskelijoille, ei sovellu AMK-opiskelijoille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu kirjallisten tehtävien arvioista.

Hylätty (0)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 12.02.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Ritva Laaksonen-Heikkilä
  • Anu Vaihekoski
  • Minna Salakari
Ryhmät
  • YTEDS22V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S22

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
· kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä
· analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta

Sisältö

· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Oppimateriaalit

Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille lähiopetustunneille.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Täydentyy lukukauden alkuun mennessä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.

Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Kontaktitunnit etänä:
19.1.2023 klo 12.30-15.30 (4t)
16.2.2023 klo 8.30-15.30 (8t)
15.3.2023 klo 8.30-11.30 (4t)
yht. 16 tuntia

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n opiskelijamäärä 5.
Soveltuu YAMK-tason opiskelijoille, ei sovellu AMK-opiskelijoille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu kirjallisten tehtävien arvioista.

Hylätty (0)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä.

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Minna Salakari
Ajoitusryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YTEEDK22
    Terveyden edistämisen koulutus, K22
Pienryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä
· kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä
· analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta

Sisältö

· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä asiantuntijajohtoista opetusta.

Sisällön jaksotus

Opintojaksoo toteutuu pääasiassa lähiopetuksessa Kupittaan kampuksella.

25.08.2022 12.30 - 15.45 ICT_C2046 (40 henkilöä)
14.09.2022 08.15 - 14.00 ICT_C2046 (40 henkilöä)
11.10.2022 14.15 - 15.45 Ulkopuolinen tila : Etäopetus

Arviointiasteikko

H-5