Various Aspects of Health Promotion ManagementLaajuus (5 op)
Tunnus: TH00BP99
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
02.10.2024 - 13.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Nasrin Jinia
- Tuuli Lahti
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
-
YTEDS23VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S23
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Oppimateriaalit
Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Yksilötehtävät
Kontaktiopetus
Ryhmätyöskentely kontaktitapaamisissa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät 4op
Kontaktiopetus 1op
Sisällön jaksotus
Kontaktitapaamiset Zoomissa:
09.10 klo. 12:30-15:30
06.11 klo. 10:00-15:30
28.11 klo. 10:00-14:00
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat jo suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:
1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen
Jos opiskelijalla on poissaoloja kontaktitapaamisista, tulee hänen suorittaa poissaoloja korvaavat tehtävät (hyväksytty/hylätty).
Hylätty (0)
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
20.03.2024 - 30.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Nasrin Jinia
- Tuuli Lahti
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
-
YTEEDK23Terveyden edistämisen koulutus, K23
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Oppimateriaalit
Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Yksilötehtävät
Kontaktiopetus
Ryhmätyöskentely kontaktitapaamisissa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät 4op
Kontaktiopetus 1op
Sisällön jaksotus
Kontaktitapaamiset:
Kurssin ensimmäinen tapaaminen toteutuu etäyhteydellä 20.3.2024 klo. 10:00-11:30
Kurssin kahden viimeisen tapaamisen tapaamispaikka täsmentyy vielä lähemmin. Kaksi viimeistä tapaamista ovat:
17.4.2024 klo. 10:00-15:45
15.5.2024 klo. 10:00-15:45
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat jo suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:
1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen
Jos opiskelijalla on poissaoloja kontaktitapaamisista, tulee hänen suorittaa poissaoloja korvaavat tehtävät (hyväksytty/hylätty).
Hylätty (0)
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.
Ilmoittautumisaika
01.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 35
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Hille Halonen
- Tuuli Lahti
Ryhmät
-
YTEDS22VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S22
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Oppimateriaalit
Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Yksilötehtävät
Kontaktiopetus
Ryhmätyöskentely kontaktitapaamisissa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät 3 op
Kontaktiopetus 2 op
Sisällön jaksotus
Opetuspäivät:
12.10.23 klo 12.30-14.00
8.11.23 klo 10.00-15.30
29.11.23 klo 10.00-14.00
Opetus järjestetään etäyhteyksin Zoomin välityksellä ja Its Learning-oppimisympäristössä. Zoom linkit löytyvät Its kurssikortilta. Opiskelijat hyväksytään kurssille ja oppimisympäristö aukeaa muutama päivä ennen kurssin ensimmäistä kontaktitapaamista.
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:
1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen
Hylätty (0)
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 09.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 30.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Hille Halonen
- Tuuli Lahti
Ryhmät
-
YTEEDK22Terveyden edistämisen koulutus, K22
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Oppimateriaalit
Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Yksilötehtävä
Lähiopetus
Ryhmätyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät 3 op
Kontaktiopetus 2 op
Sisällön jaksotus
Opetuspäivät:
1.3 klo 12.30-15.00
22.3 klo 10-15.30
19.4 klo 10-15.00
Opetus järjestetään etäyhteyksin Zoomin välityksellä ja Its Learning-oppimisympäristössä. Zoom linkit löytyvät Its kurssikortilta.
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan, jotka ovat suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötyö ja ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:
1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen
Hylätty (0)
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 15.03.2022
Ajoitus
15.03.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 30
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Hille Halonen
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
Ryhmät
-
YTEEDK21Terveyden edistämisen koulutus, K21
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Oppimateriaalit
Materiaali on itslearning - oppimisympäristö.
Opetusmenetelmät
Ryhmätyöt posteri tai video
Yksilötehtävä kirjallinen tehtävä kts englanninkielinen ohjeistus
Lähiopetus
Pienryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät 4 op
Etäopetus 1 op
Sisällön jaksotus
Terveyden edistämisen johtaminen ja eri näkökulmat siihen.
Opetuspäivän tarkempi aikataulu sisältöosioineen tulee ITSiin lähempänä alla olevia opetuspäiviä.
Ennakkotehtävän ohjeistus on ITSissä saatavilla 1.3.22 ennen opetuspäivien alkua.
Opetuspäivät:
23.3.2022 klo 14.15-15.45
24.3.2022 klo 8.30-15.45
19.4.2022 klo 8.30-15.45
23.5.2022 klo 8.30-11.30
Opetus järjestetään etäyhteyksin Zoomin välityksellä ja Its Learning-oppimisympäristössä.Zoom linkit tulevat ITSiin.
Zoom linkit ovat Its oppimisympäristössä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson.
Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjallinen yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:
1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähdekirjallisuuden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen
Opintojakson muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.